CryptoGuard
64 svar till detta ämne
Postad 18 August 2008 - 10:17
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Vi vet det piraterna vet... Väljer du CryptoGuard som åtkomstkontroll–system kan du vara säker på att vi vet det piraterna vet. Vi undersöker kontinuerligt var piratmarknaden står och vilket kunnande som finns där. Vi försöker alltid ligga steget före. Våra kort är givetvis skyddade mot kända metoder för att knäcka kodningssystem. Cryptoguard kan nästan som enda leverantör av kodningssystem erbjuda ett enkelt men effektivt system mot kortdelning. Detta ger dig och dina kunder maximal säkerhet mot pirater och du som operatör garanteras maximal försäljning. Med cryptoguards kodningssystem kan du vara säker på att det är du som operatör som bestämmer. Ingen aktivering av smartcard kan ske utan att du vet detta. http://www.cryptoguard.se/Är detta dödsstöten för SmartWi och andra kortdelare?
Postad 18 August 2008 - 10:41
erito
-
erito
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
"Piraterna" är ofta extremt hängivna och tekniskt kunniga så jag tror att detta bara innebär en utmaning. Om det sedan tar en dag eller ett år att ligga steget före CryptoGuard får vi väl se
Viasat först ut med CryptoGuard står det, men är det redan igång?
Postad 18 August 2008 - 11:15
humlan57
-
humlan57
-
Beroende
-
-
1434 inlägg
Möjligen dödsstöten för satellit-TV, å det stora genombrottet för Tv via Internet... Redan idag så är det möjligt att se 1000-tals kanaler via Internet, å i.o.m ett allt snabbare Internet så kommer det att ta över allt mer från Sat-tv. Inför man dessutom saker som tar bort möjigheten, att fritt välja hårdvara, ja då är dödsstöten mot all Sat-tv ett faktum... Å det är bara ett fåtal idioter till kanaldistrubitörer som håller på med skiten, de tänkande distrubitörerna kommer aldrig att inför nåt sån´t där..., inte om de vill överleva iaf.
humlan.
Postad 18 August 2008 - 16:02
pergor
-
pergor
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Visst är det dödsstöten för kortdelningen  Cryptoguard har teknik för att permanent stoppa kortdelningen.
Redigerat av pergor, 18 August 2008 - 16:04.
Postad 18 August 2008 - 16:19
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
om dom spärrar så de bara går se en åt gången så kommer det även att innebära extrakort behövs för att kunna spela in kanaler... ska man spela in 2 eller fler kanaler samtidigt så behövs lika många extrakort för dom med...
är bra att dom gör nåt åt kortdelningen men om det samtidigt tar bort möjligheten att spela in utan att ha extrakort så funkar det ju inte... tippar på att dom tillåter åtminstone 2-3 åt gången för att kunna spela in så stoppar dom ju ändå storskalig CS....
Redigerat av Leatherface, 18 August 2008 - 16:23.
Postad 18 August 2008 - 16:34
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
om dom spärrar så de bara går se en åt gången så kommer det även att innebära extrakort behövs för att kunna spela in kanaler... ska man spela in 2 eller fler kanaler samtidigt så behövs lika många extrakort för dom med...
Njae, ofta funkar ju boxar med dubbeltuner idag så att den kanal som spelas in sparas oavkodad för att sedan avkodas när du tittar på inspelningen. I vissa fall kan inspelningen även avkodas vid tillfälle när kortet är "ledigt". På detta vis behöver man bara kunna avkoda en kanal åt gången, och den metoden borde fungera även framgent.
Postad 18 August 2008 - 17:13
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Viashit  lär ju förlora en och en annan kund, mig tex...
Stoppar detta också användandet av inte operatör godkända boxar? isf är det dödsstöten för betal digital TV...
Postad 18 August 2008 - 17:18
pergor
-
pergor
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
om dom spärrar så de bara går se en åt gången så kommer det även att innebära extrakort behövs för att kunna spela in kanaler... ska man spela in 2 eller fler kanaler samtidigt så behövs lika många extrakort för dom med... är bra att dom gör nåt åt kortdelningen men om det samtidigt tar bort möjligheten att spela in utan att ha extrakort så funkar det ju inte... tippar på att dom tillåter åtminstone 2-3 åt gången för att kunna spela in så stoppar dom ju ändå storskalig CS....
Def fungerar inte. Det är satt stopp för det helt och hållet.
