Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem med Samsung 40A6565

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 August 2008 - 07:30

holst1966
  • holst1966
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Hejsan

Ville bara ha era synpunkter på ett problem jag har med min nya tv.

Köpte en nordisk 40A656 på Fyndbörsen 16 Juli och upptäckte snart att den satte på sig själv på nätterna (panelen lyste).
Första 3 gångerna trodde jag att ungarna glömt att stänga av men förstod efter en tid att den faktiskt levde sitt eget liv på nätterna på min elräknings bekostnad.

Ringde Samsung support 08-11 som fixade så att Assist kom och hämtade tv:n för service 08-14 (hade jag anmält inom 2 veckor hade jag direkt fått en ny tv) och efter att ha missat det mesta av OS (kanske lika bra) fick jag fredags efter en vecka på verkstad tillbaka min tv.
Man hade bytt mainboard och uppgraderat firmware så nu skulle allt vara frid och fröjd och nu fick man lägga tillbaka alla kanaler och fixa till inställningarna igen så att man kunde avnjuta ett par filmer och lite bordtennis med Jörgen Persson (gick förresten i parallell-klass med honom i grundskolan).

Inatt vaknade jag ca 02:36 igen av att tv-rummet var upplyst och fattade genast att den förbaskade tv:n hade kört igång igen.
Så vad gör man nu? Uppenbarligen har Assist inte fixat felet och har således inte en aning vad som var fel från början heller, inte var det mainboard i alla fall.

Ska man behöva lämna in en tv för 13000 på service efter 3 veckor? Ja, sa Samsung tidigare, två veckor är gränsen. Men ska man behöva lämna in den flera gånger för samma fel, det är frågan.
Jag tycker Assist har haft sin chans att åtgärda detta och misslyckats så jag tycker att jag ska ha en ny tv av Samsung, vad tycker ni?

Dessutom blir en tv repig av att åka på service och enligt Assist måste man ha sparat original-lådan för att undvika repor (underförstått: skyll dig själv om du är så förbannat dum och köper en blank tv och slänger åbäket till låda, då blir tv:n repig).

Jag ska ringa Samsung imorron och kräva att den byts ut eftersom felet har funnits från början men risken finns att det blir en vända till på verkstad (med fler repor) för byte av nästa kretskort (trial and error = man byter prylar tills felet är avhjälpt).
Får se vad detta slutar.
Förresten, bilden är skarp och fin (utom på nätterna :) ).
Holst1966

Postad 24 August 2008 - 21:39

pontii
  • pontii
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Det kanske är en fråga för "hemsökta hus" på TV4+?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.