Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Handla inte från Shoppingsajterna Svenska AB

41 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#1

Postad 15 augusti 2008 - 11:58

Unregistered0533e46e
  • Unregistered0533e46e
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag har handlat på Datorbutiken.com i många år, men det senaste året i allmänhet, och de senaste månaderna i synnerhet, så har butiken blivit rena bluffen.

Jag skulle för någon månad sedan hjälpa en kompis att konfa upp en Synology NAS. Jag kollade efter ett gäng 1 TB-diskar. På Datorbutiken stod dem som i lager för omedelbar leverans. Jag beställde, och betalade med VISA.
Så började cirkusen. Varorna som stod "I lager" ändrades till senare datum, om och om igen.

Jag ringde och efter 1,5 timmes telefonkö så fick jag tag i en säljare, som lät trevlig. Han sade att det var beklagligt, men att de bytt lager-system, och att diskarna skulle komma på några dagar, om inte snabbare.
En till vecka gick med ständigt framflyttade datum.
Då tröttnade jag och ville avboka ordern. Försökte ringa för att få det bekräftat av en säljare. Efter 45 minuter i kö orkade jag inte vänta, så jag avbokade via webben.

Dagarna gick, och inte fick jag någon kreditering på mitt banksaldo. Har skickat varje dag i över en vecka brev till deras kundtjänst via webb-formuläret. Inga svar har kommit, eller någon respons. Detta trots att jag höjt tonen gradvis och talat om att jag ska vända mig till ARN om de inte ens ger någon respons.

Igår tänkte jag att jag får ta tjuren vid hornen, och ringa och höra vad som händer. Efter bara ca 55 minuter i kö så svarar faktiskt någon!
De säger att de har för länge sedan krediterat pengarna och att jag borde ha dem på mitt konto redan samma dag.
Idag kollade jag mitt konto - inga pengar. Då ringer jag Swedbank. DE kollar vi sin kortinlösare - BABS, om det har gjorts någon kreditering. De säger att de kan se att ingen kreditering har gjorts, och att Datorbutiken omöjligen kan hävda att det gjorts för ca 10 vardagar sedan.

Jag är så [infoga valfri svordom här] besviken på sättet de behandlar kunder, denna butik som var så bra en gång i tiden, som jag handlat tjogtals gånger från genom åren.

Jag vet att dem har likviditets-problem, se artikeln här:

http://www.sweclocke...inansiell_kris/

Men att börja att ljuga, dra in all support och kundtjänst, stjäla kunders pengar för att få verksamheten att gå ihop är väl inte rimligt?
Snälla du som läser detta, gör dig själv en tjänst och handla inte på Datorbutiken.Com, varan du tror finns i lager är förmodligen inte det, pengarna du betalar via kreditkortet kommer du inte att få tillbaka, och någon respons eller svar via deras kundtjänst kommer du inte att få.

Sitter just nu i deras telefonkö. Har haft plats nummer 4 i kön, har haft den platsen i 29 minuter utan att det gått framåt. Troligt att varje ärende tar minst en halvtimme att expediera - NOT!

Ska ringa till ARN för råd, men har inget större hopp...

#2

Postad 15 augusti 2008 - 15:46

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Att man inte ska handla från datorbutiken va inte direkt nån nyhet, det har jag inte gjort dom senaste 5 åren.
Köpte en dator där, i delar. Moderkortet va dött, returnerade. Dom anklagade mig för att rivit sönder det och hade inte tänkt ersätta. Men som tur var så tappade dom bort moderkortet och glömde bort att det varit trasigt så dom skickade mig ett nytt. Självklart så va det också trasigt. Då gav jag upp och slängde skiten, bara att inse att dom är hopplösa.

#3

Postad 18 augusti 2008 - 15:37

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 126 inlägg
  • 0
Själv gav jag precis upp efter 1h SOM 1A I KÖN!!!
Imorgon kör jag förbi staffanstorp och tar det hela fysiskt med dem istället. Jäkla sopor.

#4

Postad 18 augusti 2008 - 17:50

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Det har jag gjort en gång och det var väl en sisådär angenäm upplevelse

#5

Postad 18 augusti 2008 - 21:38

grizzly69
  • grizzly69
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Fairshopping
Där har ni ett bra ställe att klaga på.
Ibland händer det till och med att nån får vettig hjälp.
Det kan juinte skada att prova o lägga in ett inlägg.

#6

Postad 18 augusti 2008 - 22:02

Rabalder
  • Rabalder
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0
Tråkigt dom drog med sig JME i träsket men ledningen kanske inte var (är) den mest kompetenta.
Jag har iaf undvikit dom för mina 2 senaste köp även om dom varit billigast. (bla en Sammy 1TB HDD)

#7

Postad 19 augusti 2008 - 08:52

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0
Nu har de ju tappat kredvärdigheten, mailsvar tar flera dagar, timmar telefonkö,
lovade återbetalningar kommer inte.

Tror inte de finns kvar om ett halvår.

#8

Postad 21 augusti 2008 - 14:22

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 126 inlägg
  • 0
Jag provade igen dagen efter. Det tog 5min och mitt problem löstes helt enkelt genom att de raderade den returanmälan jag skulle fråga om och skickade en ny produkt istället (dvd-brännare) så jag kan inte direkt klaga.

#9

Postad 23 augusti 2008 - 23:25

stalinn
  • stalinn
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Har faktiskt inget direkt att anmärka på datorbutiken själv, har ändå handlat där ett par gånger. Tycker dock att dom är allmänt slöa, har fått skicka tillbaka ett par prylar för DOA och var gång tar det 2 veckor innan man får delen utbytt. Har även några polare som fått lite problem med dom (en fick dock en vista licens i kompensation och det var ju grymt bra).
Dock är ju inte JME eller datorbutiken något att hänga i julgranen. Håller mig numera till komplett och dustin för de större inköpen. Kan dock tänka mig beställa lite små prylar från datorbutiken då dom faktiskt håller bra priser, men det är väll allt.

#10

Postad 24 augusti 2008 - 22:10

Unregisteredd8860d4b
  • Unregisteredd8860d4b
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Var själv med om en otrevlig behandling från datorbutikens kundtjänst häromdan.
Min mp3 slutade att fungera efter ett år. Självklart ska ju teknik hålla mer än ett år när man är försiktig med den. Så jag kontaktade datorbutiken (fick vänta 55 min i telefonkö) och möttes av en otrevlig kille i supporten som undrade vart jag läst att man har rätt att kräva någon form av garanti eller reklamation på varor som är över ett år gamla (tydligen deras egna regler). Jag svarade konsumentköplagen varpå han blir ännu mer otrevlig. Han sa att någon sådant inte fanns skrivet på deras hemsida och hänvisade mig istället till sony som tillverkat spelaren.
Orkade inte prata med db's otrevliga personal så jag ringde Sony. Där var dem dessto trevligare och blev mycket förvånade över db's agerande. De bad mig uppsöka deras fysiska butiker för att kunna reklamera varan. Sagt och gjort, jag gick till en Sony Center-butik som vägrade ta emot spelaren. Fick tjata ett tag varpå de gick med på att ringa sin chef. Chefen sa att de kunde ta emot varan mot en deposition på 500:- som jag fick betala direkt.
Skickade ett mail till db om detta och fick till slut svar från en kille på deras kundtjänst som verkade normal.
Till slut så gick i alla fall db med på att de själva borde ha erbjudit mig chansen att få reklamera varan genom dem men att de ansåg att det bara skulle ha tagit längre tid.

Så min erfarenhet av datorbutiken är att jag aldrig mer ska handla något hos dem.

#11

Postad 25 augusti 2008 - 11:09

GhostX
  • GhostX
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Datorbutiken är en underbar affär att köpa från, vid minsta problem väntar man sig till dbmannen, [email protected], som fixar det på stuts och vanligtvis även kompenserar för det problem som uppkommit.

#12

Postad 25 augusti 2008 - 13:59

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0

Datorbutiken är en underbar affär att köpa från, vid minsta problem väntar man sig till dbmannen, [email protected], som fixar det på stuts och vanligtvis även kompenserar för det problem som uppkommit.


Hoppas du skojar.

Behöver man som företag en person som tystar ner folk så är man ingen underbar affär.