Postad 18 August 2008 - 17:33
humlan57
-
humlan57
-
Beroende
-
-
1434 inlägg
Allt går att få via Internet om ett tag, så vem bryr sig i sån´t där trams. Låt dom (t.ex Viasat) avskaffa sig själva, dom operatörer som ser vad som håller på att hända, kommer aldrig att införa nåt sån´t där trams. Att dom sen skyller på kortdelnigen är ju ännu mer barnsligt, sanningen är att man vill ha full kontroll på allt, Från mjukvara över distrubition till hårdvaran i hemmen... Att dom sen tappar all kontroll, genom de nya möjligheterna som är på G på Internet, tycks dom ännu inte ha upptäckt
humlan.
Redigerat av humlan57, 18 August 2008 - 17:33.
Postad 18 August 2008 - 17:35
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
tja kan inte jag spela in ett progran utan ett till kort då kommer inte jag att skaffa nåt abbonemang hos dom som kör det iaf... men det står ju faktiskt såhär så det är ju upp til operatören...
Systemet är ett av få som även stoppar så kallad delning av abonnemang. Våra smartcards tillåter bara att en kanal eller ett maximalt antal kanaler kan avkodas samtidigt.
När det gäller TV på internet dom 1000 tals kanaler du pratar om är dom flesta inte ens i närheten av sebart på en TV så det ligger långt framåt än...
Redigerat av Leatherface, 18 August 2008 - 17:40.
Postad 18 August 2008 - 17:43
pergor
-
pergor
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
tja kan inte jag spela in ett progran utan ett till kort då kommer inte jag att skaffa nåt abbonemang hos dom som kör det iaf... men det står ju faktiskt såhär så det är ju upp til operatören...
Systemet är ett av få som även stoppar så kallad delning av abonnemang. Våra smartcards tillåter bara att en kanal eller ett maximalt antal kanaler kan avkodas samtidigt.
När det gäller TV på internet dom 1000 tals kanaler du pratar om är dom flesta inte ens i närheten av sebart på en TV så det ligger långt framåt än...
Du kommer givetvis att kunna spela in på hårddiskboxar även fast det är cryptoguard, men du kommer inte kunna streama ut rådata, dela kort mm. Men man kommer inte kunna betala för ett abonnemnag och 10-20 tittar med samma kort. De forumet (dreamboxx.nu) där du är aktiv kommer förr eller senare gå i graven.
Redigerat av pergor, 18 August 2008 - 17:46.
Postad 18 August 2008 - 17:46
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
om man kan avkoda 2 eller flera kanaler samtidigt för att kunna spela in så kommer de även va möjligt att kortdela det men personligen skiter jag i det bara jag kan köra valfri box som ja kan spela in på....
btw... jag har inget med dreamboxx.nu att göra om du trodde det... jag är bara vanlig användare där precis som här och många andra ställen...
Redigerat av Leatherface, 18 August 2008 - 17:48.
Postad 18 August 2008 - 17:48
pergor
-
pergor
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
om man kan avkoda 2 eller flera kanaler samtidigt för att kunna spela in så kommer de även va möjligt att kortdela det men personligen skiter jag i det bara jag kan köra valfri box som ja kan spela in på....
Nä, de gör det inte. Mvh Per, Teknisk chef Cryptoguard AB
Postad 18 August 2008 - 17:53
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Njae, ofta funkar ju boxar med dubbeltuner idag så att den kanal som spelas in sparas oavkodad för att sedan avkodas när du tittar på inspelningen. I vissa fall kan inspelningen även avkodas vid tillfälle när kortet är "ledigt". På detta vis behöver man bara kunna avkoda en kanal åt gången, och den metoden borde fungera även framgent.
Ja de innebär att du inte kan se på dina inspelningar om du säger bort abbonemanget.... man ska inte vara tvungen att fortsätta abbonera för att kunna se sina inspelningar...
Redigerat av Leatherface, 18 August 2008 - 17:54.
Postad 18 August 2008 - 18:09
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Nä, de gör det inte.
Mvh Per, Teknisk chef Cryptoguard AB
Ha ha ha
Postad 18 August 2008 - 18:24
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Ja de innebär att du inte kan se på dina inspelningar om du säger bort abbonemanget....
Det stämmer i viss mån. Men om jag tar exemplet med min Dilog DT550 (Boxer) så har jag inte abonnemang på C+, men jag kan fortfarande se program inspelade från C+ under friperioden jag fick vid nytecknandet två år efter att denna period gick ut. Fast om jag sa upp Boxer helt kan man ju befara att de slutade fungera. Och hos operatörer som kräver programkorten i retur är det ju också kört. Vill jag vara riktigt säker på att kunna se inspelningen i framtiden så kan jag låta boxen avkoda i efterhand (då kan jag dock inte titta på något annat samtidigt). Modernare boxar kan köra denna typ av avkodning i bakgrunden när boxen inte används. Visst har det sin poäng med en box som spelar in färdigavkodat, men för mig (och flertalet andra misstänker jag) så skulle vi knappt märka något skillnad. Därmed inte sagt att jag ser fram emot mer svårflirtade system. Själv har jag f n inte behov av kortdelning men jag anser det vara djupt omoraliskt av operatörerna att ta betalt flera gånger för samma kanalutbud av en familj som har mer än en TV. Dags för våra folkvalda att lagskydda användandet av cardsplitters!
Postad 18 August 2008 - 19:09
gusax
-
gusax
-
Beroende
-
-
1425 inlägg
Ja de innebär att du inte kan se på dina inspelningar om du säger bort abbonemanget.... man ska inte vara tvungen att fortsätta abbonera för att kunna se sina inspelningar...
Det är redan så idag på de flesta "godkända" pvr-boxarna som används av operatörerna. Boxtillverkarna tvingas av innehållsleverantörerna (läs Hollywood) att spela in krypterat. Programkortet används för att koda av inspelningen när du sedan tittar på den. Andra godkända boxar kan exempelvis lösa det så att de kodar av inspelningen när den pågår men sedan omedelbart krypterar den igen med någon form av egen kryptering. På så vis kan du fortfarande se inspelningen även om koderna gått ut, eftersom det är boxens nyckel som används för upplåsning. Men det är ju omöjligt att göra så om det inte går att koda av mer än en kanal åt gången. (Per får gärna kommentera det om han är den han utger sig för att vara. Det vore intressant.) Ytterligare ett alternativ (om det inte går att koda av två kanaler samtidigt) är att köra Dilog-varianten, att man får ställa boxen på att avkryptera (egentligen om-kryptera) mitt i natten. Boxen börjar helt enkelt spela upp filmen och kör igenom den. På så vis byts operatörs-krypteringen ut mot boxkryptering så att nyckeln inte försvinner när operatören byter koder. Men det gäller ju att du inte har otur då och de inte byter koder i utsändningen innan du omkrypterat inspelningen. Personligen tycker jag det är en skrämmande utveckling som inletts i samband med övergången till digitala medier. Framför allt tvillingkort tycker jag är ocker. Jag har inget problem med att betala för ett (1) abonnemang, men det ska vara ett (1) abb per hushåll precis som tvlicensen. Allt annat är bara girighet från operatörens och rättighetsinnehavarens sida. Och det jag betalat för att spela in är mitt och det skall jag själv ha kontroll över. Inte Per, Viasat, eller någon annan. Om man betalar för sig ska man inte få en sämre produkt än vad som säkerligen kan laddas ner gratis från nätet. Det verkar många företag i mediebranschen ha vansinnigt svårt att förstå. Jag tycker inte jag har några orimliga krav. Men om Per (eller någon annan) tycker annorlunda så får de gärna argumentera för sin åsikt.
Postad 18 August 2008 - 19:19
humlan57
-
humlan57
-
Beroende
-
-
1434 inlägg
Dags att Du uppdaterar dig, Sverige är inte världen, möjligen en nyfiken avkrok, men inte mer  Å jag sa inte att det finns i dag, men det är inte heller långt borta... humlan.
Postad 18 August 2008 - 19:25
humlan57
-
humlan57
-
Beroende
-
-
1434 inlägg
Sånna där "finesser" som Cryptoguard AB är flera år för sent ute, å dom hjälper bara Sat-Tv i graven. De mediaprogram som är under utveckling kommer att ge alla tillgång till precis allt.., spel,film,musik, nyheter, You name it! Så distrubitörer som Viasat har ingen framtid, tack o lov
humlan.
Postad 18 August 2008 - 20:21
pergor
-
pergor
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Andra godkända boxar kan exempelvis lösa det så att de kodar av inspelningen när den pågår men sedan omedelbart krypterar den igen med någon form av egen kryptering. På så vis kan du fortfarande se inspelningen även om koderna gått ut, eftersom det är boxens nyckel som används för upplåsning. Men det är ju omöjligt att göra så om det inte går att koda av mer än en kanal åt gången. (Per får gärna kommentera det om han är den han utger sig för att vara. Det vore intressant.)
Det är ju helt och hållet upp till boxtillverkaren. Har för mig att tex gamla nokia mediamaster har en egen kodning, precis som du säger. Men det verkar vara många förstå-sigpåare här, men ingen har så stor koll på hur det fungerar.
Postad 18 August 2008 - 20:32
Unregistered565b8af1
-
Unregistered565b8af1
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Jag undrar om det kommer skapa samma rabalder som det gjorde när Henrik Ponten (Anti Pirat Byrån) började röra om i grytan med mordhot och telefon samtal till familjen mitt i nätterna, Hot mot dottern osv.. vore ju för tråkigt när någon gottar sig som pergor gör..
Redigerat av Unregistered565b8af1, 18 August 2008 - 20:32.
Postad 18 August 2008 - 20:39
VIP%u2122
-
VIP%u2122
-
Rookie
-
5 inlägg
Nä, de gör det inte.
Mvh Per, Teknisk chef Cryptoguard AB
Jag har min gamla 9902s med Videoguard och det ska bli kul och se om det kan skjutas in ytterligare en annan mjukvara i den. Jag tänker inte köpa ny mottagare så fort Viasat ändrar kodningssystem. Jag gav 7500 för mitt "nordenpaket" 1996 och Viasat får köpa tillbaka det precis när dom vill om dom ska trilskas. Iofs så står den bara och samlar damm. Vi är 4 i familjen och ingen har större rättigheter än någon annan i min familj, klart som fan att alla ska kunna se det jag betalar för. Jag betalar idag 12500 i abonnemang + kortsavgifter. 1 kort från CD ett från Viasat. 1 mottagare med conax-modul... Självklart använder jag inte den skiten... Förutom korten då... Ska barnen eller frun bli andra klassens familjemedlemmar? Vad är det som ska stoppas?? Sålänge det skickas signaler till min tomt tänker jag öppna upp desamma, precis som att jag tömmer min postlåda när nån lagt något där. Eller tar hand om gamla ölburkar om nån slängt in det på tomten. Ha ett kul fortsatt liv Per. Tänk inte på dom fattiga, sko dig själv.... VIP%u2122
Postad 18 August 2008 - 21:40
Zaptor
-
Zaptor
-
Användare
-
-
110 inlägg
Vad är kostnaderna för detta fyllekalas, har inte Viasat bytt till NDS för X antal miljoner kronor? C+ uppgraderat sina system? Alla boxar/mjukavara måste bytas ut (igen) och all crypto utrustning hos operatörerna, vem betalar? inte fan är det operatörerna, det är dom stackars abonnenter som orkar vara kvar.
Visst var det kul när DM kunde avkoda ALLT och kanske omoraliskt, men jag tycker att kortdela inom hushållet är helt rimligt, det är ju sjukt att lägga ut miljoner bara för att krama ut den sista kronan från sina abonnenter.
Det måste ju fan finnas en "break even" mellan operatörernas fåfänga/kapitalistiska fasoner och dagen när dom tappar kunder pga sin förföljelsemani , vi är helt klart där NU!
Kan bara gratulera raketforskarna i norr, lyckas dom sälja in sin briljanta "avkoda en kanal i taget" idé så tackar jag för mig som abonnent, hoppas ni tjänar fett med deg snabbt för det lär bli snålt om riktiga abonnenter den dagen detta blir verklighet.
Dra en repa med Chevan på enda gatan för mig boys!
Postad 18 August 2008 - 22:09
humlan57
-
humlan57
-
Beroende
-
-
1434 inlägg
Viasat har alltid varit idioterna man skrattat åt, så jag ser verkligen fram mot att dom tar kål på sig själva. Själv sade jag upp mitt abb när dom gick över till NDS, å har enbart CD/Conax nu, nåt jag tycker alla i Sverige borde byta till. Andra distrubitörer försöker rädda det som räddas kan, innan Internet tar död på dom. Men Viasat verkar ha "noll koll" på vad som sker, precis som vanligt. Inom bara några år kommer Tv/media-världen att se helt annorlunda ut, å ska Sat-Tv överleva, ja då får man anpassa sig till den verklighet som står å väntar runt hörnet. Många distrubitörer kommer såklart att klara av en anpasssning, men jag tvivlar starkt på att Viasat gör det, deras dumheter lär reta folk så förbannat, att dom inte får några kunder kvar. Möjligen kan dom forsätta att muta in sig på kabel-tv, men det kan ju bostadsföreningarna själva sätta stopp för, om dom vill. T.ex lära sina medlemmar om hur man ser Tv-via Internet..., gratis
humlan.
