Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sökes: hyfsad 8-10" till 35L cylindersub 12" bred

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 August 2008 - 09:14

Unregisteredbb823404
  • Unregisteredbb823404
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Tjena!
En polare har tänkt göra en liten sub (el. basmodul) av ett överblivet 12" pvc-rör som är 50cm långt, nu letar han efter passande basar till ett sånt, behövde inte gå jättedjupt, kom det ner till 30hz var han nöjd typ.

Nu tänkte jag hjälpa till lite, enda ja kom på såhär på rak arm är väl Peerless sls 8" som ska funka hyfsat i en 30L basreflex. men dem e kanske lite klena? inte hört dem själv.

Har även kollat på lite bilbasar då han är inblandad en del i den delen av ljudsvängen och kommer säkert gilla slaglängd, men det är inte så lätt att hitta nåra som passar i så liten låda i hemmiljö tycker jag,
en GZ 8" såg fet ut med 2+2 spolar och 20mm xmax men skulle dem passa i en basreflex utan att gråta allt för mkt när man spelar?
http://www.ground-ze...sh/05_hw20x.htm

Finns det nåra 10" som funkar i denna volym? och då kanske det får bli sluten låda?

Det ska drivas ett steg på 550wrms i 4ohm med låg dist.

Kan nån annan komma med tips? Det ska stå i en liten etta på typ 20m2 så det kommer väl inte behövas jättemkt för att spela högt.

Postad 15 August 2008 - 21:57

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

Tjena!
En polare har tänkt göra en liten sub (el. basmodul) av ett överblivet 12" pvc-rör som är 50cm långt, nu letar han efter passande basar till ett sånt, behövde inte gå jättedjupt, kom det ner till 30hz var han nöjd typ.

Nu tänkte jag hjälpa till lite, enda ja kom på såhär på rak arm är väl Peerless sls 8" som ska funka hyfsat i en 30L basreflex. men dem e kanske lite klena? inte hört dem själv.

Har även kollat på lite bilbasar då han är inblandad en del i den delen av ljudsvängen och kommer säkert gilla slaglängd, men det är inte så lätt att hitta nåra som passar i så liten låda i hemmiljö tycker jag,
en GZ 8" såg fet ut med 2+2 spolar och 20mm xmax men skulle dem passa i en basreflex utan att gråta allt för mkt när man spelar?
http://www.ground-ze...sh/05_hw20x.htm

Finns det nåra 10" som funkar i denna volym? och då kanske det får bli sluten låda?

Det ska drivas ett steg på 550wrms i 4ohm med låg dist.

Kan nån annan komma med tips? Det ska stå i en liten etta på typ 20m2 så det kommer väl inte behövas jättemkt för att spela högt.

Jag har en SLS 8" in en låda hemma, kan bara säga att den spelar skit bra! Underbart ljud, kanske inte husvältar bas direkt. Jag har också en GZ 12" i bilen och den är det tryck i!! Inte lika välljud som SLS:en men den passar bra i bilen :) Jag har ett 200mm rör hemma som jag satt en pioneer 8" i och den spelade på bra.

Jag tror att det skulle passar bar med en 8" i 12" eftersom jag satt skruvarna rätt i kanten på 200mm röret. Kör på SLS:en tror det blir bäst! Någon annan kanske kan hjälpa med lådan. Steget är det bilsetg eller?

/tim!

Postad 16 August 2008 - 20:43

Unregisteredbb823404
  • Unregisteredbb823404
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Jag har en SLS 8" in en låda hemma, kan bara säga att den spelar skit bra! Underbart ljud, kanske inte husvältar bas direkt. Jag har också en GZ 12" i bilen och den är det tryck i!! Inte lika välljud som SLS:en men den passar bra i bilen ;) Jag har ett 200mm rör hemma som jag satt en pioneer 8" i och den spelade på bra.

Jag tror att det skulle passar bar med en 8" i 12" eftersom jag satt skruvarna rätt i kanten på 200mm röret. Kör på SLS:en tror det blir bäst! Någon annan kanske kan hjälpa med lådan. Steget är det bilsetg eller?

/tim!

tror faktiskt han ska köra på gz basen, verkar som det på han iaf efter ha kollat lite, mest för syns skull.
Steget ska byggas själv i samarbete med nån som utvecklade slutsteg i helsingborg som ja fattade det.

Postad 17 August 2008 - 15:04

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

tror faktiskt han ska köra på gz basen, verkar som det på han iaf efter ha kollat lite, mest för syns skull.
Steget ska byggas själv i samarbete med nån som utvecklade slutsteg i helsingborg som ja fattade det.

Okej missnjöd blir han nog inte iaf :( Snygg är GZ också.

/Tim!

Postad 17 August 2008 - 19:23

Unregisteredbb823404
  • Unregisteredbb823404
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Okej missnjöd blir han nog inte iaf :( Snygg är GZ också.

/Tim!

Basen ska alltså sitta nedåtriktad i ett rör ungefär som en svs-cylnider sub. så man kommer ju inte se den precis.

Postad 17 August 2008 - 19:51

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0

Basen ska alltså sitta nedåtriktad i ett rör ungefär som en svs-cylnider sub. så man kommer ju inte se den precis.

koll vad den har i qms så ni inte går på en mina och mms

Postad 17 August 2008 - 20:47

Unregisteredbb823404
  • Unregisteredbb823404
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

koll vad den har i qms så ni inte går på en mina och mms

qms 2,63
mms hittar inte några värden på..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.