Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nån som köpt Samsung HT-TZ215 från NetonNet?

14 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung HT-TZ215 (Högtalarpaket för hembio) 1 5.5 (1) Inga priser

Postad 01 September 2008 - 16:19

meph8
  • meph8
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
På alla "renderade" bilder på nätet ser de fult grå ut.
Jag hittade systemet på Mediamarkt för 500:- mer. Det var svart matt plast. Helt Ok.

frågan är om Netonnet vi "grå" import har den mer gråa varianten som har ljusare plast än
högtalar tyget.
Nån som vet?

Samsung support säger: hmm det verkar finnas två färger, grå och svart.

Jag personligen vill inte ha de gråa. Svart skall det vara.

Postad 13 September 2008 - 18:31

stanger
  • stanger
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Någon som har detta paket o kan säga något om det?
Tänkte köpa ett hemmabiopaket o inte slösa mer än dem 2500 detta kostar.

Postad 19 September 2008 - 18:04

Mighty_Magnus
  • Mighty_Magnus
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag köpte den igår och den är svart, deras bild är felaktig. Högtalarna är i samma svarta färg som subben och passar perfekt med min svarta TV :rolleyes:

Det lustiga med denna affär är att jag beställde HT-TZ315 från Media Markt för mer två veckor sedan men då den ännu inte kommit in så orkade jag inte vänta längre så åkte jag till NetonNet för att köpa 315 men valde att spara 500kr och köpte denna (HT-TZ215) istället. Och så idag så kollade jag på Dustinhomes hemsida för HT-TZ315 som de säljer (om du är student) för drygt 2600kr och förstås så fick de in den idag (funderade att beställa därifrån igår).

Men det ser ändå väldigt snyggt ut med att ha halva högtalare. Helt klart estetiskt rekommenderade!

Kan dra en liten recension på dem (har bara haft dem i två dagar så ta det med en nypa salt):

+ Plus
Ser snygg ut. Prisvärd. Schysst ljud (är visserligen ingen audiofil). Radion fungerar skit bra trots att antennen ligger precis bakom ihoprullad. Massor med små funktioner (t.ex Equaliser, Pro Logic II, mm).

- Minus
En del funktioner fungerar bara om man har Samsung TV. USB:n fungerar för det mesta bara till lite äldre MP3:spelare (som min gamla U2 men inte nya D2 (Cowon/iAudio)).

Slutsats
Köp! Om du har något annat märke kanske det kan vara schysst att köpa just det märkets hemmabio men denna fungerar ändå. Det kan vara värt att lägga lite mer för HT-TZ315 istället, inte 500 men väl 150.

Postad 21 September 2008 - 15:33

Mighty_Magnus
  • Mighty_Magnus
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag tar tillbaka att det skulle vara en nackdel att nya mp3-spelare inte fungerar med usb-anslutningen. Man kan istället använda PC-audio kablar till komposit ljudingångarna och på så sätt ändå koppla in usb-kabeln för ström och fortfarande ha sitt menysystem som mp3-spelaren ger (något som inte går om man kopplar via usb-uttaget).

Redigerat av Mighty_Magnus, 21 September 2008 - 15:38.

Postad 28 September 2008 - 12:39

Kenzo07
  • Kenzo07
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan göra denna dvd:n regionsfri? Och i så fall hur?

Postad 12 November 2008 - 11:47

Casual1891
  • Casual1891
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tjena,
tycker systemet är utmärkt, dock har jag ett problem som jag inte vet om jag är ensam om.

Jag har kopplat ihop hemmabiosystemet med Samsungs 40' LCD LE-40A552 (scart) samt Samsung ComHem box (scart). Mellan boxen och hemmabiosystemet har jag en optisk audiokabel och nu kommer jag till pudelns kärna:

Oavsett om jag kollar på dvd eller på boxen har jag osynk mellan ljudet från hemmabiosystemet och ljud samt bild från tvn! :)

Jag vore väääldigt tacksam för hjälp med detta då Samsungs support dissar mig och då övriga här på forumet verkar väldigt kunniga. Vad har jag gjort för fel alternativt hur kan jag åtgärda detta!? ;)

Stort tack på förhand! ;)

Postad 27 December 2008 - 11:30

Niklas222
  • Niklas222
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag köpte detta hemmabiopaket igår på NetonNet och det är svart.

