Yamaha receiver rx-v1500
cd spelare: rotel rcd 02 (ny)
fronthögtalare: Monitor audio B2
center: Monitor audio bronze center
playstation 3
körde från början med playstation 3 som källa för cd ljudet men gillade inte ljudet och sen har den ju en fläkt som låter en del och förstör upplevelsen då man hör fläktljudet i bakgrunden hela tiden , så beslöt mig mig för att skaffa en renodlad cd spelare då musikintresset kommit tillbaka mer o mer och de blev rotel då ja hört den förut och gillade ljudet.
Högtalarna ska bytas inom snar framtid till monitor audio rs6 med tillhörande center då ja har hört dessa också och gillar ljudet, eftersom ja lyssnar en del på hårdrock och då tycker ja inte b2orna funkar riktigt bra, men lyssnar på det mesta winnerbäck, dire straits mm, är väl inte ute efter just någon annan högtalare så inga tips på det tack
Nu till problemet, Hur gör jag ? jag vill ju ha ett riktigt bra 2 kanals system har börjat lyssnat mer på det, men vill ju också ha ett bra hemmabiosystem med dem nya ljudformaten eftersom ja ser en hel del på film.
Antigen kan man skaffa en 2 kanals förstärkare tex bladelius Tyr och kolla ihop med hemmabio receivern och sen växla med en knapp tryckning för o växla den som 2 kanalare eller använda den tillsammans med hemmabioreceivern, visst den kostar ca 18 000 kr vilket är ganska mycket pengar men man får ju säkert drömljud också, Men passar den med en rotel spelare ? inget man behöver tänka på kanske ? och monitor audio rs6 ? vad finns de för andra varianter av denna typ av 2 kanalare med denna funktion ?
har också kollat lite och försökt o läst mig till försteg och slutsteg och hela den baletten men har inte fått något grepp på hur de fungerar eller hur man kopplar
har även läst att man kan koppla en stereo förstärkare till en vanlig receiver och få det att fungera den vägen via pre-out osv ...
prismässigt vet ja inte riktigt vad de får kosta men absolut Max 20 000 kr om man tar lite olika exempel i olika prisklasser ca
upp till 10 000 kr vad finns här, om de finns något ?
upp till 15 000 kr ?
upp till 20 000 kr, = Bladelius Tyr ? andra ?
vilket är den mest prisvärda lösningen ?
priset blir ju lite mera eftersom man ska köpa en receiver som ska klara de nya ljudformaten också
Behöver er hjälp, ni får gärna förklara lite hur det fungerar och vad man kan göra för olika lösningar Hur har ni gjort ni som kör både och ?, förklara gärna också slutsteg o förförstärkare, försteg osv
kanske ska man köpa en hemmabioreceiver av ett märke som är bra på 2 kanal tex arcam, men dem har ingen med dem nya ljudformaten ? finns väl lite olika på denna fronten marantz har väl sin sr7002 och sr8002 serie tex 10 resp 15 000 kr
men vill hellst ha en ren 2 kanalare... då ja inbillar mig och har läst att de blir så mycket bättre ljud för samma pengar...
Tacksam för svar på min långa tråd hooppas ni orkade er igenom
raz
Sökningen pågår
Avancerad sökning
84 bilder
306 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?