så här hade jag tänkt. men vet inte riktigt, soffan blir en bit från tvn
Untitled_1_copy.jpg 229.55K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av bertil88, 02 September 2008 - 20:11.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 31 August 2008 - 11:26
hallå har lite svårt att komma på ett bra sätt att placera tvn, soffan
så här hade jag tänkt. men vet inte riktigt, soffan blir en bit från tvn
Untitled_1_copy.jpg 229.55K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av bertil88, 02 September 2008 - 20:11. Postad 31 August 2008 - 11:56
Jag har ett rum som är 80 cm längre än ditt och den placering som du har ritat upp funkade inte ljudmässigt i mitt rum, har nu högtalarna på långväggen
Thomas Postad 02 September 2008 - 06:53
Hur stor TV har du?
Vårt rum är ca: 6,4x3,8 m och vi har möblerat ungefär som du ritat, TV'n är på 50''. Det blir rätt långt från soffan till TV'n, men det funkar till "vardagstittande". För film ska det bli projektor så småningom. Vad gäller ljud så får man väl prova sig fram var högtalarna ska sitta. Om man inreder ett vardagsrum som inte är optimerat för bio så får man helt enkelt kompromissa lite. Hur man än gör lär det bli bättre än ljudet från TV'n. Lycka till Olle Postad 02 September 2008 - 07:03
Ja avståndet till tv:n/storleken på tv:nspelar stor roll. Den möblering jag har idag tillsammans med en projje hade jag även med en 37''. Det gick inte alls, var tvungen att dra fram bänken mot sofforna.
/björn Postad 02 September 2008 - 12:17
En bättre skiss skulle hjälpa.. Är det inga fönster i rummet? Hur stor TV har du? Inga andra möbler i rummet? Kan du vända allt 180˚? Skulle kanske passa bättre med tanke på dörrplaceringen.
Jag föredrar att inte ha soffan stående utmed bakväggen rent utseendemässigt, ungefär som du har ritat alltså. Då blir det ju inte så långt mellan TV och soffa. Sen är det väldigt skönt att få iväg bakhögtalarna en bit från soffan också. Postad 02 September 2008 - 20:13
hade tänkt mig en 42" lcd har ritat in fönstrena nu med, så niu kan se mina begränsningar lite bättre.
Postad 03 September 2008 - 13:13
Ditt rum påminner starkt om vårt. Vi har dock våra fönster på vänster sida om man tittar mot TV'n, de fönstrena vetter mot väster så där kommer en del kvälsssol in. Vi har också ett fönster bakom soffan (söderut) som ger en del solljus mitt på dagen. Vissa tider under vissa årstider kan det vara störande, men vi kan mörklägga någorlunda hyfsat så det blir OK.
Du bör tänka till på hur ljuset faller in och om eventuella mörkläggningsgardiner eller markiser kommer att behövas. Med tanke på avståndet skulle jag nog rekommendera att gå upp i storlek på TV'n. Du får väl en 50'' plasma för ungefär samma peng som en 42'' LCD? Lycka till Olle Redigerat av Unregisteredb42c7e80, 03 September 2008 - 13:13. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |