Panasonic TH-42PX80 eller LG 42LY95?
Postad 17 August 2008 - 17:09
Postad 17 August 2008 - 18:13
Det finns nyare LCD-apparater inkl. LGs egna som är bättre, kolla andra trådar här på forumet..
Redigerat av Skogga, 17 August 2008 - 20:10.
Postad 18 August 2008 - 01:01
Tveklöst Panasonic PX80! LG 42LY95 är över 1år gammal modell och den har medioker bildkvalitet av vad jag sett, går säker att kalibrera till bättre men den lider ändå av usel djupsvärta som t.o.m. märks om man tittar på den på dagen. Svärtan är uppmätt till 0,9cd/m2 i tidningen Hemmabio, vilket är riktigt grådassigt, som skall jämföras med PX80s 0,2cd/m2.
Det finns nyare LCD-apparater inkl. LGs egna som är bättre, kolla andra trådar här på forumet..
Tack så mycket, men undrar ändå om man inte behöver bry sig om inbränning till px80? om man spelar mycket xbox menar jag? Är det inte lite "säkrare med lcd då"? Eller hur stor är "risken" att just inbränning sker?
13 - 0:D ganska överlägsen vinnare antar jag^^
Tack!
Redigerat av Unregisteredb9b2632b, 18 August 2008 - 00:59.
Postad 18 August 2008 - 07:43
Risken att blixten slår ned i den, eller att du spiller en flaska vin över den är nog större om du vill få lite perspektiv på hur ovanlig det är med inbränning idag.
Du kan dock räkna med att du får se tillfällig ghosting då och då. Detta är inget farligt och på sin höjd irriterande. Inte säkert att du kommer se det någon gång ens.
I valet mellan de två tv-apparaterna är det i alla fall extremt lätt. Köp absolut inte nämnda LG LCD. Vill du ha LCd finns det minst tjugo bättre apparater på marknaden.
Redigerat av Grimmy, 18 August 2008 - 07:44.
Postad 18 August 2008 - 10:38
Risken är mycket liten om du kör med lite mildare inställningar vilket du nog gör eftersom du får ont i ögonen annars också.
Risken att blixten slår ned i den, eller att du spiller en flaska vin över den är nog större om du vill få lite perspektiv på hur ovanlig det är med inbränning idag.
Du kan dock räkna med att du får se tillfällig ghosting då och då. Detta är inget farligt och på sin höjd irriterande. Inte säkert att du kommer se det någon gång ens.
I valet mellan de två tv-apparaterna är det i alla fall extremt lätt. Köp absolut inte nämnda LG LCD. Vill du ha LCd finns det minst tjugo bättre apparater på marknaden.
Okej tack så hemst mycket!
Tack!
Postad 14 October 2008 - 08:01
Okej tack så hemst mycket!
Ungefär när jag hade bestämt mig för att "bekräfta ordern" så fick jag elgigantens tidning där det står att de säljer Sony KDL40U4000K (tror inte K:et har ngn stor betydelse) nu för endast 9 lax. Är den mer prisvärd än PX80 tro?
Tack!
Nej. (dessutom är den 2 tum mindre...)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
82 filmer
2 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?