Skulle aldrig förskottsbetala till dem heller.

#13

Postad 25 augusti 2008 - 14:03

Unregisteredd8860d4b
  • Unregisteredd8860d4b
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0

vid minsta problem väntar man sig till dbmannen, [email protected], som fixar det på stuts och vanligtvis även kompenserar för det problem som uppkommit.


Har ingen lust att vänta och bli nertryckt av otrevlig personal. Man lär sig av sina misstag och datorbutiken är ett man inte gör om i första taget.

#14

Postad 29 augusti 2008 - 13:25

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0

3.4 Agera inte språkpolis - 051018
Kommentera inte andras sätt att skriva som till exempel felstavningar, särskrivningar eller grammatiska felaktigheter.



#15

Postad 01 september 2008 - 18:37

DrakeMan
  • DrakeMan
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Bara strul med de numera, segt att få leverans och jobbigt med returer. Ersätter dyra produkter med enklast tänkbara på garantin om ursprungsvaran utgått - med hänvisning till lagstiftning...

Aslånga väntetider uppåt timmen, dagar att få svar på mejl som regel.

Nej, nej, nej.

#16

Postad 18 oktober 2008 - 15:17

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0
Jag såg en blänkare i Computer Sweden att 50 personer av totalt 80 hade sagts upp på datorbutiken.com. Jag vet inte om det stämmer, men skulle ju kunna förklara varför det tog 2 veckor att ens öppna och registrera det returnerade nätaggregatet (som gått sönder). Därefter har inget hänt på ytterligare en månad annat än att nätaggregatet skickats vidare för service/ersättning. Att detta ärende kunde ta lite tid i semestertider har jag viss förståelse för, men vi pratar alltså om något som jag skickade i början på september!!!

Jag har givetvis mailat, men får enbart tillbaka ett automatsvar att "det är mycket nu..." typ.

Efter att ha väntat i en månad med en häftig dator som bara står så köpte jag ett nytt aggregat som (temporärt) monterats så att datorn åtminstone kan användas. Det blev till att punga ut med 750:- för något som iofs går att använda senare till en annan dator, men som i stort bara köptes för att datorbutiken inte hanterar min garanti.

Jag känner mig otroligt less på denna hantering, men får väl snällt vänta på att någon tar tag i detta ärende.

Om jag ska handla fler gånger på datorbutiken.com? Ehh...NIX...skulle inte tro det om jag inte skulle få en godtagbar ursäkt för att detta ärende dragit ut på tiden...men att det skulle ske är nog bara och glömma...

mvh Manor

#17

Postad 21 oktober 2008 - 19:26

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0
Var några årsedan man handlade där, tråkigt att dom verkar blivit en så dålig nätbutik. Förr var dom ju i samma klass som Komplett.se och övriga.

#18

Postad 23 oktober 2008 - 13:16

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Var några årsedan man handlade där, tråkigt att dom verkar blivit en så dålig nätbutik. Förr var dom ju i samma klass som Komplett.se och övriga.


Jag håller helt med...det verkade gå utför med dem i samband med sammangående med JME. Även de gamla JME kunderna verkar vara missnöjda. Ibland undrar man hur "räkne-nissarna" gör för att räkna hem ett uppköp eller sammangående.

mvh Manor

#19

Postad 24 oktober 2008 - 10:01

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

...Om jag ska handla fler gånger på datorbutiken.com? Ehh...NIX...skulle inte tro det om jag inte skulle få en godtagbar ursäkt för att detta ärende dragit ut på tiden...men att det skulle ske är nog bara och glömma...


Igår dök äntligen nätaggregaten upp efter exakt 1 månad och 18 dagar...i ett mail så skulle anledningen till väntetiden varit att nätaggregatet inte fanns hemma hos tillverkaren. Det förklarar dock inte varför det tog 2 veckor att överhuvudtaget öppna och registrera min reklamation...eller varför det tog ytterligare 3 dagar att skicka det vidare till leverantören.

No More Datorbutiken.com - för min del åtminstone. Om man ska kunna lita på en nätbutik så måste även reklamationerna hanteras direkt och på ett för kunden smidigt sätt.

mvh Manor

#20

Postad 24 oktober 2008 - 17:20

freeagle_Davis
  • freeagle_Davis
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0
Ja problemet med om bolaget förlorar kreditvärdighet hos underleverantörer gör att de måste betala vid beställning... Detta leder således till att pengarna du skickade in i tron att få din HDD gick till att köpa in en vara till någon annan person som säkerligen väntat lika länge som du, detta leder ju i sin tur till massa arga telesamtal vilket ger långa samtalsköer. Att företaget i detta läget ljuger om vad som händer är ju ofatbart och absurt men jag kan samtidigt förstå situationen... vet skräckesxempel på detta men ska inte dra upp de skiten här.

Det du får hoppas på är att kunderna inte sviker allt för hårt så de till slut får in pengar att köpa in den varan du ville ha eller återbetala stålarna :(

#21

Postad 27 oktober 2008 - 13:18

Ticko
  • Ticko
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0
Jag hade inte koll på detta med datorbutiken innan jag beställde.
De har ju varit bra att beställa ifrån! Katastrof att de misslyckas så nu...

Imorgon har det gått en vecka sedan jag fick min leveransbekräftelse via mail.
Alla grejer fanns i lager!
Ringde idag, men efter ca 20min så svarade de och de sa att de låg back. Inget annat svar!
Jag frågade vad han menade med det?? Nja, de låg back....vet inte nått mer......
Kan det ta ännu längre tid? Eller vad händer? frågade jag.
Han visste inte, det va möjligt.

Bra företag! Aldrig mer, hellre betala en massa massa mer pengar till ett företag som visar rätt lagersaldo och skickar grejerna när de är beställda och betalda!

Inte lite j-vla illa Datorbutiken!!!

Mitt fina xbmc bygge på xbmc.nu blir nu försenat.

Redigerat av Ticko, 27 oktober 2008 - 13:19.


#22

Postad 29 oktober 2008 - 10:38

Fudge_79
  • Fudge_79
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Är också förbannat missnöjd. Min order har legat "under behandling" i en vecka nu, men man vet ju inte hur mycket längre det kan ta. Tar det på avbetalning så inga pengar har betalats än. Funderar på hur jag bäst avbeställer ordern så att det blir rätt, att avbeställa via kontot hos dom går inte eftersom den är under behandling så jag antar att det blir mejl och sedan telefonsamtal. Detta känns absolut inte hållbart för dom.

#23

Postad 31 oktober 2008 - 10:27

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Min order var på "under behandling" i 2 veckor utan att det hände något, trots att mailledes blivit lovad prioriterad leverans från bland annat it-chefen, efter otaliga försök att avboka ordern så är det nu klart (de sa att de förhoppningsvis kunde skicka om en vecka, dvs 3 veckor för något de har hemma).

Nu ligger ordern hos en riktig datorbutik istället.

#24

Postad 31 oktober 2008 - 10:48

Ticko
  • Ticko
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0
Ja, jag fick igen mina pengar iaf.
De verkar dock ha väldiga problem med leverans samt lagersaldosystemet.

#25

Postad 31 oktober 2008 - 11:30

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Ja precis. Jag kan ta att de har problem, men då ska de inte dölja det. Berätta öppet och inte hålla på och skjuta på saker och blåljuga inför kunderna.

#26

Postad 31 oktober 2008 - 13:31

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

  • 2 160 inlägg
  • 0
Datorbutiken är sämst i världen.

Sist jag beställde en dator i delar från dom så tog det ett par månader för dom att leverera allt trots att allt var i lager enligt deras hemsida.

Sen när jag väl fått allt så var processorn sönder och de vägrade ersätta den så jag fick köpa en till...

Samma sak för 2 olika polare, extremt lång leveranstid.

Aldrig mer!

#27

Postad 02 november 2008 - 02:53

Evilinski
  • Evilinski
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Bra att veta och jag som gått runt o rekommenderat dom till folk, ska sluta med det tvärt. Dom va dock riktigt bra för några år sedan då dom höll leveranstider plus att dom skickade mig nya delar utan kostnad fast att det va jag själv som förstört. Tråkigt med företag som inte fattar att sånt här sprider sig och dom får ännu mera problem.

#28

Postad 03 november 2008 - 12:53

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
Sen om några sura forumiter speglar hela företagets förfall är en annan sak. Jag tror att alla konkurrenter har liknande fall (undantag dustin som verkar sköta sig)

#29

Postad 06 november 2008 - 21:59

Unregisteredd8860d4b
  • Unregisteredd8860d4b
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0

Sen om några sura forumiter speglar hela företagets förfall är en annan sak. Jag tror att alla konkurrenter har liknande fall (undantag dustin som verkar sköta sig)


Såklart alla företag har sina missnöjda kunder, annars vore det bra konstigt.
Tyvärr så talar kritiken mot datorbutiken sitt tydliga språk, db är ett företag i förfall.
Mitt nästa inköp blir på Dustin.

#30

Postad 06 november 2008 - 22:25

unik
  • unik
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0
JME var en riktigt bra datorbutikskedja, den enda jag kände för att handla ifrån fysiskt. Datorbutiken/JME har verkligen sjunkit djupt sen de tog över. Många omkring mig säger likadant.

#31

Postad 09 november 2008 - 18:01

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

  • 1 349 inlägg
  • 0
1 vecka sedan jag beställde ett grafikkort som enligt hemsidan fanns i lager. Pengarna drogs direkt men kortet har inte skickats. Har försökt kontakta supporten utan att få svar.

Jag har beställt mycket på datorbutiken för några år sedan utan att stöta på några problem men nu verkar dom helt tappat bollen.

Skulle inte rekomendera någon att beställa från Datorbutiken.com i dagsläget.

Hoppas jag lyckas få pengarna tillbaka bara...

#32

Postad 10 november 2008 - 12:11

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

  • 585 inlägg
  • 0
http://www.tryggehan...klaga&butik=435

klaga där istället så blir dom av med sin stämpel som dom ändå inte förtjänar i dagsläget.

#33

Postad 10 november 2008 - 12:47

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

  • 1 349 inlägg
  • 0

http://www.tryggehan...klaga&butik=435

klaga där istället så blir dom av med sin stämpel som dom ändå inte förtjänar i dagsläget.



Nu har jag gjort det. jag har fortfarande inte fått svar från Datorbutiken, verkar som dom ignorerar mail.

#34

Postad 10 november 2008 - 13:49

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

  • 1 349 inlägg
  • 0
Hej, vi har mottagit ert klagomål på Datorbutiken.com och de har i sin tur lovat att komma med ett svar under nästa vecka. Jag återkommer till dig så fort jag fått svar från datorbutiken!

Med vänliga hälsningar / Johan Frykendahl

-------------

Hej

Jag förstår inte riktigt varför det inte skulle kunna komma ett svar denna vecka, det är ju bara måndag.
Behöver dom en hel arbetsvecka för att ta reda på varför dom inte skickat ett grafikkort eller svarat på mina mail?
Låter mycket konstigt.

Tack för det snabba svaret dock, ser fram emot att läsa fortsättningen.
mvh

-------------

Hej, jag har påtalat att de skall inkomma med svar denna vecka! Det rör sig om totalt 20 klagomål så jag kan inte vänta mig att vi får allt utrett samtidigt. Jag återkommer så snart de inkommit med ett svar.

MVH / Johan
--
Representant TRYGG E-HANDEL

#35

Postad 10 november 2008 - 13:59

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

  • 776 inlägg
  • 0
Om ni har betalat med VISA och inte får era beställningar, RING ERAN BANK! Begär en reklamationsblankett. Då är det bara att fylla i och sedan kommer pengarna tillbaka på kontot. Har jag gjort förut bl.a. när nåt utländskt företag konkade som jag hade beställt film från. Pengarna kom tillbaka på mitt konto efter typ två veckor :D

#36

Postad 10 november 2008 - 16:30

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

  • 1 349 inlägg
  • 0

HEJ!

Vi på TRYGG E-HANDEL beklagar att du fått problem med en av våra medlemmar. Datorbutiken.com är inte längre medlem i TRYGG E-HANDEL på grund av att ett stort antal klagomål har inkommit.

Se www.tryggehandel.se

Det är tack vare dig och andra konsumenter som vi fått vetskap om detta och det är vi mycket tacksamma för. Vi hoppas att datorbutiken tar sitt allvar och reder ut ditt klagomål. Om du får problem rekommenderar vi att du läser denna information:

http://www.konsument...umentverket.se/
http://www.tryggehandel.se/?sida=fel
http://www.konsument...CategoryId=1342

Med vänliga hälsningar / Johan Frykendahl
--
Representant TRYGG E-HANDEL


Många små bäckar.
Känns skönt att man kan vara med och påverka.
Hoppas fortfarande man kan få pengarna tillbaka bara, annars får det bli ett samtal till mastercard så dom stoppar överföringen istället.

#37

Postad 10 november 2008 - 20:05

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

  • 585 inlägg
  • 0
jaså där ser man, nu är det inte långt bort till konkurs då :) lider med er alla som betalat i förskott till dessa svin som bara ljuger kunder i ansiktet..

#38

Postad 14 november 2008 - 13:15

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

  • 1 349 inlägg
  • 0
Fick detta svar för några dagar sedan (långt efter att jag mailat datorbutiken):

Hej


Det är fortfarande förseningar på lagret varför ordern ej lämnat lagret än. Det ser dock ljusare och ljusare ut för varje dag främst pga att lagerpersonalen jobbat på hårt och börjar komma ikapp. Vi har senaste tiden gjort stora omställningar vilket för framtiden är nödvändigt men under en period skapar det också problem med försenade leveranser. Det vi gjort är att flytta lagret och byta logistiklösning, allt detta har också inneburit att vårt gamla IT-system behövde göras om. Det som hänt rent praktiskt är att leveranser under en tid ej gått i tidsordning som tidigare. Vi har dock fullt fokus på detta och lagerpersonalen jobbar nu på att skicka ut de äldsta beställningarna först och främst.


Med vänlig hälsning
Fredrik/Kundservice


Men sedan dess har inget hänt. Jag har nu skrivit och krävt att få pengarna tillbaka så jag kan beställa från komplett.se istället så får vi se vad som händer.

Men faktum kvarstår, vill man ha någon vara så skall man inte beställa från datorbutiken.com.

#39

Postad 15 november 2008 - 14:44

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Väntar på pengar tillbaka sedan någon månad tillbaka utan någon som helst information från db, börjar tom bli lite orolig.

#40

Postad 15 november 2008 - 19:36

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

  • 1 349 inlägg
  • 0
Jag fick samma copy paste svar på mitt krav på pengarna tillbaka som jag fick i inlägget ovan.

Dom läser alltså inte ens mailen utan kopierar bara in ett och samma standardsvar för alla klagomål.
Luktar konkurs lång väg.

#41

Postad 15 november 2008 - 20:10

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0
Ja, automatsvaren som skickas är nästan värre än att inte höra någonting alls...
Jag fick följande automatiska svar i mitten av oktober:

Hej

Tack för ditt mail!
Just nu är det längre hanteringstider än normalt. Om du ej skulle kunna se uppdaterad status på returen när du loggar in på hemsidan så beror det på att vi ej ankomststämplar returerna förrän någon av våra tekniker tar hand om det.

Returen har med största sannolikhet kommit oss tillhanda och du kan söka på kollinumret på försändelsen på Postens hemsida om du vill säkerställa att så är fallet.

Vi ber om överseende men jobbar på så fort vi kan för att komma ikapp!


Som tidigare rapporterats så dök nätaggregatet upp efter 1 månad och 18 dagar...utlovad hanteringstid skulle vara "några dagar".

Tyvärr, no more Datorbutiken.com för min del...och då har jag haft dem som en favorit förr. Det går snabbt utför när man hanterar sina kunder illa.

mvh Manor

#42

Postad 17 november 2008 - 18:03

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

  • 5 021 inlägg
  • 0
Eftersom det inte längre går att handla på webbplatsen datorbutiken.com och för att det inte ska bli så många parallella diskussioner så låser jag denna tråd och hänvisar till tråden Shoppingsajterna Svenska AB, som bl.a. drev Datorbutiken.com, har ansökt om konkurs.

De av er som saknar inlägg i denna tråd hittar dem i den andra.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.