I lådan fanns det dock inte med några sladdar till högtalarna? Någon annan här som har detta paket och kan säga om ni fick med det eller inte?

Tack på förhand!

PS. Åkte tillbaka och fick sladdar från en annan låda DS.

Redigerat av Niklas222, 02 January 2009 - 20:13.

Postad 07 January 2009 - 13:24

Swede74
  • Swede74
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Någon som vet om man kan göra denna dvd:n regionsfri? Och i så fall hur?

1. Remove disc from tray.
2. Switch off player and unplug from mains.
3. Wait 30 seconds, then reconnect mains.
4. Turn on player with remote. Wait for player to finish loading and display 'no disc'.
5. Press enter on remote. (There will be no on-screen response.)
6. Press 8, 4, 2, 6, 9 on the remote. (There will be no on-screen response.)
7. Press enter on the remote. Player will automatically shut off.
8. Turn player on.
9. Turn off.
10. Turn player on then off again.
11. Player is now region-free.

Se här: http://www.videohelp...g-ht-tz215/9685

Redigerat av Swede74, 07 January 2009 - 13:25.

Postad 05 April 2009 - 19:28

FFJJPP
  • FFJJPP
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tja dom är svarta men e det någon som har det här systemet och vet hur man ändrar så det kommer ur alla högtalare inte bara när man kollar på film utan radio,tv... ? behöver hjälp och är tacksam för svar

Postad 05 April 2009 - 22:09

bensnake
  • bensnake
  • Veteran

• 1949 inlägg
  • 0

Tja dom är svarta men e det någon som har det här systemet och vet hur man ändrar så det kommer ur alla högtalare inte bara när man kollar på film utan radio,tv... ? behöver hjälp och är tacksam för svar

Beroende av signal, låter det från de högtalare det ska låta. Om du kör radio, är detta en tvåkansmix, alltså låter det bara i frontarna, likiadant när du spelar musik-cd. TV-ljudet brukar dock vara mixat i flerkanal, antingen DD 5.1 eller Pro Logic (tre kanaler + mono i de bakre) . Alternativet, om du vill att det ska låta från alla högtalarna samtidigt, är väl att välja monoläget i stärkaren. Då kommer det samma ljud från alla högtalare. Inte så kul, kanske. Jag har dock inte systemet, så jag vet inte om det finns ett monoläge.

Redigerat av bensnake, 05 April 2009 - 22:10.

Postad 01 June 2009 - 15:08

the caliban
  • the caliban
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
halloj,,har funderat på att köpa detta system o jag undrar nu bara vilka funktioner som endast funkar med en Samsung tv!!,,,jag har en philips o undrar om det e lönt att köpa ändå,,,och om det är ett bra paket??,,

Postad 01 June 2009 - 17:35

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0

halloj,,har funderat på att köpa detta system o jag undrar nu bara vilka funktioner som endast funkar med en Samsung tv!!,,,jag har en philips o undrar om det e lönt att köpa ändå,,,och om det är ett bra paket??,,

Systemet passar till alla TV. Fördelen med TV o system med Samsung är att de kan ha "Anynet", vilket gör det möjligt att styra bägge delarna med 1 fjärr.

Postad 01 June 2009 - 21:30

the caliban
  • the caliban
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
ok,,,,vet du om det är ett bra system??+

Postad 02 June 2009 - 14:44

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0

ok,,,,vet du om det är ett bra system??+

Har inte hört eller sett det i aktion själv, men här är någon som har:
https://www.prisjakt...kt.php?p=306751
http://www.testfreak...msung-ht-tz215/

Personligen har jag svårt att se att ett 5.1 system för under 3000 kr kan vara något att ha, men det är mina referenser. Ett modernt set utan Blu-Ray är för mig inte ens tänkbart, och läser man specifikationerna:
http://www.samsung.c.../...&fullspec=F
så hoppar man inte högt av glädje. Men för under 3000 kr kanske det är OK?

Postad 14 September 2010 - 09:28

Casual1891
  • Casual1891
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
En annan fråga:
Är det någon här som vet vad man ska köpa för dvd-spelare (när den medföljande har kajkat ur totalt) så att man kan vara helt säker på att kunna koppla ihop dvd-spelaren med högtalarna på samma sätt som man kunde göra med den dvd-spelare som följde med i "paketet"!

Det vore väldigt uppskattat om jag kunde få några förslag...helst med usb och hårddisk :blush:

Stooort tack på förhand!

MVH

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.