Suget efter NES-spel
39 svar till detta ämne
Postad 28 August 2008 - 22:06
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Jag har lagt upp lite gamla NES-spel på tradera. I min vildaste fantasi hoppades jag folk åtminstone skulle lägga ett bud på dem. På det viset kunde jag gå plus med ca 200 kr  Alltid kul med klirr i kassan  1067 kr är spelen upp i nu.. :-S Är folk i från vettet eller? Varför är NES så himla poppis just nu? Sega Master System II var ju bra mycket roligare..  Själv bjöd jag hem ett SEGA Master System II med två handkontroller, fyra toppspel (+Alex Kidd som är inbyggt) allt kablage för ynka 107 kronor! Allt var i jättebra skick och fungerade som en dröm! Nu säljer jag iväg Mega Man 2,3 & 4 i ett paket.. dessa är uppe i 260 kronor..! Hallå.. köp ett SEGA..! Sådär.. ville bara säga det. /Christian Länk till auktionerna
Postad 28 August 2008 - 22:22
Unregistered01e78752
-
Unregistered01e78752
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
Journey to Silius, FTW!!!
Det kanske är du som säljer dem som är ifrån vettet??!
Redigerat av Unregistered01e78752, 28 August 2008 - 22:23.
Postad 29 August 2008 - 01:14
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Kan bara hålla med Hardcore_81, jag menar 150 spänn för 7 spel och till råga på allt är vissa av dom klassiker. Jag ångrar bittert att jag sålde mitt Nes när jag var yngre och hade tveklöst behållt hela klabbet om jag kunde göra det ogjort  .
Redigerat av Jack of all trades, 29 August 2008 - 01:16.
Postad 29 August 2008 - 10:21
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Haha ja, 150 kronor kan tyckas lågt men det är ett tag kvar på auktionen.. dock hoppades jag mest på att bara få ett bud på alla
Nu har förväntningarna ändrats lite
Ni tycker jag kanske är dum.. men faktum är att jag i stort bara spelade SEGA Master System II och SEGA Mega Drive!!
Det var grymma spel.. Alex Kidd och NHL -94, Sonic Hedgehog, Jim Worm
Oooja..!
Faktum är att för mig känns det som om dom där gamla spelen äntligen gör mig lite nytta
/Christian
Postad 29 August 2008 - 10:53
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Ni tycker jag kanske är dum.. men faktum är att jag i stort bara spelade SEGA Master System II och SEGA Mega Drive!! Det var grymma spel.. Alex Kidd och NHL -94, Sonic Hedgehog, Jim Worm
Megadrive suktade jag själv efter och hade nog köpt ifall jag hade haft råd. Spelen till Megadrive verkade mer vara i min smak än de till Snes (med vissa undantag som Super Metroid) men den konsol jag ville ha mest var Neo-Geo men eftersom den var så himla dyr (för att inte tala om spelen) så var det något jag bara kunde drömma om... Haha ja Earth Worm Jim visade på Shiny´s kreativitet och smått galna spel. Spelet blev ju så populärt att det till och med gjordes en tecknad serie på det=). Synd att Shiny inte längre gör spel av samma klass som Jim, MDK eller Sacrifice. Tilltalades själv mer av Sonic än Mario trots att jag äger en Snes och som sagt var har ägt en Nes. Första gången jag fick spela Sonic var det ren glädje tills jag spelade Sonic 2 det var ännu bättre=).
Redigerat av Jack of all trades, 29 August 2008 - 11:03.
Postad 29 August 2008 - 12:51
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Håller med till 110%
Sonic var grymt! För att inte tala om MDK som för mig var hur j*kla coolt som helst!
NHL -94 och Elitserien -96 spelades också grymt mycket! Minns hur Elitserien -96 fick en att tappa andan då man kunde tackla folk genom plexit och över sargen...! Grymt!
Men det är klart, jag uppskattar ett par omgångar med Mario också.. men det är lite väl uttjatat tycker jag.. Nintendo är lite för mycket Asia.. SEGA är lite mer europa..  Egen åsikt dock  Men åter igen, jag lirar ofta Super Mario på min iPod touch
/Christian
Postad 29 August 2008 - 13:24
Spuute
-
Spuute
-
Mästare
-
-
2937 inlägg
När jag fick mitt Super Nintendo när jag var lite så GAV jag bort mitt nes, med 2 kontroller, 1 pistol och 50 spel + en nintendo låda att ha alla spelen i. ******** va jag ångrar det idag, hade ju kunnat få mycket pengar för dom nu.
Postad 29 August 2008 - 14:23
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
När jag fick mitt Super Nintendo när jag var lite så GAV jag bort mitt nes, med 2 kontroller, 1 pistol och 50 spel + en nintendo låda att ha alla spelen i. ******** va jag ångrar det idag, hade ju kunnat få mycket pengar för dom nu.
Ett par tusen kronor  Men gillar man det så är nog pengarna oviktiga.. jag köpte som sagt var mitt SEGA Master System II för 107 kronor men skulle aldrig för mitt liv släppa det för 3000 kronor.. Å andra sidan skulle jag kunna köpa ett nytt för dom pengarna iom att de står så lågt i kurs.. Men ni ser nog min poäng  /Christian
Postad 29 August 2008 - 15:52
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
redigt goa spel du hade ute till försäljning juh. synd att man inte har råd att slå till för annars hade jag köpt ett par av dom =D
Postad 29 August 2008 - 16:24
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
redigt goa spel du hade ute till försäljning juh. synd att man inte har råd att slå till för annars hade jag köpt ett par av dom =D
Dom är fortfarande ute på auktion  Dom går ut den 1:a september.
Postad 29 August 2008 - 18:40
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
kommer inte ha råd tills dess  . vilket är synd för det hade varit schyst att utöka samlingen
Postad 29 August 2008 - 20:50
Kollba
-
Kollba
-
Forumräv
-
-
797 inlägg
Dom kommer säkert gå upp högt i pris dina Auktioner! Lägger bud på Ice Climber som tjejen skall få . Men dom skjuter upp ordenligt i pris tyvärr =/
Postad 29 August 2008 - 21:33
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Dom kommer säkert gå upp högt i pris dina Auktioner! Lägger bud på Ice Climber som tjejen skall få . Men dom skjuter upp ordenligt i pris tyvärr =/
Tror du verkligen det? För mig känns det redan som om priset stigit till skyarna! Men men.. som sagt var, först var jag glad för ett bud... nu blir jag lika paff varje gång jag kollar till auktionerna..  Men varför är folk så hypade på fodralen? Just nu säljer jag 12 st svarta fodral med texten NINTENDO på sidan och fem helsvarta... dessa har stigit till 155 kr?? Dom tänkte jag skänka bort först.. utropspriset var 1:- Dessa måste väl kunna gå att få tag i billigare.. eller så är det så att ingen säljer sådana på internet? Men trots allt, vad ska man med dem till? Det är ju bra mycket finare att ha kasetterna ståendes på en hylla i antingen originalförpackning eller löst tycker jag.. men å andra sidan, vissa gillar ju modern nakenkonst också  /Christian PS Totala utropspriset på mina spel var runt 350-400 kronor.. trodde jag skulle få hälften sålda, och resten till utropspris. Jag lovar att meddela er hur det går! Om någon är intresserad förstås
Postad 29 August 2008 - 23:38
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Visst är det kul med retro, men jag tycker sällan det är värt pengarna (alltså scouta på auktionssiter). Om det inte kommer förpackat som t.ex. Bionic Commando Rearmed.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 29 August 2008 - 23:38.
Postad 30 August 2008 - 09:24
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Visst är det kul med retro, men jag tycker sällan det är värt pengarna (alltså scouta på auktionssiter). Om det inte kommer förpackat som t.ex. Bionic Commando Rearmed.
Jo, det är sant. Det är väldigt sant.. folk bjuder näst intill på skräp i min mening.. Jag skulle bli impad om dom satt på originalförpackningar med manualer och allt innanmäte intakt och i nyskick! Men att bara ha spelen känns inte intressant tycker jag  Men å andra sida, de som köper en konsoll med kartonger och allt.. vad ska man med det till? Kolla på? Nej, det är som att köpa en bil och bara låta den stå i garaget som ögonsten.. grejer ska användas, grejer ska slitas.. annars är allt värde borta tycker jag.. /Christian
Postad 30 August 2008 - 09:35
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Håller med. Jag kan förstå någon som betalar 800 kr för t.ex. Einhänder för att sedan sitta och nöta det hela dagarna. Däremot att bara äga det för att äga känns bortkastat, men "each to his own".
Däremot tycker jag det är riktigt bra att man återger retrospelen på dagens plattformar. Mycket bra initiativ. Speciellt om de är remakes.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 30 August 2008 - 09:37.
Postad 30 August 2008 - 11:07
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Själv skulle jag vilja ha alla gamla godingar på mitt PS3  Sen en allround retrokontroll! Styrknappen, A + B och Select + Start. Som sagt, det är ju roligt att spela gamla spel som man gillade.. precis som det är roligt att köra bilar..
Alex Kidd, Sonic Hedgehog, Super Mario 1,3 & World, Elitserien 96..
Postad 30 August 2008 - 12:31
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Skullle vara schysst om de kunde hålla prislappen per spel på max 50 kr om det inte är en remake. Läste för övrigt om Chrono Trigger till DS och tycker att är mest ett skämt. Square-Enix har tvingat 3D-remaken att slå igen portarna, vilket jag kan ha en viss förståelse för även om jag tycker det är sniket, men att sedan inte göra ett minst lika bra jobb med sig egen utgivning av spelet är bara girigt och uselt. Fan-remaken tillför ju i alla fall något nytt och inte bara en trött portning.
Postad 01 September 2008 - 09:39
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
För er som är intresserade går auktionerna ut i eftermiddag strax före kl 16:00. Med facit i hand skulle jag nog tjänat mer på att sälja dem var för sig.. så det går fortfarande att göra en bra affär för er som är sugna på att tjäna pengar  Jag tänkte främst på sportspelen samt de två som har förpackning till. /Christian Länk till auktionerna
Postad 01 September 2008 - 15:19
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Postad 01 September 2008 - 17:48
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
2750:-
Shit, det vart lite mer än du trodde du eller?
Postad 01 September 2008 - 18:18
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Ett par kronor mer än jag trodde  Jag hade varit nöjd med 500 kr
Men som sagt var... mitt Sega Master System II + två kontroller, allt kablage, 5 toppspel = 107 kr
Det var den bästa affär jag gjort!!
Man kanske skulle sälja iväg några kontroller med
Men tillbaka till verkligheten, om ni inte använder eller vill ha era nintendospel är det åtminstone nu man ska sälja dessa  Jag tror köparna är i rätt ålder just nu för att tycka att spelen har ett högre affektionsvärde än inköpspris! Blir dom för gamla så finns inte suget där.. men säkerligen kommer det gå i en uppåtkurva nu de närmsta åren.. 2-3 år max.. det är min analys..
Men vad vet jag??
/Christian
Postad 01 September 2008 - 18:24
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Jag funderar.. tror ni Playstation 1 kommer bli eftertraktat? Det var ju trots allt en riktig hit och hur häftigt som helst när det kom?
Personligen tror jag faktiskt att Nintendo 64 är det som kommer gå högst om låt säga, 10 år. PS känns inte lika atraktivt då det lyser lite SEGA över dem..
/Christian
Redigerat av Unregistered1331, 01 September 2008 - 18:36.
Postad 01 September 2008 - 18:46
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Generellt så tror jag att Dreamcast har de spel som inbringar mest pengar (har för mig att jag läst att vissa är beredda att betala stora summor för spel som gjordes i få exemplar eller special versioner av vissa spel) och även Neo-Geo . Så jag skulle nog säga att Dreamcast har de spel som svårast att få tag på och pågrund av detta även de spel som man kan få mest pengar för.
Redigerat av Jack of all trades, 01 September 2008 - 18:48.
Postad 01 September 2008 - 18:58
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Tror också på Dreamcast. Playstation och Gamecube kan man återuppleva genom Playstation 2 och Wii så det är nog snarare de som kommer att bli eftertraktade.
Postad 02 September 2008 - 00:35
Damocles
-
Damocles
-
Beroende
-
-
1200 inlägg
En annan sitter ju säkert på sin MegaDrive med Master System Add-on'en och en sjukäkla massa spel och några kontrollers och en pistol. Det är grejer det. Golden Axe på Megadrive var den klart bästa versionen av dem alla. Men jag saknar Shinoby på master system som jag lånade ut i ett svagt ögonblick och aldrig återsåg.
Postad 02 September 2008 - 05:23
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
En annan sitter ju säkert på sin MegaDrive med Master System Add-on'en och en sjukäkla massa spel och några kontrollers och en pistol. Det är grejer det. Golden Axe på Megadrive var den klart bästa versionen av dem alla. Men jag saknar Shinoby på master system som jag lånade ut i ett svagt ögonblick och aldrig återsåg.
Men ändock, om ingen vill ha SEGA nu, varför skulle någon vilja det sen? Suget efter NES är ju stort nu liksom.. Jag tror mycket av hysterin kring NES bygger på affektionsvärdet att få spela.. visst att det finns ett ekonomiskt värde i Dreamcast, men hur många konsoller såldes det och hur många har ens spelat det jämfört med NES som alla någon gång provat..? /Christian
Postad 02 September 2008 - 07:09
xxManiacxx
-
xxManiacxx
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
Fick 1500 för mitt Zelda 1 när jag sålde det för ett tag sedan
Postad 02 September 2008 - 14:25
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Åh fy f*n!
Ja, värderar man andra spel mer så är det ju bara att tacka och ta emot!
/Christian
Postad 02 September 2008 - 14:30
Beagle five
-
Beagle five
-
Mästare
-
-
2525 inlägg
Generellt så tror jag att Dreamcast har de spel som inbringar mest pengar (har för mig att jag läst att vissa är beredda att betala stora summor för spel som gjordes i få exemplar eller special versioner av vissa spel) och även Neo-Geo . Så jag skulle nog säga att Dreamcast har de spel som svårast att få tag på och pågrund av detta även de spel som man kan få mest pengar för.
jasså?! jag har massor dreamcast, ÄLSKADE den konsollen. kommer dock inte sälja dom! tvärtom finns det ett antal spel jag vill ha till den fortfarande. den var så klart före sin tid. bästa kontrollen någonsin dessutom, dom analoga var perfekta att dosera. surfade på den också. har NES, SNES och N64 hemma också.
Postad 02 September 2008 - 19:02
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
jasså?! jag har massor dreamcast, ÄLSKADE den konsollen. kommer dock inte sälja dom! tvärtom finns det ett antal spel jag vill ha till den fortfarande. den var så klart före sin tid. bästa kontrollen någonsin dessutom, dom analoga var perfekta att dosera. surfade på den också.
har NES, SNES och N64 hemma också.
Det där gick inte riktigt ihop  /Christian
Postad 03 September 2008 - 12:56
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
Det där gick inte riktigt ihop 
/Christian
Vad är det som inte gick ihop? Läst igenom det han skrev ett par gånger men ser inget konstigt... Lite svårt att förstå vad han menar med dom analoga var perfekta att dosera.
iofs.
Redigerat av derpious, 03 September 2008 - 12:57.
Postad 04 September 2008 - 19:13
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Jag har lagt upp lite gamla NES-spel på tradera. I min vildaste fantasi hoppades jag folk åtminstone skulle lägga ett bud på dem. På det viset kunde jag gå plus med ca 200 kr Alltid kul med klirr i kassan 
1067 kr är spelen upp i nu.. :-S
Är folk i från vettet eller? Varför är NES så himla poppis just nu?....
Det har väl alltid vart poppis, retro-gaming är ju roligt. Försöker fåtag på Punch-out och Zelda och dom igen. Men det brukar dra iväg i pris. Jäklar vad jag ångrar att jag ställde mitt NES-8-bits uppe hos morsan så småsyskonen hade något att spela på (och jag själv när jag var där) Mina "mint-condition" spel var inte så ###### snygga efter ett tag =/. Jag var extremt rädd om mina dyrgripar när man var liten men, men. Man har sig själv att skylla.
Postad 04 September 2008 - 19:17
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
grejer ska användas, grejer ska slitas.. annars är allt värde borta tycker jag..
/Christian
Användas helt klart men man behöver ju inte slita "sönder" grejjer ändå då är ju värdet helt borta tycker jag. Änvända och vårda ömt är grejjen
Postad 07 September 2008 - 16:28
Beagle five
-
Beagle five
-
Mästare
-
-
2525 inlägg
Det där gick inte riktigt ihop 
/Christian
inte? och att lätt kunna dosera hur mycket eller lite du ska använda dom analoga knapparna och spakarna är liksom poängen med att kontrollerna är analoga. trots det lovar jag att dom flesta om inte alla spelar PS2 och PS3 och även 360 spel precis på samma sätt som man spelar digitalt, alltså "duttar", bara för att det inte går att dosera knapparna och spakarna. och detta är dels för att det finns för lite spelrum och därför att kontrollerna ligger fel i handen så att det är svårt att bara svänga litegrann t.ex. för detta behövs det att tummen ligger tätt mot kontrollen annars kan man inte avgöra om man svänger mycket eller lite. finns tvåkontroller som har varit överlägset bäst på detta och det är den gamla feta till xbox och dreamcasts kontroller. bägge hade dessutom långa shoulderbuttons som var som gjorde för bilspel. probelm med andra kontroller: PS2/PS3: fyller ut händerna för dåligt = dålig känsla analoga sitter totalt fel vilket gör det svårt att känna vad som är upp ner höger vänster detta ihop gör att tummarna hänger i luften och man kan inte avgöra hur mycket man ska dosera. en anings för lite spelrum också, framförallt på gasknapparna. xbox 360: största problemet är alldeles för lite spelrum på spakarna. fyller ut handen aningens för dåligt också, kontrollen ör lite för liten. högra analoga spaken sitter fel också. gasknapparna är även här alldeles för korta, dom är nästan digitala! en annan grymt bra men konstig kontroll var NEGCON, en kontroll som inte sålde så bra trorjag men var GRYM på bilspel. LÅÅÅÅÅNG dosering på svängningen, som man gjorde genom att vrida kontrollen. och vanliga knapparna var långa som bara den just för att vara så analoga som möjligt, och gasknapparna var lika långa dom. grymt ball kontroll var det. http://en.wikipedia.org/wiki/NeGcon
Postad 08 September 2008 - 18:03
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4105 inlägg
Och jag som tycker 360-kontrollen är den bästa någonsin. Har iofs mellanstora händer så den passar perfekt. Jämför tex RT och LT med PS3ans. Muchos bättros.
Postad 09 September 2008 - 13:14
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Vad som är bästa kontrollen finns det väl en egentråd om?
Försöker att styra tillbaka detta till Retro-nivå igen =)
Nu har man lite guldklimpar på G ifrån några tradera-köp.
Lägger nog upp bilder i "Gaming heaven-tråden" när allt har kommit.
Postad 09 September 2008 - 13:19
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Jo, det är sant. Det är väldigt sant.. folk bjuder näst intill på skräp i min mening.. Jag skulle bli impad om dom satt på originalförpackningar med manualer och allt innanmäte intakt och i nyskick!
Men att bara ha spelen känns inte intressant tycker jag Men å andra sida, de som köper en konsoll med kartonger och allt.. vad ska man med det till? Kolla på? Nej, det är som att köpa en bil och bara låta den stå i garaget som ögonsten.. grejer ska användas, grejer ska slitas.. annars är allt värde borta tycker jag..
/Christian
Var någon som sålde ett "nytt" inplastat Zelda. Kommer inte ihåg vad summan blev tillsist men sist jag kollade så var det något på över 800 spänn. Edit: Hittade länken från en MSN-konversation med min kusin ("Plastanka" här på forumet): http://www.tradera.c...uktion-70588369Edit2: Whoooow det var inte illa pinkat, över två lakan för ett i mint condition. Tänk att bara slita plasten av den där och känna nydoften av kasetten, hehe =P
Redigerat av HenkeEdge, 09 September 2008 - 19:50.
Postad 09 September 2008 - 16:42
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Jag tror faktiskt att bara kasetten kan gå för 3-400 kronor om den är i okej skick
/Christian
Postad 09 September 2008 - 19:21
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Jag tror faktiskt att bara kasetten kan gå för 3-400 kronor om den är i okej skick 
/Christian
Nja det fick man betala runt 200:- för bara kasetten (Zelda 2) och Zelda 1 Komplett, kasett, kartong, fodral, bruks + karta i hyfsat/fint "bruksskick" kostade runt 450:- Det var var jag betalade iaf =P Nu väntar man som ett barn inför julafton. Lirade Track n Field idag: 84 meter på slägga, över 20meter på tresteg och 40/40 på lerduve-skytte, takterna satt kvar =)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|