Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregistered2ae67564, 23 August 2008 - 00:07.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
för stora högtalare för min förstärkare?
Startad av
Unregistered2ae67564
, Aug 21 2008 00:27
11 svar till detta ämne
Postad 21 August 2008 - 00:27
Hejsan, jag har precis köpt ett par riktigt stora(klumpiga) högtalare av märket Mgr F-series eller så heter iaf elementen
Bifogad fil(er)Redigerat av Unregistered2ae67564, 23 August 2008 - 00:07. Postad 21 August 2008 - 09:06
Köp ett riktigt Förstarkare inte sån där...kolla på HiFi-kluben,eller köp H/K
Postad 21 August 2008 - 09:21
En annan sak att tänka på som jag själv reagerat på är att "riktiga" högtalare ofta låter "trist" direkt jämfört med datorhögtalare (sub/sat alltså) eftersom datorhögtalarna ofta har en tilltalande uppskruvad bas som ger ett skönt sound (tyvärr samma sound på allting). Ge dina stora högtalare ett tag på sig att mogna i dina öron så ska du se att du vänjer dig vid deras ljud istället och uppskattar deras mer nyanserade bas bättre.
Fast det är ingen nackdel att skaffa en större förstärkare eller ett slutsteg till dom där även om dom är lättdrivna och inte ska behöva så mycket effekt för att leverera. Postad 21 August 2008 - 14:12
Kan tänka mig att det inte låter så bra (om ens något) om du driver högtalarna med en MP3-spelare som det är i länken haha.
Nej men skämt å sido, du behöver en betydligt kraftfullare förstärkare om du ska driva de där högtalarna. Visserligen är det rättså lättdrivna men ligger de på 4 ohm så vill de också ha lite ström vilket Eltaxen med största sannolikhet har svårt att leverera! Men som en föregående talare sa så kolla om du har en Pre-Out utgång för då kan du hänga på ett externa slutsteg och få lite mer pulver till att driva högtalarna. Annars så skulle jag rekommendera att byta förstärkare för drar du på lite med den där så riskerar du pajja högtalarna. Mvh AlexanderE Postad 21 August 2008 - 17:39
Fserie högtalarna behöver rätt stabila steg för att låta bra vid lite uppskruvad volym, impendansen är snarare 3ohm än 4ohm och dom låter rätt dåligt så det man får ut av dom är att man kan spela väldigt högt för pengarna....
Satsa på ett 2ohms stabilt pa steg om du kan hitta någe sånt billigt så ska du se att det blir lite drag Postad 22 August 2008 - 11:14
ett pa steg på minst 2x500w kanske skulle räcka till dom, men bra kommer de nog inte låta ändå.
Postad 22 August 2008 - 11:32
Ne, inte bra men mycket, sen om det verkligen e musik som kommer ut låter jag vara osagt Postad 23 August 2008 - 00:14 kan en sådan funka eller är jag helt ute och cyklar?http://www.hifiklubben.se/produkter/stereo/foerstaerkare/argon_amp3245_foerstaerkare_svart.htm Postad 23 August 2008 - 07:22
Mjaa för att driva dem på ett bra sätt skulle du nog behöva åtminstone ett större NAD-steg till exempel.
http://www.hifiklubb...kare_grafit.htm Mvh AlexanderE Postad 23 August 2008 - 16:55
Oj, jo dessa discoburkar vill nog ha mycket ström för att blomma ut; även om ljudet inte är något jag skulle hänga i julgranen. Men visst, det är säkert en rolig upplevelse under fester etc.
Postad 23 August 2008 - 17:53
Har ej hört de högtalarna, men håller med en del personer här. Dom är knappast byggda för att spela fint, så satsa inga extra slantar på att köpa hifigrejor. Ett hifi-steg med bra ljud och mycket effekt kan kosta en slant.
Mina två råd: Pa-steg Begagnat 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |