Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mystisk hemsida som säljer elektronik

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 August 2008 - 19:14

sysslolos
  • sysslolos
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Fick denna sida skickad till mig av en kompis, men priserna känns för bra, eller vad sägs om PS3 60GB för 256€ plus frakt?

Känns som bluff och båg, men är det?
Någon som har erfarenhet?

Om du går in på den här länken nedan så finns det stor risk att bli lurad!
ww.ascendencytrade.com

Ps!
/Istället för att ta bort tråden omformuleras den istället!
Mvh
/Hollyman

Redigerat av Pär, 29 August 2008 - 05:43.

Postad 20 August 2008 - 22:26

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1387 inlägg
  • 0
Jag fick samma länk skickad till mig av en kompis. Typiskt spam, antagligen har din kompis fått virus. Det viruset gör är att läser din kompis adressbok och skickar detta mail till alla. De som klickar på länken har stor risk att få samma virus eller så bekräftar du att din adress är korrekt och kan vänta dig en hög av spam.

Postad 21 August 2008 - 00:51

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
jobbigt, fattar inte hur folk råkar hålla på och göra virus alls...
Så jäkla onödigt bara på alla sätt !

Postad 21 August 2008 - 08:36

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0

jobbigt, fattar inte hur folk råkar hålla på och göra virus alls...
Så jäkla onödigt bara på alla sätt !

Nja, visste jag hur man gjorde så skulle jag troligtvis sitta och försöka trixa ihop nåt riktigt argt virus.
I stort sett alla som lyckats göra dom virusen som gjort största skadan får högt uppsatta jobb sen inom säkerhet.
Med den vetskapen så finns det inte mycket att förlora. Man kan bli rik på att ######s med folk, inte illa.

Postad 21 August 2008 - 10:46

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Förlåt en dum fråga, men ni får väl hålla med om att det är ett allvarligt fel i systemet när ett OS kan smittas av att man besöker en hemsida?

Jag gick in på länken med Firefox under Mac OS X och sidan visas helt normalt. Brukar använda FF även i Windows p.g.a säkerheten då min uppfattning är att IE kan ställa till det rejält, d.v.s det går att lägga in intressant kod på en hemsida som får den läsaren att ställa till det.

Vad är det för virus man kan få av denna sidan?

Postad 21 August 2008 - 14:50

Unregistered1092
  • Unregistered1092
  • Veteran

• 1623 inlägg
  • 0
Jag har kollat in sidan lite.

Tydligen så verkar det inte vara nåt problem med själva sidan.

Det verkar vara en kinesisk sida som säljer elektronik.

Men nippe spammet som man kunde få som visade den här sidan måste väl ändå ha orsakats av en trojan?

Ska man kanske maila ägarna för hemsidan & kolla med dom ifall dom skickar ut trojaner för att få ut sitt budskap?

Eller ska vi göra om göra om rubriken i tråden & flytta den till butiker & import istället?

Jag har då inte fått någon hög med spam iallafall!

Redigerat av Unregistered1092, 21 August 2008 - 14:51.

Postad 21 August 2008 - 22:43

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1387 inlägg
  • 0
Liten update:
jag har kollat med min kompis som jag fick mailet ifrån och han hade inte skickat mailet till mig men han har kollat sin dator och har inte hittat något virus eller ad-ware.
Jag gjorde en sökning på google på den också och jag hittade tre huvudinlägg. ett som länkade till hemsidan, till minhembio, denna tråd och till MSN-group den informationen var raderad.
Då gick jag vidare och försökte hitta information om ägare och var servern befann sig via http://whois.domaint...ndencytrade.com, då får man fram att servern finns i USA och ägaren ska tydligen finnas i USA men enligt andra siter så finns han i Singapore eller i China....
eller denna http://www.networkso...ndencytrade.com
Man kan se att sidan är reggad den 9:e aug. i år.
Söker man på ägaren så finner man att han äger ett flertal domäner.
Denna länk visar på att han har gjort likadant förut http://comage83.blog...s-on-loose.html

http://assetbar.word...uck-hack-gmail/

http://www.fraudwatc...ead.php?t=12728

Redigerat av nippe, 21 August 2008 - 23:04.

Postad 21 August 2008 - 22:59

Unregistered1092
  • Unregistered1092
  • Veteran

• 1623 inlägg
  • 0
På grund av vissa omständigheter så flyttas tråden till Butiker & import istället!
Där man kan diskutera vidare om den här web butiken.

Redigerat av Unregistered1092, 21 August 2008 - 23:04.

Postad 22 August 2008 - 23:02

sysslolos
  • sysslolos
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Denna länk visar på att han har gjort likadant förut http://comage83.blog...s-on-loose.html

Läste det som stod där och har inte längre några frågetecken på om det är en seriös sida.

Tack för hjälpen!

/Sysslolos

Postad 22 August 2008 - 23:08

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1387 inlägg
  • 0
Så bra att man kan vara till hjälp.
Det värsta jag vet är folk som försöker lura folk. Men går man på regeln:
"Det som är för bra för att vara sant är det inte"
Då klarar man sig nog 9 av 10 ggr.
Sen att det finns sådana här forum underlättar.

Redigerat av nippe, 22 August 2008 - 23:08.

Postad 27 August 2008 - 18:10

p3master
  • p3master
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
jag är i peking nu, bor några kvarter från där de påstår sig ha sitt lager. mailade precis och frågade om jag får komma och titta hehe...

Postad 28 August 2008 - 20:07

Dawarene
  • Dawarene
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
jag har lagt till deras [email protected] på min msn. Där kan man snacka med en försäljare. Ju mer jag snackar desto mer misstänksam blir jag. Men det skulle lika gärna kunna va riktigt de han säger.

Funderar på att testköpa en produkt och se om det kommer fram eller ej. Typ ett ramminne för 6 euro, frakt 10 euro och försäkring 5 euro, alltså 21 euro vilket är ca 200 sek. Men jag har ingen aning om vad tull kan kosta, är det någon som vet?

Postad 31 August 2008 - 22:16

sysslolos
  • sysslolos
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

jag är i peking nu, bor några kvarter från där de påstår sig ha sitt lager. mailade precis och frågade om jag får komma och titta hehe...

DET låter spännande, återkom med observationer! :P

Samtidigt som det känns oseriöst med att prata om produkterna via msn känns det ganska seriöst om de har anställda folk som gör det.

Postad 15 March 2009 - 19:50

MarQz
  • MarQz
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Nu har det gått ut massa mail till alla mina MSN-kontakter ifrån min hotmail.. I mailet finns reklam om detta företag. Söker på internet men hittar inte så många lösningar på detta problem. Någon som kan hjälpa mig?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.