Mitt minne säger mej att detta system låter skapligt... svårt med vissa ljud i nedre mellanregistret då själva elementen i sidohögtalarna är så små... basen har jag ingen aning om...
Att koppla in på en ny 5,1:are vet jag inte heller hur bra det blir...
NU till det jag vet
Hemmabioljudet är inget om man vill lyssna på musik (OM det inte ska bli väldigt dyrt!) 5 förstärkare och en mängd med högtalarelement gör det inte billigt... och är det billigt så är det också dåligt!
En bra stereoförstärkare och ett par bra högtalare är att föredra under typ 95% av tiden
Kör själv med en THX-klassad dataanläggning om jag vill få biokänsla OCH blir inte sämre med lite stöttning av min ordinarie stereoanläggning...usch för dataljud kanske... men har testat låna hem rätt dyra prylar utan att själva filmljudet blir så mkt bättre.
Testa och låna hem och kör inte bra effekterna utan även dialogljud och musik... fungerar dessa ljud bra så brukar det andra vara ok också! men men en del njuter kanske av att detfräser som från ett tomtebloss från diskanterna då någon talar i en film (häftigt kanske vad vet jag).
Lycka till!