Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Stort störande problem med min projektor!

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 August 2008 - 21:03

defuncta
  • defuncta
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
De är så att när jag ser på min projektor ser jag en strimma med ljus under duken. Men det är inte rörande ljus utan helt stilla.

se bild: Postad bild

En annan sak som kanske har med saken att göra är att det projektorn kastar lite ljus upp i taket

som här Postad bild

Beror felet på att projektorn sitter fel eller vad tror ni, snälla måste verkligen fixa detta.

Ursäkta för de suddiga bilderna var tvungen att ha en lång slutar tid pga att jag inte kunde ta kort på ljuset med blixt. Använde inte stativ:(

Tacksam för alla svar!

MVH Defuncta

Postad 31 August 2008 - 07:14

defuncta
  • defuncta
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Är det verkligen ingen som vet vad de kan vara för fel? :) Störande när man verkligen gjort sitt allt, vet inte vad jag ska göra nu.

MVH Defuncta

Postad 31 August 2008 - 07:20

Unregisteredefef35ce
  • Unregisteredefef35ce
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Du kanske redan provat bryta ljuset som skjuts upp i taket med ett icke reflekterande matrial, men det kanske du redan har gjort. Annars får du nog börja under duken med att bryta ljuset och "back tracka" var det kommer ifrån.
Det är mitt tips. Men jag skulle tro att det är som du säger. Att det kommer från taket.

Postad 31 August 2008 - 07:34

defuncta
  • defuncta
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Du kanske redan provat bryta ljuset som skjuts upp i taket med ett icke reflekterande matrial, men det kanske du redan har gjort. Annars får du nog börja under duken med att bryta ljuset och "back tracka" var det kommer ifrån.
Det är mitt tips. Men jag skulle tro att det är som du säger. Att det kommer från taket.

Men en projektor brukar väl inte ljusa upp taket så som de gör på min? Va kan de vara för fel, sitter projjen för nära taket eller hur ska jag bära mig åt?

mvh defuncta

Postad 31 August 2008 - 07:40

Unregisteredefef35ce
  • Unregisteredefef35ce
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Projektorn ser ut att sitta väldigt nära taket, ja.
Ok. Sitter projektorn så nära att du inte kan vinkla ner den alt. lensshift om sådan återfinns på din projektor?
Kan du rulla ner duken längre? Isåfall tror jag att du ska prova det.

Postad 31 August 2008 - 09:00

defuncta
  • defuncta
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
om jag lutar den framåt lyser de fortfanrande i taket kvittar nästan hur mycket jag lutar den. Tror jag blir galen snart, är det något fel på den.

MVH DEFUNCTA

Postad 31 August 2008 - 09:05

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Jag tror också att den sitter för nära taket, prova tilta den neråt lite alternativt så får du byta takstativet mot ett med längre stativ på.

Postad 31 August 2008 - 09:16

Unregisteredefef35ce
  • Unregisteredefef35ce
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Jag tror du får böka till det lite.
Ta ner projektorn och justera tills projektorn blir nöjd.

Problemet i grund och botten är nog inte att något är fel på projektorn utan för
att både projektorn och duken sitter för nära taket.

Postad 31 August 2008 - 14:33

rson39
  • rson39
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Jag har samma problem som defuncta med ströljus i taket. För att lösa problemet har jag tänkt att måla taket svart. Är det vanlig svart färg som gäller eller bör man använda någon speciell som absorberar så mycket ljus som möjligt?

Postad 01 September 2008 - 08:03

Unregisteredefef35ce
  • Unregisteredefef35ce
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Använd så lite klarlack som möjligt :P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.