Redigerat av humlan57, 18 August 2008 - 22:11.
Postad 18 August 2008 - 22:25
Benny
-
Benny
-
Rookie
-
9 inlägg
Som det står i pressmedelandet så gäller det väl kabel-TV
"Viasat blir först ut att godkänna Cryptoguard – ett av världens säkraste och mest användarvänliga kodningssystem för digital kabel-TV"
Eller har jag missat något
Var ser ni att det gäller via parabol?
Mvh
Benny
Postad 18 August 2008 - 22:47
humlan57
-
humlan57
-
Beroende
-
-
1434 inlägg
Som det står i pressmedelandet så gäller det väl kabel-TV "Viasat blir först ut att godkänna Cryptoguard – ett av världens säkraste och mest användarvänliga kodningssystem för digital kabel-TV" Eller har jag missat något Var ser ni att det gäller via parabol? Mvh Benny
Det står Viasat, så Du kan lugnt räkna med att allt gäller för satellit åxå.. Att det är kabel, innebär ju inte att allt skickas i kabel, bara att det skickas runt i husen, via kabel. Men först efter att det hämtats ner från nån satellit, till en mottagare för ett visst område eller förening, eller vad det nu kan vara. Därifrån skickas det sen ut, till de som är anslutna till just det kabelnätet... Men som sagt, låt dom leka, det är ett dödsdömt system iaf, å som kommer flera år för sent humlan.
Redigerat av humlan57, 18 August 2008 - 22:49.
Postad 18 August 2008 - 22:57
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Det är redan så idag på de flesta "godkända" pvr-boxarna som används av operatörerna. Boxtillverkarna tvingas av innehållsleverantörerna (läs Hollywood) att spela in krypterat. Programkortet används för att koda av inspelningen när du sedan tittar på den.
I viss mån tror jag det där med att boxtillverkarna går de ondskefulla och giriga företagen till mötes är konspirationsteorier, även om det säkert finns ett korn av sanning. Det kan dock finnas en teknisk aspekt i det hela också. Bl a verkar många CA-moduler (för de boxar där detta används) ha ganska klena prestanda. Ytterligare ett alternativ (om det inte går att koda av två kanaler samtidigt) är att köra Dilog-varianten, att man får ställa boxen på att avkryptera (egentligen om-kryptera) mitt i natten. Boxen börjar helt enkelt spela upp filmen och kör igenom den. På så vis byts operatörs-krypteringen ut mot boxkryptering så att nyckeln inte försvinner när operatören byter koder. Men det gäller ju att du inte har otur då och de inte byter koder i utsändningen innan du omkrypterat inspelningen.
Dilog (m fl) avkodar verkligen, d v s filen lagras okrypterad efter denna avkodning. På något vänster verkar systemet dessutom inte vara känsligt för det där med byte av koder med tanke på att filerna går att avkoda mer än två år efter att de spelats in. Byter man programkort går det däremot åt pipan har jag hört.
Postad 19 August 2008 - 07:55
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Vad jag har förstått kräver detta inget utbyte av hårdvara ute hos kunderna, eller? Per kanske kan svara???
Postad 19 August 2008 - 09:07
localhost
-
localhost
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Ahhh, härligt - det är alltid skönt när man påminns om att det tittar-fientliga systemet med boxar och kort kommer gå samma öde till mötes som cd-skivan. Om det går att se på en skärm, går det också att spela in och distribuera utan att Big Brother kan lägga sig i.
Så länge mediaföretagen behandlar oss tittare enbart som produkter som skall säljas till annonsörerna kommer vi att göra vad som krävs för att få tillgång till media vi betalar för på ett värdigt sätt.
Redigerat av localhost, 19 August 2008 - 10:01.
Postad 19 August 2008 - 09:41
erito
-
erito
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
 gäääsp.
Med den teknik som finns idag får nog mediabolag/distributörer försöka med något annat mer kreativt och nytänkande för att få in pengar. Att försöka stoppa tillgången till media fungerar inte. Och om det fungerar så stoppar de sig själva som sagts tidigare här i inläggen....
Postad 19 August 2008 - 09:41
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Vill kunna spela in en eller flera kanaler samtidigt
Vill kunna börja se på en inspelning och fortsätta spela in andra program samtidigt
Vill kunna se kanalerna på min dator då jag gör annat som t.ex skriver här
Vill kunna se kanalerna när jag är t.ex hos min flickvän (typ som slingbox endast jag som betalar för kanalerna ser på dom fortfarande)
Vill kunna enkelt ställa timers osv i ett webinterface
Vill kunna se på inspelningar efter att ha avslutat ett abbonemang och inte behöva hålla på krångla med att avkoda inspelningarna i efterhand
Vill kunna grabba 14 dagars EPG från internet
Kan ställa in exakt hur textning ska se ut på kanaler som är teletext textade (font, storlek, färg osv)
Kan välja olika skins hur menyer osv ska ut
Och det bästa av allt det är opensource så det kommer mycket 3e parts grejer till den och förbättringar så man behöver inte vänta flera månader eller år så att boxtillverkaren ska fixa det... i vissa fall kan jag själv fixa till vissa fel i koden...
Och mycket annat
Allt det kan jag göra idag och funkar alldeles utmärkt... jag är inte ute efter nå kortdelning eller försvarar det på nåt sätt... vill bara ha en box med dom möjligheterna jag har idag....
Sen kan jag väl förstås förstå om barnfamiljer med 5-6 TV apparater inte vill eller har råd att ha 5-6 abbemang förstås det måste operatörerna ta och fixa nån lösning på som funkar för både operatörerna och kunder...
Redigerat av Leatherface, 19 August 2008 - 09:55.
Postad 19 August 2008 - 10:41
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2789 inlägg
Tycker själv det är idioti med dessa tvillingabb men det är ju de som säljer varan som bestämmer och finns det profit i det och folk betalar är det ju självklart att företagen kör med detta. Likadant som många gladeligen betalar 2 500 kr extra per år för att se reklamkanalerna i marknätet.
Postad 19 August 2008 - 11:06
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Själva abbonemangen i sig är inte så farligt ändå tycker jag det betalar jag gärna men har man 5-6 TV apparater som vissa så blir det orimligt... det man betalar för abbonemanget borde ge tilgång till kanalerna i hela huset.... den som däremot gör allt för att slippa betala för kanalerna däremot skulle jag själv personligen vilja stoppa upp en stor kvast i röven på....
Redigerat av Leatherface, 19 August 2008 - 11:36.
Postad 19 August 2008 - 16:13
humlan57
-
humlan57
-
Beroende
-
-
1434 inlägg
Gör som allt fler, BOJKOTTA VIASAT! pengar är ändå det är det enda språk dom förstår. Så bojkotta Viasat, det gör jag, å många jag känner kommer nu att avsluta sina abb, så gör detsamma Ni åxå.. humlan.
Postad 19 August 2008 - 18:41
offndr
-
offndr
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
låter som en bra ide. Har idag avslutat mitt. 4 polare likaså =)
Postad 19 August 2008 - 18:48
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
I fredags
Postad 19 August 2008 - 19:11
pergor
-
pergor
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Tror ni totalt missupfattat (vilket också nån journalist gjort), cryptoguard säljer krypteringslösningar till mindre fristånde kabelnät, dvs. inga satellitoperatörer. Jag tror nog att viasat kommer att försätta med sitt NDS på satelit. Vad viasat eller andra operatörer kommer göra med kortdelning på satellit de har jag ingen aning om. Ni hoppar på lite fel folk, cryptoguard säljer tekniklösningar liksom många andra boxleverantörer och andra hårdvaru och mjukvaruleverantörer. Cryptoguard säljer även teknik för STB-konfiguration, OTA-uppgradering av STB, kundhanteringslösningar mm. Om jag skulle vara er skulle jag oroa er mer för detta, det är bara min personliga och högst privata åsikt, http://www.conax.com...tended/pairing/Det kommer absolut vara slutet för card-sharing, card-splitters mfl.
Redigerat av pergor, 19 August 2008 - 19:27.
Postad 19 August 2008 - 19:34
VIP%u2122
-
VIP%u2122
-
Rookie
-
5 inlägg
Tror ni totalt missupfattat (vilket också nån journalist gjort), cryptoguard säljer krypteringslösningar till mindre fristånde kabelnät, dvs. inga satellitoperatörer. Jag tror nog att viasat kommer att försätta med sitt NDS på satelit. Vad viasat eller andra operatörer kommer göra med kortdelning på satellit de har jag ingen aning om.
Ni hoppar på lite fel folk, cryptoguard säljer tekniklösningar liksom många andra boxleverantörer och andra hårdvaru och mjukvaruleverantörer. Cryptoguard säljer även teknik för STB-konfiguration, OTA-uppgradering av STB, kundhanteringslösningar mm.
