Postad 13 August 2008 - 11:46
Postad 13 August 2008 - 11:53
Men som sagt, det korta svaret är Nej!
Postad 13 August 2008 - 11:56
1080p gör skillnad - fast inte för dig
vid 2.5 meter kan du börja se skillnad på 720p och 1080p på ~54" (enligt tabellen i länken)
Kan tipsa om tex panasonic px80, tjejen har den och bilden är riktigt fin =)
Själv kör jag med sonys d3000 på 46" och är hur nöjd som helst.
hoppas det hjälpte dig spara några slantar och välja den tv som ger bäst bild
Postad 13 August 2008 - 11:56
Men jag hade köpt en med högre upplösning just för att veta att jag inte vill byta redan efter ett halvår bara för att det finns bättre grejer.
Postad 13 August 2008 - 11:58
//Gee
Redigerat av Unregistered1272, 13 August 2008 - 11:59.
Postad 13 August 2008 - 12:00
En FullHD TV ger inte alltid bättre bild än någon som bara stödjer 720p, en 10mp kamera tar inte alltid bättre bilder än vad en 8mp gör. Det är så mycket mer som spelar in.
Postad 13 August 2008 - 12:22
Hur Full-HD marknadsförs när det gäller TV så känns det alltså nästan som lurendrejeri. I stort sett alla (som inte är så väldigt intresserade, bara vill ha en ny fin TV) tror, eller nej, de VET att Full-HD är det enda man ska ha. Alla på jobbet, alla man träffar tror att HD-Ready är skit! Dom lyssnar på reklam och på försäljare och sväljer alltihopa och betalar gärna ett par extra slantar för att få "en bättre TV"... trodde dom. Visst, det ÄR fler pixlar, men sen om man ser dom eller inte det är ju en annan sak.
Toknöjd med min halvårsgamla Panasonic PV-70
Postad 13 August 2008 - 12:26
Någon som blev förvånad;) Hur många orkar lägga så mycket tid på detta som vi hembionördar.. alltid lika kul att bara gå in på expert och lyssna på försäljarnas "teknikerfarenhet"=)Instämmer med de flesta här. HD-Ready all the way! Kan förstå om man vill ha Full-HD på projektor dock.
Hur Full-HD marknadsförs när det gäller TV så känns det alltså nästan som lurendrejeri. I stort sett alla (som inte är så väldigt intresserade, bara vill ha en ny fin TV) tror, eller nej, de VET att Full-HD är det enda man ska ha. Alla på jobbet, alla man träffar tror att HD-Ready är skit! Dom lyssnar på reklam och på försäljare och sväljer alltihopa och betalar gärna ett par extra slantar för att få "en bättre TV"... trodde dom. Visst, det ÄR fler pixlar, men sen om man ser dom eller inte det är ju en annan sak.
Toknöjd med min halvårsgamla Panasonic PV-70
På så lite som 32 till 40" spelare det ju ingen roll tycket jag för man ser inte pixlarna ändå men på projj kan det bli jobbigt och funderar verkligen mycket på full hd just nu =P. Så för denna fråga och en lcd så är det ju att gå helt på känsla gå in och kolla apparater. Funkar skitbra med mina päron dom kan alltid utan hjälp eller kolla prislappen märka ut vilka som är panasonic, den bilden är perfekt för dem men inget jag skulle dra mig åt dock;)
//Gee
Redigerat av Unregistered1272, 13 August 2008 - 12:30.
Postad 13 August 2008 - 12:27
Redigerat av Hifi-Arne, 13 August 2008 - 12:28.
Postad 13 August 2008 - 13:51
Postad 13 August 2008 - 14:21
Ok, tack för alla svar. Som studerande köper jag då gärna en hd ready tv och lägger pengarna jag får över på nudlar. Lutar just nu åt en SAMSUNG LE-37A437 för 6 738:- hos Dustin Home.
Det var billigt, ta två när du ändå köper
Postad 13 August 2008 - 15:35
Och jag har bara en scart-RGB och är mer än nöjd med bilden (jmft med svåger mins 40+ tummare i full HD med konponent).
Postad 13 August 2008 - 20:24
Postad 14 August 2008 - 17:08
Just bättre grejer är ju det du får göra avkall på om du ska köpa full-HD istället för HD-ready, givet att vi pratar om samma prisnivåer och storlekar. En full-HD av samma kvalitet i övrigt (finns mycket annat i bilden som avgör, förutom upplösning) kostar ju mer än en hd-ready.Jag hade köpt en full-hd i ditt fall, men inte för att det är ett måste enbart för 360'ns skull. Hur stor är prisskillnaden egentligen mellan hd-ready och full-hd? När det gäller storleken på bildskärmen så har jag för mig att man gärna ska upp i minst 46" för att full-hd ska göra nån nytta.
Men jag hade köpt en med högre upplösning just för att veta att jag inte vill byta redan efter ett halvår bara för att det finns bättre grejer.
Varför i hela världen kör du med scart-RGB till en hd-ready tv? Där får du ju inte ut HD-kvalitet över huvud taget, bara vanlig PAL. Kör med komponent- eller vga-kabel istället, om du inte har en box med hdmi. Det blir skillnad, garanterat.Själv spelar jag på en av NetonNets billigaste HD-ready Andersson Y70HD 32".
Och jag har bara en scart-RGB och är mer än nöjd med bilden (jmft med svåger mins 40+ tummare i full HD med konponent).
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
24 bilder
34 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?