Kan man se både viasat och Canal Digital?
Fungerar denna även som en server?
/ Athena
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Dreambox 7020S Bra eller?
Startad av
Unregistered44aa8deb
, Aug 18 2008 14:16
11 svar till detta ämne
Postad 18 August 2008 - 14:16
Är detta en bra dreambox?
Kan man se både viasat och Canal Digital? Fungerar denna även som en server? / Athena Postad 18 August 2008 - 15:13
Det är en bra box, men föråldrad, så köp ev bara en begagnad...
humlan. Postad 18 August 2008 - 15:16
klarar man sig med SD kanaler så rekomenderar jag dm7025 som är betydligt bättre och har dubbla tuners... tunerna är också utbytbara i dom så du kan blanda S/C/T hur du vill....
Postad 18 August 2008 - 17:31
7020 som beg kostar ju mer än ny orginalbox.
Pass upp för det finns en hel del kopior i omlopp på div populära svenska försäljningssajter. Postad 18 August 2008 - 17:37
Jag har själv en DM7020 som rullar som server i hemmet, man att köpa en idag skulle jag aldrig göra. En billig 500 eller nån av klonerna klarar samma sak, till bråkdelen av vad en DM7020 kostar. Alltså är det lika bra att köpa en sån istället.
humlan. Postad 18 August 2008 - 17:44
ja om man skaffar i syfte för olagligheter så duger säkert en dm500 osv... vill man ha en bra box så skaffar man dm7025 alt dm800an om man klarar sig utan duibbla tuners istället...
Postad 18 August 2008 - 18:47
Lånar tråden,hoppas du ursäktar.Har erbjudande om att vara med på att få flera kanaler via dreambox o dator.Skulle vilja veta av ni som kan, hur är bildkvaliten,måste man ha dator igång hela tiden man ska se,kan man spela in på dvd med hårddisk bl a,vad händer med farten på bredbandet mm?Vet att man kanske inte får fråga sånt här men men,kanske nån svarar eller tipsar var man hittar svar
Postad 18 August 2008 - 18:56
Ja du... Inte konstigt att CryptoGuard har sett dagens ljus... Postad 18 August 2008 - 18:59
Ärligt talat förstår jag inte riktigt hur Du menar..., dator/PC brukar inte behövas användas tillsammans, åtminstone inte när det gäller Dreambox. Vissa primitiva varianter kan ibland kräva det, då delningen går genom RS232/serieporten, men inte när det gäller Dreambox. Å jag antar att Mod kanske kommer att ingripa om Vi fortsätter att diskutera, då man på många ställen har fått för sig att spridande av information är olagligt, vilket det naturligtvis INTE är.. Så illa står det ännu inte till i Sverige, även om Alliansen försöker införa t.ex massövervakning å avlyssning å brevöppnande genom sin FRA-lag. En lag som bryter mot det mesta, när det gäller dom mänskliga rättigheterna å den personliga intigriteteten.. Så fick jag med det åxå humlan. Redigerat av humlan57, 18 August 2008 - 19:56. Postad 19 August 2008 - 08:35
Trevligt med så många svar nu gäller det bara att förstå vad som skrivs.
- Det skrivs att den är föråldrad, men finns det någon nyare likvärdig eller bättre? - Dubbla tuners ska man ha för att kunna se på en kanal och spela in på en annan? - Vad är SD kanaler? - Fick jag svar på om man kan se både Viasat och Canal Digital? / Athena Postad 19 August 2008 - 09:06
dm800 = en liten modell med bara 1 tuner som också klarar HD kanaler men klarar av mycket så duger gått och väl om man klarar sig med 1 tuner....
dm7025 = samma mjukvara som dm7025 men klarar bara SD kanaler (dvs vanilga kanaler bara) men har 2 tuners.... dom 2 är nyare och bättre alternativ istället för dm7020 om du nu inte råkar komma över en dm7020 billigt begagnat... du kan spela in åtminstone på dm7025an upp till 6 kanaler samtidigt på varje tuner men bara på samma transponder så totalt 12 kanaler samtidigt inom 2 transpondrar... borde va nå liknande för dm800 men spelar du in så kan du bara se på en kanal som ligger på samma transponder som den du spelar in... du kan i dagsläget se både och men du måste ha en box med 2 kortläsare som dm7025.... men det går att ordna även med att skaffa en extern kortläsare med om man bar ahar 1 kortläsare.... Redigerat av Leatherface, 19 August 2008 - 09:21. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |