någon som har erfarenhet av comhems Pay Per View och Vista MCE med floppydtv eller Firedtv?
Köpte en fotbollsmatch i söndags och de första 10minuterna fungerade allt klockrent, tills avspark då bilden försvann helt. Då märkte jag även att ingen kanal fungerade alls. Efter en omstart av HTPCn fungerade de vanliga kanalerna igen men nu stod det bara att PPV kanalen var krypterad. Igår provade jag igen med en Pay Per View film (man får tydligen 3 gratis när man skaffar comhem abbonemang) och det verkar vara samma visa där. Dumma jag gjorde var att kolla om filmen startade (vilket den gjorde) för att sedan byta till en annan kanal där jag tittade på ett program, när jag efter ett litet tag bytte tillbaka var det samma visa igen, alltså det står bara att kanalen är krypterad men den här gången fungerade alla andra kanaler fortfarande.
Borde kanske prova att inte byta kanal ikväll då jag tänkte "köpa" ännu en PPV och se om det fungerar då jag inte byter kanal alls emellan (borde ju iofs inte spela någon roll egentligen men vem vet)..
Någon som har någon erfarenhet av denna uppsättning?
HTPC:
Vista Ultimate 32-bitars
TVPACK 2008 (Fiji)
Senaste firmware och drivrutiner för Floppydtv / c
Conax 4.00e
Redigerat av Unregisteredfeba2c53, 26 August 2008 - 07:25.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
72 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?