Om jag skulle vara er skulle jag oroa er mer för detta, det är bara min personliga och högst privata åsikt, http://www.conax.com...tended/pairing/ Det kommer absolut vara slutet för card-sharing, card-splitters mfl.
Det enda "slutet för cardsharing, carsplitter" gör är att reklamägarna får färre apparater/personer att visa sin reklam på. Undrar vad DOM tycker.
Postad 19 August 2008 - 19:51
pergor
-
pergor
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Det enda "slutet för cardsharing, carsplitter" gör är att reklamägarna får färre apparater/personer att visa sin reklam på. Undrar vad DOM tycker.
Tänk på att reklamintäkterna är inte hela finansieringen av tv-kanalerna. Du finansierar även de program som visas med att betala programavgifterna.
Redigerat av pergor, 19 August 2008 - 19:57.
Postad 19 August 2008 - 20:01
Zaptor
-
Zaptor
-
Användare
-
-
110 inlägg
Har alltid funderat på det där med reklam på betalkanaler, ta Discovery tex. hur fan kan dom visa reklam när man betalar dyrt för att se på den??
Postad 19 August 2008 - 20:04
pergor
-
pergor
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Ang. kortdelning igen, det finns faktiskt av marknaden godkända boxar som ger möjlighet att visa olika kanaler på flera tv apparater. Det är inte alls nödvändigt att köpa en kortsplitter, dessutom tror jag att den legala lösningen på detta är billigare än kortsplittern + 2 box. Har alltid funderat på det där med reklam på betalkanaler, ta Discovery tex. hur fan kan dom visa reklam när man betalar dyrt för att se på den??
Det svaret är ganska enkelt. Det du betalar är bara en del av finansieringen. Om du kollar på en ren betal-tv kanal så har du ingen reklam men däremot så kostar den mer än med en med reklam. PS. Zepto: Jag står fortfarande fast vid att kortdelningen är något som kommer försvinna. Du kan gärna kommentera detta på detta forum istället. DS.
Redigerat av pergor, 19 August 2008 - 20:07.
Postad 19 August 2008 - 20:09
Zaptor
-
Zaptor
-
Användare
-
-
110 inlägg
Jag köper kanaler i paket, som om jag kunde välja vilka kanaler jag vill se.
Viasat gjorde ett försök genom att göra mindre paket och kalla det valfrihet, knappast!
Dessutom framgår det inte att de flesta kanaler är reklamfinansierade när man köper abb, falsk marknadsföring?
EDIT: Kommentaren är. All media som kan spelas upp kan knäckas, inga om och men. Jag ser ingen framtid för krypterings och copy protection företag som ditt. Det enda det kostar oss konsumenter är tid. Frågan är om vi har tålamod att vänta!
Redigerat av Zaptor, 19 August 2008 - 20:18.
Postad 19 August 2008 - 20:15
pergor
-
pergor
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Som sagt inte cryptoguards val hur kanalerna säljs, cryptoguard's lösning stödjer givetvis paket som defineras av kunden. I det fallet erbjuder vi som teknikleverantör en lösning där operatören själv bestämmer hur kanalerna skall säljas. Gvietvis är det beroende på hur man får sälja dem också som operatör. En komplicerad rättighetsfråga.
Redigerat av pergor, 19 August 2008 - 20:16.
Postad 19 August 2008 - 20:29
pergor
-
pergor
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jag ser ingen framtid för krypterings och copy protection företag som ditt. Det enda det kostar oss konsumenter är tid. Frågan är om vi har tålamod att vänta!
De tur jag kan byta jobb i så fall ! Men jag tror det är värre för sådana som dream-multimedia som inte är accepterade någonstans, de kommer aldrig att ha uppbackning av någon. Du ska inte se oss som ett "copy protection"-företag, vi gör helhetslösningar för digital-tv, de omfattar många områden. Kryptering var dock våran första produkt.
Redigerat av pergor, 19 August 2008 - 20:36.
