Postad 12 August 2008 - 07:19
Postad 12 August 2008 - 07:25
Ne men om jag ska vara ärlig så förstod jag inte själva trådens innebörd, gå in på prisjakt så ser du ju direkt att det är väldigt få återförsäljare i Sverige som har Canton 890 DC och att det ofta blir billigare från Tyskland är ingen nyhet.
För att ta reda på priset går du in HÄR och i skrivande stund blir då priset 15953.65:-
Vill du ha respons på högtalarna, priset eller vad är du ute efter?
Postad 12 August 2008 - 07:37
Som du ser så är jag ganska ny på forumet och hade inte klart för mig att det var så stor prisskillnad mellan SWE och DE. Tveksamt om jag bryr mig om att posta ngt mer här med det bemötandet.Handla från tyskland och då kan köpa dej 17510 50 öres tuggummin för de pengarna du skulle sparat.
Ne men om jag ska vara ärlig så förstod jag inte själva trådens innebörd, gå in på prisjakt så ser du ju direkt att det är väldigt få återförsäljare i Sverige som har Canton 890 DC och att det ofta blir billigare från Tyskland är ingen nyhet.
För att ta reda på priset går du in HÄR och i skrivande stund blir då priset 15953.65:-
Vill du ha respons på högtalarna, priset eller vad är du ute efter?
Postad 12 August 2008 - 10:08
Att det är ett av dina första inlägg spelar väl ändå ingen roll. Om du nu vill veta hur man bäst går tillväga för att importera från tyskland så tycker jag att du ska söka här på forumet då det finns en hel del trådar ang. det. Sådan stor prisskillnad är det inte på alla högtalare och förstärkare men om du kollar prisjakt så finns det nästan ingen återförsäljare på den högtalaren i Sverige vilket ofta gör den dyrare, medans den är vanligare i Tyskland.
Sen trodde jag att du hade lite koll på just högtalare m.m de brukar de flesta ha som går och köper ett par högtalare i 20k klassen, då brukar man ha lyssnat på en hel del och även veta om det är ett bra pris eller inte.
Ett bra köp, ja det är det väl men skulle själv inte köpa då jag inte har möjlighet att lyssna på den.
Postad 12 August 2008 - 15:16
Jag var på väg att köpa ett paket med LE190 och 603E för en bit över 20.000kr.
Tittade då av en slump på ebay i Tyskland och såg där att jag kunde få samma prylar för halva priset.
Tog inte lång tid innan beställningen gick till Tyskland istället.
Nu är det tydligen inget tillfälligt fenomen utan är ett genomgående över hela Cantons sortiment.
Karat, Vento, Ergo, kort sagt Canton köper man från Tyskland.
Har tidigare frågat den svenska distributören men aldrig fått ett bra svar så jag har lagt det åt sidan.
Men helt klart är det mycket pengar som skiljer och vill man väl ha dessa högtalare är det bara att beställa från DE..
Postad 12 August 2008 - 20:27
Köpte faktiskt min uppsättning i sverige då jag kände att det gåt att komma ner i pris lite grann även i sverige, men att om det blir fel så finns det nånstans att vända sig. Handlar om rätt mkt pengar vart man en handlar från.
Så till högtalaren i sig, tycker absolut att det är en högtalare som man skall ta sig tid till att lyssna på om man är på jakt efter ett par välljudande högtalare i denna prisklass. Dock så är det en högtalare som inte passar alla, den är väldigt djup och detaljerad. Nästan framfusig i sin spelstil jämfört med mkt annat.
Mvh J
Redigerat av nova85, 12 August 2008 - 20:41.
Postad 13 August 2008 - 01:50
håller med...Just situationen Canton och Sverige/Tyskland har funderat väldigt mycket över.
Jag var på väg att köpa ett paket med LE190 och 603E för en bit över 20.000kr.
Tittade då av en slump på ebay i Tyskland och såg där att jag kunde få samma prylar för halva priset.
Tog inte lång tid innan beställningen gick till Tyskland istället.
Nu är det tydligen inget tillfälligt fenomen utan är ett genomgående över hela Cantons sortiment.
Karat, Vento, Ergo, kort sagt Canton köper man från Tyskland.
Har tidigare frågat den svenska distributören men aldrig fått ett bra svar så jag har lagt det åt sidan.
Men helt klart är det mycket pengar som skiljer och vill man väl ha dessa högtalare är det bara att beställa från DE..
det är ju lätt för den svenska distrubitören att sätta de priser dom behagar då den svenska marknaden är så liten med få aktörer&handlare gentemot den tyskla marknaden,sålänge vi svenskar snällt å troget handlar hos den lokala handlarn så lär det ju inte bli någon större förändring på den situationen!(kanske de är för liten befolkning i sverige)
klart det kostar att driva en importverksamhet men herregud det finns ju gränser...
som nämdes ovan så är det bla. Canton's hela sortiment samt Onkyos hela sortiment som Canseda AB importerar till sverige.
skillnaden på sortimentet uppgår i runda slängar till från en fjärdel och ända upp till hälften så mycket i pris i tyskland gentemot sverige för oss som slutkunder,som tur är så är ju frakten mellan tyskland och sverige mycket snabb och bra,billig är den oxå!
tur att prisjakt&google.de finns och distanshandels lagen för handel inom EU,som bla. gör det till butiken/säljaren's ansvar att bekosta en eventuell returfrakt vid en giltig reklamation...(bäst att fråga säljaren innan köp dock)
stackars säljare som ska försöka stå å sälja deras sortiment!
Postad 13 August 2008 - 07:45
Postad 13 August 2008 - 15:41
Jag går också i tankar att köpa ett par 890 DC i höst. Det var ett bra pris du hittat. Får man fråga var det är någonstans? Det verkar vara många som importerat canton från hifi-fabrik i tyskland men på 890 serien har de samma pris som här hemma. 809 serien är riktigt billig men den verkar inte finnas i högglans.. Vad är du ute efter för färg? Jag såg ett par vita högglans här i forumet men de verkar vara helt hopplösa att finna. Jag tror det lutar mot ett par svarta
/Jim
Postad 14 August 2008 - 10:48
Har fått pris på ett par 890DC silver inklusive frakt från HIFI-fabrik på 1700EUR= 15961SEK. Bästa pris på Prisjakt.nu är 24900SEK. Det gör en prisskillnad på 8939SEK så vitt jag kan förstå.Hallå Nisse!
Jag går också i tankar att köpa ett par 890 DC i höst. Det var ett bra pris du hittat. Får man fråga var det är någonstans? Det verkar vara många som importerat canton från hifi-fabrik i tyskland men på 890 serien har de samma pris som här hemma. 809 serien är riktigt billig men den verkar inte finnas i högglans.. Vad är du ute efter för färg? Jag såg ett par vita högglans här i forumet men de verkar vara helt hopplösa att finna. Jag tror det lutar mot ett par svarta
/Jim
Postad 15 August 2008 - 05:30
alltså mindre än halva priset eller 13700 kr mindre för att vara exakt!
på tex Ebay.de ifrån auktoriserade canton butiker som hififabrik,audiovision mfl...
medans dom fortfarande kostar 25000kr hos din lokala handlare i svedala!
Postad 15 August 2008 - 15:19
Undrar om man hinner plocka upp ett par innan man åker hem från Wurstens heliga land om ett par timmar.
Postad 17 August 2008 - 19:02
Mvh J
Postad 15 December 2008 - 19:21
EUR med 100 Euros ytterligare om man vill ha black High gloss or white High Gloss. Nu har ju Euron utvecklats lite trist för oss svenskar så allt i Tyskland har blivit 10 procent dyrare på ett par månader (kul att vi står utanför Euron, NOT!)
Redigerat av ---Don-Corleone---, 16 December 2008 - 13:50.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
146 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?