Jag skulle för någon månad sedan hjälpa en kompis att konfa upp en Synology NAS. Jag kollade efter ett gäng 1 TB-diskar. På Datorbutiken stod dem som i lager för omedelbar leverans. Jag beställde, och betalade med VISA.
Så började cirkusen. Varorna som stod "I lager" ändrades till senare datum, om och om igen.
Jag ringde och efter 1,5 timmes telefonkö så fick jag tag i en säljare, som lät trevlig. Han sade att det var beklagligt, men att de bytt lager-system, och att diskarna skulle komma på några dagar, om inte snabbare.
En till vecka gick med ständigt framflyttade datum.
Då tröttnade jag och ville avboka ordern. Försökte ringa för att få det bekräftat av en säljare. Efter 45 minuter i kö orkade jag inte vänta, så jag avbokade via webben.
Dagarna gick, och inte fick jag någon kreditering på mitt banksaldo. Har skickat varje dag i över en vecka brev till deras kundtjänst via webb-formuläret. Inga svar har kommit, eller någon respons. Detta trots att jag höjt tonen gradvis och talat om att jag ska vända mig till ARN om de inte ens ger någon respons.
Igår tänkte jag att jag får ta tjuren vid hornen, och ringa och höra vad som händer. Efter bara ca 55 minuter i kö så svarar faktiskt någon!
De säger att de har för länge sedan krediterat pengarna och att jag borde ha dem på mitt konto redan samma dag.
Idag kollade jag mitt konto - inga pengar. Då ringer jag Swedbank. DE kollar vi sin kortinlösare - BABS, om det har gjorts någon kreditering. De säger att de kan se att ingen kreditering har gjorts, och att Datorbutiken omöjligen kan hävda att det gjorts för ca 10 vardagar sedan.
Jag är så [infoga valfri svordom här] besviken på sättet de behandlar kunder, denna butik som var så bra en gång i tiden, som jag handlat tjogtals gånger från genom åren.
Jag vet att dem har likviditets-problem, se artikeln här:
http://www.sweclocke...inansiell_kris/
Men att börja att ljuga, dra in all support och kundtjänst, stjäla kunders pengar för att få verksamheten att gå ihop är väl inte rimligt?
Snälla du som läser detta, gör dig själv en tjänst och handla inte på Datorbutiken.Com, varan du tror finns i lager är förmodligen inte det, pengarna du betalar via kreditkortet kommer du inte att få tillbaka, och någon respons eller svar via deras kundtjänst kommer du inte att få.
Sitter just nu i deras telefonkö. Har haft plats nummer 4 i kön, har haft den platsen i 29 minuter utan att det gått framåt. Troligt att varje ärende tar minst en halvtimme att expediera - NOT!
Ska ringa till ARN för råd, men har inget större hopp...