Postad 19 August 2008 - 23:38
humlan57
-
humlan57
-
Beroende
-
-
1434 inlägg
Under alla de år jag varit med, vilket är i princip sen det gick att få ner några kanaler via satellit, så har det bara blivit allt enklare att få tag i den media man vill, så att Cryptoguard skulle göra nåt svårare är rent nonsens. Dom passar bara på att göra sig en hacka på lättlurade kunder, inget annat. Går Vi ännu längre tillbaka i tiden, så har man ända sen vaxrullens tid, försökt hindra privatpersoner att se eller lyssna på annat än de vissa företag eller andra destämt. Men nu är det till 100% kört med den typen av hinder, så tillvida man inte lägger ner Internet. Alla inkl mediabranschen är åxå fullt medvetna om detta å erkänner det åxå, om än inte öppet.. Så nu tar man i å försöker mjölka ur det sista som går, innan andra (Internet)lösningar sätter stopp för deras monopol över musik, film m.m. Bara nåt år till, beroende lite på Internets utveckling, så kommer alla att fritt kunna välja precis vad dom vill ha i media-väg från Internet, å betal-tv kommer att minska sin kundkrets i rasande takt.. Vem ska betala då? Tja, de förutseende får redan sin betalning, andra lär svälta ihjäl, om dom inte är lite uppfinningsrika. Glöm inte att det sätt artister idag får betalt, är nåt som bolagen hittat på, inte artisterna. Dom fixade själva sin betalning förr, innan nån smart person upptäckta att dom kunde sko sig bra på andras jobb...
humlan.
Postad 20 August 2008 - 09:20
Zaptor
-
Zaptor
-
Användare
-
-
110 inlägg
De tur jag kan byta jobb i så fall ! Men jag tror det är värre för sådana som dream-multimedia som inte är accepterade någonstans, de kommer aldrig att ha uppbackning av någon.
Du ska inte se oss som ett "copy protection"-företag, vi gör helhetslösningar för digital-tv, de omfattar många områden. Kryptering var dock våran första produkt.
DM inte accepterade? av vem? MediaBolagen? Du missar hela poängen med Internet och öppna program, Dreamboxen är otroligt populär just på grund av valfrihet. Att bolagen sen försöker allt för att ta bort den valfriheten och anpassa kunden efter deras vilja kommer göra Dreamboxen ännu mer populär, DM har produkter som kunderna kan anpassa precis som dom vill, där ligger styrkan. Återigen, att ta bort valfrihet och möjlighet att anpassa en sak man köpt och äger har ALDRIG fungerat, vi människor fungerar inte så bara, alla är individuella. Många har försökt och misslyckats se bara på Xbox, AppleTV, iPhone, OS X, PS2 mm.
Postad 20 August 2008 - 12:56
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Tycker att DMM har fått för mycke skit pga korddelningen det är faktiskt inte dom som tillverkar mjukvaran som gör det möjligt... deras boxar är helt klart dom bästa och ger stora möjligheter om man bortser från kortdelningen..... läs tidigare vad jag skrev vad man kan göra med min dm7025 det kan man inte göra med nån annan box om man nu inte bygger ihop en egen HTPC förstås.... det är dom möjligheterna jag vill se i en box... men då har jag gett 7000:- totalt för den med....
Redigerat av Leatherface, 20 August 2008 - 13:00.
Postad 20 August 2008 - 17:11
Bobben_no
-
Bobben_no
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Har alltid funderat på det där med reklam på betalkanaler, ta Discovery tex. hur fan kan dom visa reklam när man betalar dyrt för att se på den??
Det er flere slike eksempler i annen media også. F.eks. aviser. Man må betale for et avisabbonement selv om avisen inneholder mye reklame. Syns ikke det er noe stort problem med reklame men jeg ville blitt veldig irritert dersom en sportsending ble avbrutt for å sende reklame....Det skjer ikke i Skandinavia men jeg har sett fotballkamp avbrytes for å sende Tuborg reklame på Tyrkisk TV Dersom reklame på Canal+Sport hadde ført til at Canal+ kunne vunnet rettighetene til f.eks. Champions League så hadde jeg ikke klaget... Sky i England har operert slik i alle år og har på denne måten sikret seg en fordel i rettighetskampen siden de har mulighet til å generere mer inntekter fra rettighetene enn konkurrentene.
Postad 21 August 2008 - 02:52
Scrapanatchi
-
Scrapanatchi
-
Beroende
-
-
1061 inlägg
lite fel att säga viasat använder systemet när det är Svensk Program Agentur som distrubuerar Viasats kanaler i sina kabel tv nät som godkänt systemet
däremot är det jätte kul med ett svenskt system, hoppas det går mycket bra för dem som står bakom.
Redigerat av Scrapanatchi, 21 August 2008 - 02:54.
Postad 21 August 2008 - 22:04
Packetloss
-
Packetloss
-
Veteran
-
-
1886 inlägg
Bra det skapas lite företag och förutsättningar på landsorten också så att inte hela Sverige flyttar till Sthlm som det verkar nu vara.
Många människor skulle gärna bosätta sig på landet om det fanns val.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|