http://www.escapistm...ero-punctuation
Det roliga är att sakerna han tar upp oftast faktiskt är dåliga i spelen. Han får många hatbrev. Haha
Redigerat av Unregistered6fb5a100, 28 August 2008 - 02:39.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 28 August 2008 - 02:38
Tänkte tipsa er om en riktigt rolig spelrecensent från Australien som sågar de spel ni älskar så mycket. Några av spelen han sågat är: Halo 3, Metal Gear solid 4, Smash bros, GTA4. Själv asgarvar jag varenda gång jag tittar på hans recensioner. Så håll till godo:
http://www.escapistm...ero-punctuation Det roliga är att sakerna han tar upp oftast faktiskt är dåliga i spelen. Han får många hatbrev. Haha Redigerat av Unregistered6fb5a100, 28 August 2008 - 02:39. Postad 28 August 2008 - 10:52
Har dragit upp han då och då.
Otroligt subjektiv men ytterst ärlig, gillar hans tänk. För övrig anser han att Portal är ett perfekt spel och det är det enda han aldrig har haft kritik mot. Postad 28 August 2008 - 10:58
Wow, dethär är verkligen jättegammalt.
MEN, fortfarande roligt. Usch, nu känner jag mig hemsk för att jag porträtterar mig som internetkillen som sett allt först, det är jag verkligen inte. Jag har typ precis hittat hotmail.. unjefär. Postad 28 August 2008 - 11:24
Jao det e ganska gammalt men såg att de inte fanns nån tråd om det här så jag tänkte att det kunde vara värt det. Postad 28 August 2008 - 11:45
En kompis tipsade mig om honom för ett tag sedan och jag satt och såg många av hans recensioner i ett svep, och hade jättekul! Det är ju mycket underhållande skrivet och berättat och han påpekar ju faktiskt de saker som är lite dåliga, även i bra spel. Samt att hans liknelser ibland är hysteriska!
Men för att kritisera lite gör han det också rätt enkelt för sig, han är ju inte saklig för fem öre och det blir ju egentligen inte roligt bara för att han talar snabbt. Å andra sidan är det ju inte meningen att han ska vara seriös utan han är ju faktiskt ett humorinslag. Så det mesta är förlåtet. Postad 28 August 2008 - 14:51
Nej, men det roliga ligger ju i vad han säger, inte hur han säger det. Postad 30 August 2008 - 17:32
Hehe. I senaste numret av level ligger han på deras minuslista. Deras motivering:
"Brittisk Speljournalist försöker göra sig lustig över brister i spel- desvärre helt utan finess. Zero Punctuation slår bara in dörrar som redan står på vid gavel. Det enda anmärkningsvärda är att speakerrösten är så snabb att man knappt förstår den." De har ju en poäng.. Men jag tycker fortfarande det är grymt underhållande att titta på Yatzees recensioner. Postad 31 August 2008 - 01:54
Så de tycker att yahtsee är dålig för att de inte förstår engelska?
Idoter... Postad 31 August 2008 - 08:19
Jag tycker mest han gnäller på pettitesser när resten av spelet är bra. I sin recention av Oblivion gnäller han på generiska landskap, men inte en gång får man höra något negativt om levlingsystemet...
Nä, det där är ingen recensent som passar mig. Håller mig till Edge istället. Postad 31 August 2008 - 09:32
Det är ju inte meningen att du ska jämföra honom med någon seriös recension eller ens se honom som en recensent. Det är bara lite kul spelrelaterad underhålling.
Öööh det är väl vad alla komiker gör? Humor bygger ju på association. Postad 01 September 2008 - 10:29
Sant! Han är bara lite humor för oss spelnördar! Postad 01 September 2008 - 13:17
Klart roligast är när han bemöter den kritik han fick för sin recension av Smash Bros.
För övrigt så får man ta vad han säger med en nypa salt. Hans sätt att "recensera" spel är ju inte vad vi är vana vid och jag tror inte heller att han tar sig själv så seriöst. Han kör på och kritiserar saker som man oftast inte anser vara en bidragande sak till en vanlig och klassisk recension. Jag ser på det för att det är underhållande, inte för att få en idé om spelen är bra eller inte. Postad 02 September 2008 - 00:26
När ni lyssnat på hans recensioner, gå då in på hans egen site och läs lite essays. Skriva, men har man rösten i skallen blir det verkligen detsamma. Då på annat än spel också såklart.
Postad 02 September 2008 - 00:33
Jag har sett hans recensioner sedan ett tag tillbaka, tyckte bäst om recensionen av Zelda till DS som är ett riktigt kul spel, om än med befogad kritik. Efter ett tag kändes det bara som att han inte längre pratade lika snabbt... :/
Postad 02 September 2008 - 17:36
Han pratar ju inte ens särskilt snabbt, snabbare än medelsnittet, men inte irriterande snabbt.
Postad 04 September 2008 - 10:10
Fan, vilka sanningar han drar fram, samt att inga MMO's idag är olikt alla andra.
Redigerat av simulacra, 04 September 2008 - 10:14. Postad 30 January 2009 - 15:10
Haha, detta var news to me iaf! Men ******** vad snabbt han pratar!
Dock är min absoluta favortitrecensent AVGN (angry video-game nerd). Att dra på några avsnitt av det på fyllan funkar alltid I-rate gamer (stavas det så?) är också helt ok men inte alls lika bra som avgn. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |