Redigerat av rantanen69, 13 August 2008 - 18:44.
Postad 13 August 2008 - 17:22
Postad 13 August 2008 - 23:14
Om de är i fint skick skulle jag inte tvekat det minsta. Man jag vet ju ungefär hur de låter också. Så lyssna på dom först, lite speciellt ljud är det.
Vet inte vad nypriset var men skule faktiskt kunna tro uppemot en 15kk inte är omöjligt.
Det är grymma och brutala högtalare vi snackar om med mycket hög verkningsgrad och effekttålighet.
Postad 14 August 2008 - 06:57
Vet inte vad nypriset var men skule faktiskt kunna tro uppemot en 15kk inte är omöjligt.
15kk = 15.000.000?? Föregångarna till Klipsch Rf måste fan ha varit bra alltså! (Var dom gjorda i guld, med diamant diskanter eller)
Postad 14 August 2008 - 07:35
Postad 14 August 2008 - 14:57
Vad skiljer sig mellan ett par RF3 och RF3 verison 2.ej Rf35 menar jag nu utan uppgraderingen Rf3 II.Kanske ska slå till.sugen är jag iaf.
Postad 15 August 2008 - 00:56
Vad är det som speciellt med ljudet?
Vad skiljer sig mellan ett par RF3 och RF3 verison 2.ej Rf35 menar jag nu utan uppgraderingen Rf3 II.Kanske ska slå till.sugen är jag iaf.
Hornladdningen i diskanten låter 99ggr av 100 riktigt illa ur Hifi-synpunkt.
Gillar man att mangla och inte har ont av att det skriker i öronen tycker jag definitivt man skall satsa men inte annars. Bryr man sig inte heller om homgenitet eller 3-D är dom ett klipp.
Postad 15 August 2008 - 08:31
Postad 22 August 2008 - 19:47
Postad 23 August 2008 - 13:32
Hittade nya RF82 i körsbär.ska jag slå till.?.blir jag besviken eller överaskad!?
Något uttav det blir du garanterat
Postad 23 August 2008 - 13:39
Hornladdningen i diskanten låter 99ggr av 100 riktigt illa ur Hifi-synpunkt.
Gillar man att mangla och inte har ont av att det skriker i öronen tycker jag definitivt man skall satsa men inte annars. Bryr man sig inte heller om homgenitet eller 3-D är dom ett klipp.
Alla har väl olika ljudideal. När jag nästan maxat stärkaren med mina RF35:or kan jag iallafall säga att det inte skriker i öronen, och ingen annans heller
Med rätt förstärkare (exempelvis då NAD
Postad 23 August 2008 - 13:56
exakt dessa högtalare hade jag...
http://www.blocket.s...7279.htm?ca=7_s
Redigerat av rantanen69, 24 August 2008 - 15:05.
Postad 25 August 2008 - 09:55
garanterat i mina öron.När jag nästan maxat stärkaren med mina RF35:or kan jag iallafall säga att det inte skriker i öronen, och ingen annans heller
Tror det finns en hel del annat åxå som de inte heller matchar.Hade en gammal H/K stereo från -91 med ett par Sounddynamics golvare förut.tror inte de matchar ett par RF-82 or med en Ny H/K 2 kanals förstärkare.
Redigerat av Unregistered37573cc1, 25 August 2008 - 10:37.
Postad 25 August 2008 - 15:39
Postad 25 August 2008 - 15:50
Märks att en del inte gillar klipsch här.!!Har lyssnat på mkt skitljud på Hifi klubben bla o undrar hur tex B&W kan ta ut så mkt för burk ljud.var o kollade på fynda men tyckte att inget av deras högtalare föll mig i smaken heller.
Klipsch eller inte, det är frågan. Kanske att t o m jag köper ett par hornhögtalare senare. Men då måste det bli med rörsteg och vinyl endast på den uppställningen. Jag tror att folk som har svårt för dessa burkar har lyssnat med undermåliga källor. Hornhögtalare gillar inte alls digitala medier vad jag har hört. Kan ha fel men de verkar vara ruskigt kräsna på just den biten.
Lycka till'
/micael
Postad 25 August 2008 - 16:01
Enda fördelen med dessa högtalare är att dom spelar högt, kör man bara elektronisk/Metal musik och skiter i 3-D och Hi-Fi så är det ett bra köp. En fördel dessutom om man redan nu börjar spara till hörapparater osv.
Ett par bra horn med rör och vinyl är inte riktigt samma skola dock.
Postad 25 August 2008 - 16:46
Postad 26 August 2008 - 10:05
Om jag är "folk" eller inte vet jag inte, men jag har hört den "ursäkten" till leda och verkligen lyssnat med MÄNGDER av elektronik/kringutrusning och fler ggr även då Jamofolk själva gjort uppställningarna och valt elektroniken, men det har varit samma problem. Visst varierar problemen med olika kringutrustning (och även i stor utsträckning med olika modeller och självklart olika rum) MEN jag personligen blir lyssningstrött. Har full förståelse för att en del faller för högtalarna och deras spelsätt, men jag är inte en av dem. I tonåren hade jag säkert kunnat köpa dem MEN jag hade varit less och sökt nytt inom ett halvår.Jag tror att folk som har svårt för dessa burkar har lyssnat med undermåliga källor. Hornhögtalare gillar inte alls digitala medier vad jag har hört. Kan ha fel men de verkar vara ruskigt kräsna på just den biten.
Postad 26 August 2008 - 15:41
Men de är definitivt gjorda för tung musiksmak !!
Redigerat av rantanen69, 26 August 2008 - 15:44.
Postad 27 August 2008 - 08:04
Vilka har du då jämfört med och vad menar du med att "spela skiten ur"?Som spelar skiten ur de flesta andra när det gäller rock o hårdare musik
Postad 27 August 2008 - 16:34
Postad 28 August 2008 - 09:25
Sedan var väl upprinnelsen för bred-bild att han tyckte att de inte var optimala hifimässigt, vilket han säkert vidhåller - oavsett om man kan spela högt eller inte.
Att du med dina referenser tycker annorlunda är ju kanon, i synnerhet eftersom du äger ett par. Hoppas du fortsätter vara nöjd.
rantanen69 - Att "spela skiten ur de flesta andra" tycker jag är rätt överdrivet då man hört 3 andra högtalare i en annan lokal med annan elektronik. I synnerhet om de bara är "snäppet bättre".
Sedan tycker jag det är en dålig motivation att många gör något. Om jag förstår de datakunniga rätt så är ju inte Windows direkt det bästa man kan ha trots att "alla har det". Jag köper det ändå för att jag inte vet bättre. Hur många kör med explorer? Hur kunde Bush få så mpånga röster i valet? osv osv Min erfarenhet är väl snarast att mänden inte är så jäkla smart alla gånger och de kloka är betydligt färre.
Kul att du hittat en högtalare som passar dig. Bara att grattulera! Jag har som sagt full förståelse för att folk faller för deras spelsätt. Det sticker verkligen ut och är "eget". Passar det så är det ju kanon, men är det som för mig (och flera andra) så kan det iofs vara kul ett tag men jobbigt i längden. Faktiskt tycker jag det nästan är jobbigast med just hårdrock. OK live-spelningar på ganska hög volym kan vara rätt roligt, men jag blir ändå trött.
Hoppas du kan leva lycklig länge med dina nya burkar. Och hoppas du hittar en stärk som du tycker passar.
Postad 28 August 2008 - 16:20
öhh har du lyssnat på Rf 82 överhuvud taget.
Skriker inte ett skit i mina öron iaf .låter jäkligt bra.Vissa här på forumet lovordar sina egna grejor..visst helt ok.Köpte de helt klart bästa högtalarna i prisklassen TYCKER jag.
Redigerat av rantanen69, 28 August 2008 - 20:15.
Postad 29 August 2008 - 09:35
öhh har du lyssnat på Rf 82 överhuvud taget.
Då har du ju köpt helt rätt!Köpte de helt klart bästa högtalarna i prisklassen TYCKER jag.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
15 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?