Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vad köpa?

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 August 2008 - 06:22

hemfixarMicke
  • hemfixarMicke
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Hej alla.

Vet inte om detta är rätt forum. men dom får skicka det till rätt senare.

Till min fråga.

Vi har köpt ett hus och ska flytta in mitten av nov. Jag har fått (över) en vindsvåning som jag tänkte ha mitt (Killrum)hehe. saken är den. vad köpa? Budjeten är väl ganska stram. jag vill ha en projje. duk. stereo, dvd, högtalare. jag vill ha lösa delar och inte som jag redan har en allt i ett paket. vad finns det för prylar som ger bra/hyffsat ljud för en rimlig peng. vi kan utgå ifrån bäst pengar för billiga pengar. ska tillägga at jag har en fru som inte tycker att detta är nödvändigt. så vet ni vilka makter jag står emot. (även att jag vet när allt är klart kommer jag inte få se mina filmer för då sitter hon där) hehe. tilläggas ska att det finns andra utgifter i detta hus. som nytt kök och badrum. därför budgeten. men jag tänkte ett billigt alternativ nu för att byta upp mig sen.

Ge mig tips snälla. jag vet inget om märken och vilket märke som spelar bäst ljud för pengarna. ett par tusen kan jag lätt säga att jag lagt på virke. men att förklara att det försvunnit 50k och att det står en pjäs uppe i biorummet kan jag inte förklara bort. men det måste finnas billiga alternativ. ge mig massor så sollar jag bort vad som är okej.

MVH Micke

Postad 24 August 2008 - 08:50

giggolon
  • giggolon
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
vag ligger budgeten på ungefär?? 20-30000:- eller 30-40000:- själv köpte jag proj,förstärkare,gds-duk,tvix och jag hamnade på ca 35000:-.. ska du ha fullhd eller inte?

Postad 24 August 2008 - 09:07

giggolon
  • giggolon
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
slänger ihop ett riktigt budget-paket till dig:
https://www.prisjakt...kt.php?p=264261
https://www.prisjakt...ukt.php?p=91127
https://www.prisjakt...kt.php?p=262633
https://www.prisjakt...kt.php?p=171121
Nu har du proj,högtalare,duk,förtärkare för under15000kr (orkar inte räkna exakt) sen vet jag inte ifall du har en spelare annars är ju ps3:an utmärkt...
Men som jag skrev innan säg vad din budget ligger på... Lycka till!!!

Postad 24 August 2008 - 15:15

hemfixarMicke
  • hemfixarMicke
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
som jag skriver jag vill ha grejer som låter bra med liten budget. kan oxå tänka mig att köpa beg om det finns. men jag vill veta vad som är bra grejer som jag kan titta runt på blocket med. ex. en bra juste stereo som kostar 6-7k kan jag ju köpa beg för halva priset på blocket. men vad är en bra stereo? vad är en bra projje? har en låg budget som jag vill ha vettiga grejer för. kanske låter knepigt men vad gör man när kök och badrum ska in oxå?

Allternativet är ju och vänta lite med att köpa när allt är klart. jag har ju inte ens huset och inte ens inrett vinden. men jag ville ligga handlingarna i förväg och därför köpa lite då och då.

MVH Micke

Postad 25 August 2008 - 00:00

tantanx
  • tantanx
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Du får nog skriva hur mycket du kan tänka lägga i SEK, annars blir det svårt för någon att hjälpa till att maximera vad du kan få.

Kan du tänka dig vadsomhelst så kan du ju säkert komma ned till 9000 för projektor, ljudpaket och rullgardings-duk från IKEA. Men vad är bra i dina öron/ögon? Duger satteliter som högtalare? Kommer du kunna mörklägga rummet helt? Ska det vara SD, HD-ready eller Full-HD?

Folks förslag blir värdelösa om du inte kan precisera något, allt blir ju helt godtyckligt, och du kommer antagligen inte i slutändan gå på folks rekommendationer eftersom dessa är gissningar på vad du vill ha...

Men skriv lite mer så kommer du säkert få hjälp! :)

Postad 25 August 2008 - 07:29

Drexler
  • Drexler
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0

som jag skriver jag vill ha grejer som låter bra med liten budget. kan oxå tänka mig att köpa beg om det finns. men jag vill veta vad som är bra grejer som jag kan titta runt på blocket med. ex. en bra juste stereo som kostar 6-7k kan jag ju köpa beg för halva priset på blocket. men vad är en bra stereo? vad är en bra projje? har en låg budget som jag vill ha vettiga grejer för. kanske låter knepigt men vad gör man när kök och badrum ska in oxå?

Allternativet är ju och vänta lite med att köpa när allt är klart. jag har ju inte ens huset och inte ens inrett vinden. men jag ville ligga handlingarna i förväg och därför köpa lite då och då.

MVH Micke

Køp ingenting innan du ær redo att anvænda grejorna. Priserna går ned hela tiden och det kommer bættre och billigare grejor titt som tætt. Att køpa elektronik och ha det stående ett par månader innan huset ær færdigt ær rent korkat. Ett undantag skulle kunna vara om du hittar bra begagnade høgtalare billigt, då de står sig bættre æn annan teknik, men vænta før alllt i værden med projektorn tills rummet ær færdigt att anvændas.

Postad 26 August 2008 - 21:48

hemfixarMicke
  • hemfixarMicke
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Okej

Som jag skriver jag är ganska velig. jag vet. jag är så exalterad av att ha grejerna. jag vet inte i tiden när jag kan börja koppla. jag ska nog vänta med att köpa som ni säger.

Jag återkommer när jag vet mer exakt. förivrade mig lite där. ber om ursäkt.

Tack ändå för att ni svarade.

MVH Micke

Postad 27 August 2008 - 16:32

niklasmagnus
  • niklasmagnus
  • Forumräv

• 573 inlägg
  • 0
Jag passar på att låna tåden då jag börjat funder hur jag igentligen ska göra. Har sedan tidiare varit 100% inne på att köpa en Infocus X10, den är lite dyrare än jag hade tänkt mig vilket innebar att jag väntat med att köpa i hopp om att den ska sjunka i pris. Har nu troligaen möjlighet att köpa en Optima HD80 för samma peng (demo ex), och efter att har kollat på både två dock vid olika tillfällen tycker jag bättre om HD80. Framför allt då jag inte kan se några regnbågar som jag uppleved i vissa scener med X10.

Nu till kruxet, dessa två är DLP och saknar linse-shift. Som jag bor nu och de närmaste 5 månaderna är detta ingen problem men vad händer när jag måste flytta. Visseligen känns det som att en takhängd lösning borde fungera i vilket rum som helst. Finns det någon annan aspekt än det rent (o)estetiska man bör tänkte på vid köp av DLP???

Jag har även funderat lite på det här med lågupplöst material, nämligen vanligt tv (ej hdtv). Har en polare med en Sanyo Z5 som alltid förminska bilden när han kolla på tv via projektorn. Det blir alldeles för suddigt annars. Kommer en 1080p projje ge samma suddiga bild som polarens 720p maskin vid vissning av tv-material???

Då det inte finns någon Full Hd Lcd ute på marknaden under 15000kr skulle alternativet bli en vanligt 720p projje. Har tidigare kollat in TW700 som jag tycket bra om, dock sämre på nästa allt jämfört med HD80 och x10an. Det finns dock en stor fördel, priset!!

Summering av frågor:
1. Finns det någon annan aspekt än det rent (o)estetiska man bör tänkte på vid köp av DLP???
2. Kommer en 1080p projje ge samma suddiga bild som polarens 720p maskin vid vissning av tv-material???
3. Är det rent objektivt smartare att köpa en billigare 720p projje och vänta med full HD till lampan är slut om ca 1½-2år?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.