Nåväl, iom en vattenskada i källaren kommer försäkringsbolaget (via ombud) och tapetserar om med mera, så då tänkte vi passa på att göra om vårt gamla kontor till bio/TV-rum.
Det som jag söker information/rekommendationer om just nu är just projektor och duk.
Bakgrundsinfo
Rummet är idag 2,6m i takhöjd, samt 2,5 x 3,5 m (ungefär), har fönster som borde gå att mörklägga nästintill totalt, i vilketfall så kommer projektorn med stor sannolikhet användas mest under årets och dygnets mörka timmar...
Planen är att hantverkarna som återställer även får montera mörkt akustiktak (lättare att återställa till ljust tak när så behövs i framtiden).
Soffa där sängen är makerad på ritning, och duk vid dörren => betraktningsavstånd på strax under 3m (vill inte ha soffan dikt mot vägg, måste få lite distans till bakhögtalarna)
biorum.jpg 64.02K
1 Antal nerladdningarÖnskemål
Projektor för c:a 7-10kkr, har sneglat på alla topp-5 på prisjakt vad gäller omdömme/popularitet, men misstänker att det i slutändan får bli besök i butik också...
Är för närvarande inne på HD-ready, oavsett entuiasternas hejarop som bli det ingen bluray-DVD än på ett tag (och när det kommer så lär det vara dags att byta projektor), så jag tror inte jag behöver mata med full-HD...
LCD "känns" mest rätt, med beror mest på oro för regnbågar (vet ej om jag/vi ser dem själv/a, butikbesök får avslöja), alla som kommer på besök skall ju kunna titta...
Duk, kanske upp till 90" beroende på projektor och betraktningsavstånd, borde gå att övertala HSB till ramspänd, annars blir det på rulle, tab-tension hamnar nog tyvärr utanför budget (men
Målet är att bildvisning skall vara billigare än en 50" platt-TV går lös på...
Edit: Vilket inte var så specifikt som jag först tänkte, men låt oss säga markant under 25kkr
Redigerat av han med husvagnen, 29 August 2008 - 06:33.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
97 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?