Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

MP3-Spelare, för finsmakare.

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 August 2008 - 21:53

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Hej!

Jag är på jakt efter en Mp3-spelare som kan spela upp FLAC.
Jag använder idag ett AKG K-518 lurar som jag är grymt nöjd med! (används till både Mp3 och datan/sterion) Det är ju ganska tröga, jag har dem till min PSP idag och funkar bra, dock kan jag inte vrida upp så mycket. Jag skulle vilja ha lite mer klös i basen bara.

Vad jag har förstått så är det iAudio eller Iriver som gäller.

Skulle kunna tänka mig minne på runt 6-10gb.
Skärm jo, fast filmer ser jag på PSP:en så ingen stor skräm.
Ska spela upp FLAC :)

Hoppas någon här har eller kan tipsa på en bra MP3-spelare ;)

/Tim!

Postad 24 August 2008 - 18:58

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Nehäpp inga Mp3 användare här inte :P

Tror jag har hittat min Mp3 jag söker efter!
Jag ska ta min tid och läsa det gigantiska tråden om D2 B)

Cowon D2 8GB

Plus ett minnes kort på 32 eller 16 GB, det lutar åt ett 16GB sedan köpa ett til senare :)
SanDisk Ultra II 32GB
SanDisk Ultra II 16GB

Postad 24 August 2008 - 19:59

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0
Jag förstår inte riktigt poängen med att ha flac på sin mp3-spelare. Jag vill kunna ha med mig hela (eller i varje fall stora delar) av min samling i min mp3-spelare och då fungerar inte flac för mig.

Postad 24 August 2008 - 20:47

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

Jag förstår inte riktigt poängen med att ha flac på sin mp3-spelare. Jag vill kunna ha med mig hela (eller i varje fall stora delar) av min samling i min mp3-spelare och då fungerar inte flac för mig.

Jo, men jag är uteefter ljudkvaliten :) Storskillnad ljud-mässing och det överväger stroleken för mig.

/Tim!

Postad 24 August 2008 - 20:54

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0
Att det är skillnad ljudmässigt kan jag förstå men jag brukar använda min mp3-spelare på flyget, tåget, jobbet och liknande situationer när jag inte kan höra skillnad på t ex 256-320 kbit mp3 och flac (kan vara nog så svårt att höra skillnad på stereon hemma) så för min del överväger helt klart möjligheten att ha tillgång till i stort sett hela samlingen framför lite bättre prestanda som jag ändå inte har nytta av.

Postad 24 August 2008 - 21:56

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

Att det är skillnad ljudmässigt kan jag förstå men jag brukar använda min mp3-spelare på flyget, tåget, jobbet och liknande situationer när jag inte kan höra skillnad på t ex 256-320 kbit mp3 och flac (kan vara nog så svårt att höra skillnad på stereon hemma) så för min del överväger helt klart möjligheten att ha tillgång till i stort sett hela samlingen framför lite bättre prestanda som jag ändå inte har nytta av.

Okej vi är alla olika :) Det finns folk som gör rent kontakterna i sin anläggning, slipar kanterna på CD och DVD (och även fasar. Om mycket mer bara för att få det lilla extra :blush:

På en låt som är 4 min långa blir den ca 33mb stor, då får man in ca 800 låtar på 30gb. Vilket räcker för mig eftersom man kan ju byta ut musiken under tiden :D Att lyssna på FLAC är underbart! Mer FLAC åt folket ;) Vad har du för lurar+mp3?

/Tim!

Redigerat av Timpolanen, 24 August 2008 - 21:56.

Postad 24 August 2008 - 23:10

Unregistered6e2456b8
  • Unregistered6e2456b8
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Tror Teknikmagasinets ZAP SR210 8GB klarar flac för 999 kr.
En polare kom just hem från OS och hade en sådan Misson S5, exakt samma som Teknikmagasinets ZAP SR210 8GB, och den lirar flac. Jag tyckte ljudet var bra med mina AKG K24P och den har plats för MicroSD (är inte säker på MicroSDHC, vi skall kolla det)
Den var ju lite billigare där :)

Postad 25 August 2008 - 19:07

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1322 inlägg
  • 0

För att man ska slippa konvertera låtarna innan man för över de till spelaren, för att slippa ha dubletter av låtarna på disk...

Postad 25 August 2008 - 20:47

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0

Att lyssna på FLAC är underbart! Mer FLAC åt folket :blink: Vad har du för lurar+mp3?

Jag lyssnar på flac hemma i min stereo men när jag är på resande fot så värdesätter jag som sagt möjligheten att ha med mig en större del av samlingen. Jag har en vanlig ipod (30 GB) så jag är så illa tvungen att gallra rätt så hårt bland musiken trots allt men en spelare med större disk skall införskaffas. Min vanliga anläggning finns presenterad i mitt galleri.

Postad 25 August 2008 - 20:50

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0

För att man ska slippa konvertera låtarna innan man för över de till spelaren, för att slippa ha dubletter av låtarna på disk...

Jag måste ju ändå konvertera låtarna när jag lägger in skivan på datorn (har all musik i flac) så en extra konvertering tar ingen tid att tala om. Dessutom finns det bra program för batchkonvertering. Den extra plats min mp3/mp4-filer tar på disken gör varken till eller från. Att jag har låtarna på två ställen stör inte heller då min ipod synkar på en katalog och min squeezebox och min duet synkar på en annan katalog.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.