Använder själv ASUS P5E-V HDMI moderkort med en Corsair-VX nätdel. Problemet som du troligen har kan vara att nätdelen inte skickar rätt signal till moderkortet att starta upp. Har du kollat i BIOS så du inte missat någon inställning där?
Funktionen (om jag förstår rätt) är ju sådan som så att fjärrmotagaren/disp är konstant strömmatad även när datorn för övrigt är av. Mellan PÅ/AV knapp & moderkortets pw-switch anslutning så har ju denna 'fjärrmotagare/disp" anslutet sig. Med andra ord är det en helt mjukvaru oberoende. Så om jag förstår saken rätt så borde "fjärrmotagar/disp enheten" när den väl får rätt kod i sitt IR öga, skicka samma slags signal på samma slags kabel som händer när du själv trycker på ON/OFF knappen på lådan. Det jag antar du tänker på är funktioner på moderkortet för 'wakeup'. ex wake on keyboard/network osv. Men tycker sådant borde vara ovidkommande.. denna lösning bootar väl upp datorn på samma sätt som när du själv trycker på powerknappen.
Är det någon som kan verifiera mitt påstående om att det är en hårdvarukodad funktion i enheten?... För har jag fel där... Ja då kan det ju vara massa andra saker (okompatibelt moderkort/trafo, bios, usb kopplingen från enheten, win settings osv osv)
Och har jag rätt, Så vet jag inte vad mer kan vara fel nu än att det är något elektriskt fel, dvs trasig enhet.
Redigerat av Knug, 02 September 2008 - 08:18.