Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS3 inställning (RGB full range)+YPb/Cb r Pr/Cr super vit mfl.

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 August 2008 - 22:35

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1973 inlägg
  • 0
Hur ska jag veta vad som kan användas till min tv?Detta har jag klippt från playstations användarhandbok.
Tv är pg6000 plasma från 2008

BD/DVD-format för video utgång (HDMI)

Ställ in det format för videoutdata som ska användas när man spelar en BD eller en DVD. Ställ in detta alternativ när systemet är anslutet till TV:n med en HDMI-kabel. Justera inställningarna efter behov för den TV som används.
Automatisk Ställ in så att det bästa videoutgångsformatet väljs automatiskt för tv-apparaten som används.
RGB Ställ in för utmatning i RGB.
Y Pb / Cb Pr / Cr Ställ in för utmatning i Y Pb/Cb Pr/Cr.

RGB Full Range (HDMI)

Anpassa inställningarna för utdata för TV-apparater som har stöd för RGB full range. För RGB-videosignaler varierar den inmatade färgskalans omfång beroende på vilken TV som används. Denna inställning är användbar när TV:n är ansluten till PS3™-systemet med en HDMI-kabel.
Begränsad RGB-utsignalen matas ut i intervall från 16 till 235.
Full RGB-utsignalen matas ut i intervall från 0 till 255.
Tips!
Om svart färg ibland visas ljust och ibland ser blek ut på skärmen när man valt [Begränsad], ska alternativet ställas in på [Full].
Om svart färg ser matt ut på skärmen när man valt [Full], ställer du in detta alternativ på [Begränsad].

Y Pb/Cb Pr/Cr Supervit (HDMI)

Anpassar inställningarna av utdata för TV-apparater som har stöd för Y Pb/Cb Pr/Cr-insignaler. Supervit signal kan matas ut när en video i formatet DVD, Blu-ray Disc (BD) eller AVCHD spelas. Denna inställning är användbar när TV:n är ansluten till PS3™-systemet med en HDMI-kabel.
Av Avaktivera supervit utdata.
På Aktivera supervit utdata.
Tips!
Om bildkvaliteten försämras eller om bilden inte ser riktig ut vid inställningen [På], ställer du in detta alternativ på [Av].
[Automatiska] eller [Y Pb/Cb Pr/Cr] måste väljas för [BD/DVD-format för video utgång (HDMI)] under (Inställningar) > (BD/DVD-inställningar).*
* När man ställt in [Automatiska] måste den TV som används ha stöd för Y Pb/Cb Pr/Cr-insignaler.

Om x.v.Color / x.v.Colour
När denna funktion är inställd på [På], kan material från videofiler i AVCHD-format som spelats in i x.v.Color / x.v.Colour spelas upp med en bred färgskala.

Främst en vägledning till vilka inställningar som jag kan använda på min 2008 års plasma Pg6000 blir tokig och har själv suttit från och till i denna användar handbok utan att förstå vad jag kan använda utav:

Y Pb/Cb Pr/Cr Supervit (HDMI)
RGB Full Range (HDMI)

Automatisk Ställ in så att det bästa videoutgångsformatet väljs automatiskt för tv-apparaten som används.
RGB Ställ in för utmatning i RGB. ?
Y Pb / Cb Pr / Cr Ställ in för utmatning i Y Pb/Cb Pr/Cr. ?

Tacksam för tips på inställning och en förklaring på hur det hänger ihop eller länk där jag kan läsa och förstå själv :(

Redigerat av Unregistered1df9a6f7, 14 August 2008 - 22:37.

Postad 14 August 2008 - 22:49

Marcus B.
  • Marcus B.
  • Forumräv

• 829 inlägg
  • 0
Tycker du skall kolla på forumet component, där det finns en tråd om PS3 med en del om inställningarna.
Men är det inte så att det även finns en del i PS3 tråden om PS3 som blueray spelare under :

spelkonsoller
PS3

--- i detta forum?
Pacman har skrivit om detta en mängd gånger i olika trådar...

/mvh, M.

Postad 15 August 2008 - 08:19

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1973 inlägg
  • 0
Tackar, ska in på component och i ps3 tråden och läsa lite, det är främst så att det blir en del mörkare om jag aktiverar rgb full range och det klipps bort en del detaljer har jag för mig.
Super vit såg jag ingen skillnad när jag snabb testade igår i bara några sekunder.

Kortfattat hur ska bilden ändras med tex supervit via hdmi?

Postad 15 August 2008 - 08:26

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Kör DVE så ser du vad de olika inställningarna gör (har du inte DVE så skaffa den, iaf om du har någotsomhelst intresse av att få ut en bra bild av tv:n).

Super white aktiverar WTW (dvs gråskalan klipps inte längre) vilken kan observeras i "Reverse Grayramps" på DVE. I tidigare FW av PS3 iaf, i nyare FW så spelar det ingen roll om man har Super white av eller på, WTW är alltid synligt, iaf på min tv, sålänge man väljer YCbCr output.

Postad 15 August 2008 - 09:32

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1973 inlägg
  • 0
Pacman: just YCbCr output är ju en fråga ifall jag ska ha aktiverat eller ej det kanske kan rekomenderas generellt?Då även super white? Hur som tror jag att jag ställt automatiskt på det som går och av på det jag är osäker på för tillfället :(
Det verkar so mdet är dags för DVE nu då..återkommer i frågan.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.