Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem, floppydtv och Vista MCE TVPACK (FIJI)

15 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 August 2008 - 07:20

Unregisteredfeba2c53
  • Unregisteredfeba2c53
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Hej alla smarta,

någon som har erfarenhet av comhems Pay Per View och Vista MCE med floppydtv eller Firedtv?

Köpte en fotbollsmatch i söndags och de första 10minuterna fungerade allt klockrent, tills avspark då bilden försvann helt. Då märkte jag även att ingen kanal fungerade alls. Efter en omstart av HTPCn fungerade de vanliga kanalerna igen men nu stod det bara att PPV kanalen var krypterad. Igår provade jag igen med en Pay Per View film (man får tydligen 3 gratis när man skaffar comhem abbonemang) och det verkar vara samma visa där. Dumma jag gjorde var att kolla om filmen startade (vilket den gjorde) för att sedan byta till en annan kanal där jag tittade på ett program, när jag efter ett litet tag bytte tillbaka var det samma visa igen, alltså det står bara att kanalen är krypterad men den här gången fungerade alla andra kanaler fortfarande.

Borde kanske prova att inte byta kanal ikväll då jag tänkte "köpa" ännu en PPV och se om det fungerar då jag inte byter kanal alls emellan (borde ju iofs inte spela någon roll egentligen men vem vet)..

Någon som har någon erfarenhet av denna uppsättning? :)

HTPC:
Vista Ultimate 32-bitars
TVPACK 2008 (Fiji)
Senaste firmware och drivrutiner för Floppydtv / c
Conax 4.00e

Redigerat av Unregisteredfeba2c53, 26 August 2008 - 07:25.

Postad 27 August 2008 - 06:55

Unregisteredfeba2c53
  • Unregisteredfeba2c53
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Uppdatering:

Ingen som har erfarenhet av PPV alls?

Nu provkörde jag en PPV-film till igår kväll.. Samma sak igen, kommer upp en bild med nedräkning till filmen börjar och så står det att jag köpt filmen. Filmen startarde som den skall men efter 5 minuter frös sig bilden helt och inga andra kanaler fungerar längre. Står att alla är krypterade. Startar jag om HTPCn för att märka att alla kanaler fungerar igen utom PPV-filmen som jag köpt där det står krypterad signal. Jag laddande ned FireDTVs supporttools och startade Common Interface programmet. Där kom jag in på mitt comhem kort och under överrubriken PPV-beställningar (har jag för mig att det hette) ser jag de saker jag beställt från comhem. Men det var väldigt konstiga tidsstämplar på de namnen. Har provat att köpa en fotbollsmatch och 2 filmer och alla hade en tidsstämpel runt 03:00 - 04:00. Spelar detta någon roll tror ni?

Tips?

Kan jag ringa comhem och uppge att jag har en box som är godkänd av dem för de kan väl ändå inte se vilken utrustning jag har? Iofs har jag svårt för att se vad de kan hjälpa mig med.... Alternativet är väl att prova med en godkänd box och se om det fungerar iöverhuvudtaget.. Blir dyrt om man skall hålla på att köpa en massa filmer för att prova dock......

tacksam för tankar...

Postad 27 August 2008 - 09:57

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0
Att prova först med ComHems egna box för att kolla att allt verkligen fungerar är nog att rekomendera.
Har det fungerat för dig med vanliga MCE (utan TVPACK)?
Annars kolla in forumet på tystpc.nu, dom har full koll på FloppyDtv.

Postad 27 August 2008 - 11:03

Unregisteredfeba2c53
  • Unregisteredfeba2c53
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Att prova först med ComHems egna box för att kolla att allt verkligen fungerar är nog att rekomendera.
Har det fungerat för dig med vanliga MCE (utan TVPACK)?
Annars kolla in forumet på tystpc.nu, dom har full koll på FloppyDtv.

hann aldrig prova utan TV-pack då jag körde boxer innan.. har ingen comhem box så jag får låna av någon bekant.. har även skrivit på tystpcs forum men inte fått något svar där.. :)

Postad 28 August 2008 - 07:31

Unregisteredfeba2c53
  • Unregisteredfeba2c53
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Blev inte så mycket respons i den här tråden men för er som är intresserade provade 3D blaster på tystpc.nu/forum i sin miljö och så här blev resultatet..

Även jag dubbel testade detta:

Har flera maskiner hemma:

Vista SP1 MCE = no go
Vista SP1 DTV Viewer = fungerade
Vista TV Pack 2008 MCE = no go

Köpte en PPV film som test

MVH
/3DBlaster

Alltså verkar inte firedtv/floppydtv kunna hantera krypteringsnyckeln i MCE.. hoppas nya drivrutiner för firedtv/floppydtv som är på gång för TV PACK 2008 löser ut denna problematik ;)

Redigerat av Unregisteredfeba2c53, 28 August 2008 - 07:31.

Postad 28 August 2008 - 07:59

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
Jag följer dessa trådar i tystnad då jag först nu slagit till och ska prova Floppydtv till Comhem. Så tackar för all info Photon ;)
// MikaelJ

Postad 28 August 2008 - 09:28

Unregisteredfeba2c53
  • Unregisteredfeba2c53
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Jag följer dessa trådar i tystnad då jag först nu slagit till och ska prova Floppydtv till Comhem. Så tackar för all info Photon ;)
// MikaelJ

hehe, jag fortsätter att "felsöka".. verkar som att PPV fungerat innan SP1 för folk.. konstigt att flera dock inte provat med SP1.. bara fått svar från en som försökt och det var den posten jag skrev innan.. hoppas flera har tankar kring detta..

skall låna en godkänd comhem box och prova att beställa en ppv film dit för att sedan lyfta kortet till HTPCn och se om nyckeln följer med och om det fungerar på det sättet... krångligt skall det vara..

Redigerat av Unregisteredfeba2c53, 28 August 2008 - 09:34.

Postad 28 August 2008 - 18:59

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
Så fort jag får ett nytt comhem-kort (mitt har av någon oförklarlig anledning gett upp utan vidare) kan jag prova en PPV-rulle. Det blir dock med Vista och DVBViewer (BDA) - om det skulle vara intressant.

Eller kanske har någon redan provat det?

EDIT: Någon hade redan provat det och det fungerar. Vistas SP1 kan vara boven i dramat här.

Redigerat av LiMiT, 29 August 2008 - 16:23.

Postad 03 September 2008 - 14:15

Unregisteredfeba2c53
  • Unregisteredfeba2c53
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Tystpc.nu administratör Magnus Thomé skall kolla med digital-everywhere om det är någon bugg efter SP1 som gör att PPV inte verkar fungera i MCE längre.. avvaktar med spänning ett svar.......

http://tystpc.nu/for...0...asc&start=0

Postad 18 September 2008 - 18:57

nautiqu3
  • nautiqu3
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Jag kör Comhem, FloppyDTV med MCE TVPack och tittar just nu på PPV Sport. (Brynäs - Färjestad) Fungerar klockrent! Började titta lite sent i matchen, men inga problem som sagt!

Postad 24 September 2008 - 15:16

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
Funkar här oxå, har säsongskortet som rullar fint :) .

Postad 30 September 2008 - 20:49

Vic Vega
  • Vic Vega
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Jag kör Floppy DTV, GA-MA78GM-S2H och ComHem med alla senaste bios, drivutiner osv.

Har varit nere för "Beta vägen" ett tag:

-- Testade att köra Vista x64 & TV Pack vilket var väldgt instabilt.
-- Gick ned på Vista 32bit & TV Pack, bättre, men inte bra.
++ Nu har jag installerat Vista 32bit utan TV Pack och äntligen har stabiliteten kommit tillbaka!

Redigerat av Vic Vega, 30 September 2008 - 20:51.

Postad 07 October 2008 - 20:54

johan karlberg
  • johan karlberg
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
?kan någon förklara etta för mej? jag läste comhemtråden om pairing, har dem tagit bortdetta eller varför fungerar era kort i era datorer**?

Postad 08 October 2008 - 19:35

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
Parningen är för tillfället bortkopplad. Vem vet om det är för evigt eller bara i testsyfte (de kommer med en ny Humax-box och kanske testar de den i nätet nu?).

Postad 05 December 2008 - 08:18

Dug
  • Dug
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Kort (dum?) fråga men hur funkar comhem kabel tv (HDTV) och pairing med FloppyDTV C/CI?
Jag fattar att det kanske funkar nu då om dom tagit bort pairing, men i normalfallet?
Är det bara Comhems original boxar man kan köra HDTV i eller finns det non HTPC lösning?

Postad 05 December 2008 - 10:44

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Pairingen är tillbaka sedan en tid. Du kan enbart med tvkort få in SvtHD + SDkanalerna. Inte de andra HDkanalerna. För att de ska fungera måste du ha comhems egna boxar.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.