Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Router som går ner

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 August 2008 - 13:00

Unregisteredea9b4b77
  • Unregisteredea9b4b77
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Vi har Telia 24/2 eller om de är 24/1
Vi har Zyxel modem och en Zyxel prestige 320w router

Vi spelar en heldel online spel
Det är 3 datorer permanent uppkopplade varav jag o min bror som spelar online spel och sedan föräldrarnas dator som används till surf o dyl

Det blir endel torrenter också

Samt våra Wii och en bärbar dator

Problemet är att routern lägger av flera gånger per dag så man får gå och resetta den genom o trycka på/av den o sen funkar den igen

För det första vad kan vara fel på routern?

Och om det nu är fel på den, vad för router rekommenderar ni då?
Vi har tidigare haft netgear och samma problem där

Postad 30 August 2008 - 16:20

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0
Billiga routers bootar ofta om när de blir överlastade, precis så var det för mig och Netgear WGT6-nånting en gång i tiden (gav bort den till päronen med en bärbar och där funkar det perfekt sedan två år). Det behöver inte vara Torrents med många connections, det räckte att det gick fort och närmade sig 100mbps för min del... reboot.

Eftersom routern påverkar samtliga datorer tycker jag att man kan lägga ut en peng på bra prestanda. Jag tillhör D-Links fanclub och då pratar vi inte deras skräpserie. DIR-655 ger bäst prestanda per krona och är i absoluta toppskiktet på hemmarouters. DIR-855 är det vassaste som finns idag oavsett märke vad gäller WAN-prestanda och samtidiga connections, den är också true dual band på WIFI. Men så kostar den 2kkr...

Kolla in DIR-655, jag tror det löser dina problem (finns tråd om den produkten här)

Postad 30 August 2008 - 17:28

Unregisteredea9b4b77
  • Unregisteredea9b4b77
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Jag har läst både gott och ont om Dir-655 men jag åkte iväg till Onoff och köpte en sådan ganska omgående
Jag kände på Zyxel routern och den var ju skållhet

DIR-855 kanske vore något man borde köpt, men jag hoppas 655an duger för våra behov
Den har väll varit igång i en timme eller så nu utan att tappa och det går dessutom fortare nu än förr

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.