Jag har i helgen tillbringat min tid med att försöka jämföra en Onkyo 875 med en Marantz 8001!
Med lite möda och stort besvär så faller nog ändå lotten på Onkyon i slutändan.
Dels pga fjärren, jag har lite svårt att ta till mig uppbyggnaden av Marantz fjärren men det är kanske jag som inte fattar riktigt hur man ska använda den;)
Dels pga av djupet i basen som jag tycker spelar stor roll, framförallt i surround läge men även i stereo vid musik lyssning.
dels tyckte jag att Marantzen kunde vara lite väl ljus i tonen emellanåt och att där fattades lite i just basen.
Till sist att Onkyon har Phono steg inbyggt.
Föresten så har jag ett par Canton ERGO RC-L högtalare till detta.
Nu har jag fått för mig att man kanske skulle testa H/Ks AVR 355 mot Onkyon. Är där ngn som har gjort detta och kan svara på vad dem tycker?
mvh Stefan
Med lite möda och stort besvär så faller nog ändå lotten på Onkyon i slutändan.
Dels pga fjärren, jag har lite svårt att ta till mig uppbyggnaden av Marantz fjärren men det är kanske jag som inte fattar riktigt hur man ska använda den;)
Dels pga av djupet i basen som jag tycker spelar stor roll, framförallt i surround läge men även i stereo vid musik lyssning.
dels tyckte jag att Marantzen kunde vara lite väl ljus i tonen emellanåt och att där fattades lite i just basen.
Till sist att Onkyon har Phono steg inbyggt.
Föresten så har jag ett par Canton ERGO RC-L högtalare till detta.
Nu har jag fått för mig att man kanske skulle testa H/Ks AVR 355 mot Onkyon. Är där ngn som har gjort detta och kan svara på vad dem tycker?
mvh Stefan
Det här inlägget har ändrats av stisse666 26 augusti 2008 - 07:15
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)
57
* Officiell Tråd - HK AVR155, 255, 355 *
548 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna
Prisjakt Pryl - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?