Tack på förhand!
/elit
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
stativhöglare med ordentlig bas
Startad av
Unregistered1219
, Aug 14 2008 17:40
22 svar till detta ämne
Postad 14 August 2008 - 17:40
Hej, jag har tänkt byta ut mina golvhögtalare mot stativare och skulle nu vilja veta vilka ni tycker att jag ska åka och lyssna på i första hand. Jag söker ett par med ordentligt tryck (går det att få?). Jag kan tänka mig att köpa en sub också men vill ändå att de ska kunna klara sig utan. Några förslag?
Tack på förhand! /elit Postad 14 August 2008 - 21:19 Denna trevägare får många att undra hur och varför den presterar så bra bas. Postad 15 August 2008 - 09:00
Men jag antar att kvantitativt är det ändå mindre än dina gamla Blue?
Kom på ett förslag åxå - på den tiden jag hade Dynaudio 1.3SE var det många som frågade var jag gömt subben... Postad 15 August 2008 - 10:36
Dynaudio Focus 140 har otroligt bra bas både djupgående och kvalitativ för att vara stativare
Postad 15 August 2008 - 12:09
Vad det gäller upplevd bas så kör classic trean över blue. Det finns ett enormt glapp mellan djupbas och midbas på blue enligt mina öron. Föll mej inte alls i smaken. Det ären lite flirtig bas i treorna, inte alls olik Dynaudios. Det mest otroliga är ju att den är sluten. Postad 15 August 2008 - 14:57
Ingen stativare kommer inte en i närheten av en Mark & Daniel. Finns i min galleri
Postad 15 August 2008 - 15:06
Umh, den går inte djupare än 50hz enligt en recension ens. Postad 15 August 2008 - 15:10
Vilken av dem Postad 15 August 2008 - 15:14
Yes, men Sapphire kan gå ned så mycket som 37hz Postad 15 August 2008 - 15:15
Dali Mentor 2 lyssnade jag på en gång som hastigast, tyckte att de hade helt ok bas för att vara stativare. Sen är ju inte allt hur djupt den går utan hur bra tryck det är i basen, valet av förstärkare kan påverka en hel del i detta också och märks nog mer på basen när det gäller stativhögtalare.
Postad 15 August 2008 - 15:19 Förstår precis. Lägger man till det klena mellanregistret hos Blue så blir det ju inte bättre... Dock är knappast FYSIKEN konkurerande? Postad 15 August 2008 - 18:51
Hej, och tack alla! Aurumhögtalarna ser ju riktigt snygga ut, vet du ngt om Leisure 2?
Mark & Daniel har jag läst en hel del om och de verkar ju kanon. Möjligen lite i överkant av budgeten men å andra sidan hoppas jag ju på att inte behöva byta upp mig på ett tag. Postad 15 August 2008 - 21:43
Trean förtjänar helt klart en egen tråd men den startas inte av mej Mellanregistret i Blue är gällt och mest irriterande, undrar just hur dom kunde rosas så av press. Naturligtvis kan trean inte konkurera med två aktiva 10" med AceBass men skulle man sätta trean i toppen på Blue i stället för det dom valt så är det nirvana. Mellan och diskant är upplöst något enormt i trean och man tror emellertid att det skall falla över till ljust men varje gång förundras man över hur dom bara smeker vidare. Inte konstigt att den utnämnts till "World´s best affordable speaker" Postad 15 August 2008 - 21:55
B&W CM1 och om man inte vill ha fullt så mycket välljud så Cerwin Vega CLS-6.
Postad 16 August 2008 - 00:41
Om nu PIP, GURU osv. är det som gäller... varför har inte alla i hela världen dessa högtalare.
O andra sidan jobbar några stenhårt för att försöka fixa detta. Blir så jäkla trött på smygreklamen som alltid kommer... oavsett om IÖ högtalarna faktiskt är "bäst" i världen! Postad 16 August 2008 - 08:29 Alla vet inte att dom finns, alla har inte hört dom, det är inte lika lätt att köpa som andra högtalare, en del tycker dom är fula, dom flesta har förutfattade meningar innan dom hört dom. Så det är okej att rekommendera andra högtalare men inte Ino, sånt blir jag ännu mer trött på. Det är ingen smygreklam, jag berättar bara att det är det bästa jag har hört. Jag smyger inte med det. Du är välkommen till Örebro för provlyssning, ta gärna med vad som helst och ställ upp sida vid sida och testa. Redigerat av Martin, 16 August 2008 - 08:29. Postad 16 August 2008 - 09:10
Mina Guru QM10 ger en väldigt fin bas om de är rätt placerade. Jag körde ett 100-25 Hz bassvep för att testa om de verkligen kunde trycka ut ordenligt med ljud vid dessa frekvenser och tavlorna höll på att trilla av väggen nånstans vid 30Hz. Även utländska tidningar har tyckt att de ger bra bas så det är inte bara svenska Öhman-fans som pushar för dem. Nu skall man inte tro alla recensioner man läser men det är i alla fall en indikation på att basen är bra.
Tyvärr är de nästan omöjliga att få tag på i Sverige men piP skall ge ett snarlikt ljud har jag hört. "Easily the best sound at the show was in the Tom Tom Audio room, where a mid-range Naim system was driving an unusually squat, black loudspeaker that looked rather like a professional desktop monitor… Wondefully musical and capable of an entirely captivating performance, it also produced bass like no other compact speaker (using a four-inch driver) we’ve ever heard.” — Hi-Fi Choice, June ‘08 "In addition to it’s uncanny bass extension, the diminutive Gurus had great timing, a real sense of flow and momentum and reproduced the spatial element of music with a sense of image height that one seldom hears from any loudspeaker at any price” - Art Dudley, Stereophile Aug ‘07 issue "...nothing I’ve heard for this size/money approaches the Gurus for full-blooded satisfaction. They energize the air with music like no other small speaker I’ve heard and do so with organic liquidity – this is true engineering magic. I’m a big speaker guy who could live with the QM10s.” - Review on SonicFlare.com "The Gurus deliver bass that must derive from a pact with the devil its just too good to be true." ... "It seems impossible that such a small box can create bass this low, this solid, but the Gurus do it", Jazz Times, July/August ‘08 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |