Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Elder Scroll Oblivion 4: Game of the Year edition

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 August 2008 - 16:56

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0
Hej!

Jag försöker få tag på spelet The Elder Scroll Oblivion 4: GOTY Edition men hittar det ingenstans, inte ens begagnat på blocket. NÅGON som vet någon butik som råkar ha ett exemplar? Eller kanske någon har ett begagnat sådant som jag gärna skulle vilja köpa, kontakta i så fall mig via PM.

Det enda jag för närvarande hittar är vanlga Oblivion 4, alltså inte Game of the Year edition.

Vore GRYYMMT uppskattat!!

Mvh
David

Postad 29 August 2008 - 17:15

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Finns om inte annat på play.com

Postad 29 August 2008 - 20:42

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0

Finns om inte annat på play.com

Har några frågor eftersom jag aldrig köpt online från utomlands förut:

#1: Hur funkar det att köpa från utomlands? Man betalar med kort va? Men hur betalar man? Jag tänker på valutan, det är ju engelska pund istället för SEK, det står under "Help" att man betalar med EURO, hur funkar det med kort?

#2: Hur lång leveranstid är det, någon som har erfarenhet?

#3: Någon som köpt därifrån förut och som kan ge råd, tips eller rekommendationer?

#4: Det finns väl inte tull va? Alltså inga som helst övriga avgifter än det man betalar med kortet (frakten är fri står det).

Postad 29 August 2008 - 21:30

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

• 1625 inlägg
  • 0
litet snabbt svar:

du betalar med kort i euro, får dina grejer efter ca 1 vecka, betalar inga extra avgifter och du lär bli allmänt nöjd.

Postad 29 August 2008 - 23:04

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0

litet snabbt svar:

du betalar med kort i euro, får dina grejer efter ca 1 vecka, betalar inga extra avgifter och du lär bli allmänt nöjd.

Jo, men just det här med euro. I mitt konto finns ju bara SEK, alltså Svenska Kronor, hur betalar jag med euro? Om jag lägger något i varukorgen på play.com och klickar gå till kassan så står det ju att man ska betala i euro. Jag har inte erfarenhet av det, omvandlas SEK från mitt konto automatiskt till euro när pengarna överförs eller hur går det till?

Postad 30 August 2008 - 05:45

Anti Turmoil
  • Anti Turmoil
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Jo, men just det här med euro. I mitt konto finns ju bara SEK, alltså Svenska Kronor, hur betalar jag med euro? Om jag lägger något i varukorgen på play.com och klickar gå till kassan så står det ju att man ska betala i euro. Jag har inte erfarenhet av det, omvandlas SEK från mitt konto automatiskt till euro när pengarna överförs eller hur går det till?

det dras motsvarande belopp i SEK från ditt konot, det beror såklart på vad växlingskursen är just under den dagen du handlar (eller rättare sagt, den dagen de drar pengarna, kan vara någon dag senare)

Om spelet kostar 100€ och € har en växlingskurs på 9.30 så dras det 930 kronor från ditt konto, mycket enkelt att handla utomlands, du behöver inte göra mer än att betala med ditt kort.

Postad 30 August 2008 - 11:48

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0
Sökte här på forumet efter play.com och vissa säger att de råkat ut för tull, så nu är play.com helt uteslutet för mig liksom alla andra utlandssidor. VILL INTE fastna på tull!

Postad 30 August 2008 - 12:17

chromorifhia
  • chromorifhia
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0

Sökte här på forumet efter play.com och vissa säger att de råkat ut för tull, så nu är play.com helt uteslutet för mig liksom alla andra utlandssidor. VILL INTE fastna på tull!

Förstår iofs inte hur det kan bli tull eftersom play.com är UK. Det är ingen tull inom EU.

Postad 30 August 2008 - 12:20

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Om du nu har läst på mer om play så borde du väl inte vara orolig..?

Synd för dig och lycka till med ditt Oblivion letande.

Postad 30 August 2008 - 14:29

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Jag tvivlar inte på de som säger att de fastnat i tullen, men det sker i alla fall inte systematiskt det är jag säker på. Har handlat från play.com i bra nära 10 år, dom hette play247 på den tiden, fick en leverans senast i denna veckan och aldrig någonsin fått betala tull.

Redigerat av Unregistered1f5de008, 30 August 2008 - 14:31.

Postad 30 August 2008 - 15:06

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Det är ingen tull inom EU.

Har handlat en massa från ebay osv de senaste 7 åren och endast ett paket från USA har fastnat i tullen, och det var rätt stort paket också.

Postad 30 August 2008 - 15:26

d-_-b
  • d-_-b
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Play.com ligger inte inom EU då dessa huserar på Jersey-öarna, därför händer det att försändelser därifrån hamnar i tullen. För att helt slippa tull så kan man handla ifrån Amazon.co.uk, där finns för övrigt spelet som du söker, kostar £25 (300 SEK) exkl frakt om du klickar på följande länk.

Edit: Lagt till länk till spelet som eftersöks.

Redigerat av d-_-b, 30 August 2008 - 15:31.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.