Nej självklart ska det vara skruv kontakter, men det är inte direkt dom som utgör den största delen utav uttag på den där förstärkaren.. Jag menar om man tittar igenom lite snabbt vad det finns för uttag så hittar man 8st S-Video uttag, liksom vafan? i vilken opraktiska värld och vem har behoven av dom? Ok säg att nån har behov att koppla in 8st apparater/moduler/vadfan som helst via S-Video, varför inte bara ha säg Skruvkontakterna och typ 15st HDMI uttag vilket nog fan skulle räcka till vilken highsuperduperend user. Och ja jag vet att man måste ha flera olika kontakter för att alla andra apparater är lika omoderna att dom fortfarande behövs.
Och det är det jag stör mig på, jag menar framtiden borde innehålla framtid, inte massa dåtid.
Kanske framtiden även borde innehålla mindre svordomar

, Håller fullkomligt med om att det borde finnas mer användbara(tex. HDMI) kontakter än dessa "Titta hur många onödiga kopplingsmöjligheter vi lyckats trycka in i din nya förstärkare"(tex. S-video).
Sanningen är nog att denna WOW faktor för gemene man(detta med en fullplottrad baksida) uppväger med råge kostnaden för densamme.
Mvh
Mats.
Redigerat av Noobman, 31 August 2008 - 21:01.