Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hjälp Reciver - Ps3 (ljud problem) Yamaha Rx-v363.

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 September 2008 - 22:52

Azz0r
  • Azz0r
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
ja som titieln lyder så har jag problem med mitt splitter nya bio paket som heter Yamaha Rx-V363.

problemet är då att jag nu har installerat allt och men jag får bara ljud från tvn inte från högtalarna :/
Vet inte vad felet är om jag tar högsta ljudet på recivern så hör jag brusande ljud så jag har konfigurerat sakerna rätt men tror problemet är att jag inte har kopplat nån coiaxikabel eller vad dem heter från recivern te tvn.
och nu är det såhär också att jag ska koppla in mitt playstation 3 också så att jag kan få bilden från tvn sen ljudet från biopakettet från mitt Ps3.
och nu har jag gjort såhär att min reciver hade en dvd hdmi utgång och den kopplade jag en hdmi kabel till ps3et sen haden den en från out i recivern hdmi kabel till tvn. så nu trode jag det skulle funka för jag trodde det stod så i manualen. men det funkade såklart inte.
vet inte vad some felet tror inte man kan använda hdmi kabeln som ljud men hur ska jag göra för höra /se via mitt Playsation 3? Men i manualen står det man ska använda coaxial kabel från dvd (ps3et i mitt fall) till recivern men playsation 3 har väll inte en coaxial kabel eller?

Snälla Hjälp mig är extremt tacksam för Svar!
Mvh Azz0r

P.S Om jag varit otydligt eller dylikt så säg det bara så ska jag förklara mer ytligt. mvh

Redigerat av Azz0r, 06 September 2008 - 22:53.

Postad 07 September 2008 - 00:13

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0
Från PS3 kan du använda antingen en optisk kabel eller HDMI kabel in till recievern för att få in ljudet i recievern så det kan gå ut i surroundhögtalarna. Om du använder HDMI-kontakten måste recievern kunna ta in ljudet den vägen vilket alla inte kan, en del fungerar bara som HDMI-växlar.
Från teven så har du troligen en optisk utgång eller en steroutgång, antingen i form av höger och vänster kanal med 2 RCA-kontakter (röd och vit), eller ett i form av ett 3,5mm hörlursjack.

Postad 07 September 2008 - 00:47

Azz0r
  • Azz0r
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Från PS3 kan du använda antingen en optisk kabel eller HDMI kabel in till recievern för att få in ljudet i recievern så det kan gå ut i surroundhögtalarna. Om du använder HDMI-kontakten måste recievern kunna ta in ljudet den vägen vilket alla inte kan, en del fungerar bara som HDMI-växlar.
Från teven så har du troligen en optisk utgång eller en steroutgång, antingen i form av höger och vänster kanal med 2 RCA-kontakter (röd och vit), eller ett i form av ett 3,5mm hörlursjack.

okey tack men vad ska jag göra? avd e det som e fel?
här e min product! asså hur ska jag gör avad ska jag köpa?
detta är mitt hemmabio system:
http://www.elgigante...GYAAAEOrBFZtSzR

och detta är min Tv

http://us.lge.com/do...h_42lbx_web.pdf Eng
ev denna (samma tror jag fast den är större o lite anna design

http://www.elgigante...oductTabcontent

Postad 07 September 2008 - 03:45

Unregistered3bc71acf
  • Unregistered3bc71acf
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Jag skulle koppla med HDMI-kabel från PS3 till TV:n. Sen en optisk kabel från PS3 till recievern men glöm inte att ändra i PS3 ljud-inställningarna att du vill ha ljudet genom optisk kabel istället för det förinstälda HDMI. Sen om du vill ha bra ljud för tv-tittande så finns det nog minst en ledig koaxial ingång på recievern och en motsvarande utgång på TV:n.

Hoppas det kommer att funka //Rikard

Postad 07 September 2008 - 12:20

Azz0r
  • Azz0r
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Jag skulle koppla med HDMI-kabel från PS3 till TV:n. Sen en optisk kabel från PS3 till recievern men glöm inte att ändra i PS3 ljud-inställningarna att du vill ha ljudet genom optisk kabel istället för det förinstälda HDMI. Sen om du vill ha bra ljud för tv-tittande så finns det nog minst en ledig koaxial ingång på recievern och en motsvarande utgång på TV:n.

okey ska försöka men har ps3 en optisk ingång? kanske den har men var köper man en sådan kabel? jaja men tror jag fixar det finns nog på kjell o kompany Mvh

Postad 07 September 2008 - 14:32

Azz0r
  • Azz0r
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

En fråga till. undar bara är det inte möjligt att för jag har ju ett ps3 en dvd spelare sen ska jag kolla på tv med bio ljudet är det då iten möjligt att bara kopplan in allt i tvn förutomrecivern sen från tv te recivern? så slipper jag krångla så kommer alltid ljudet från tv te recivern? funkar inte det? Mvh

Postad 07 September 2008 - 22:37

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0
PS3 har en optisk utgång ja. Och förutom att ställa om att ljudet ska gå ut optiskt ska du också ställa om från PCM till Bitstream under DVD/BD-menyn.

Idén med en reciever är att du leder in allt ljud till den så allt ljud går ut i surroundhögtalarna, teven ska bara vara bildvisare, därför ska inget "gå genom" teven alls helst. Det som händer då är vanligtvis att allt ljud som kommer ut ur teven är stereoljud och inte surround, vilket du ju vill ha eftersom du köpt ett hemmabiosystem.

Så PS3, digitalbox och allt annat du har ska du koppla in åtminstone ljudet i recievern, men för vissa maskiner kan du även låta bilden gå genom den men det är lite överkurs.

Redigerat av DanielSchenström, 07 September 2008 - 22:38.

Postad 05 February 2009 - 22:12

frion
  • frion
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Köpte själv yamahas hembio-paket HTIB 6900 med RX-V363, i manualen står följande: "Ljudsignaler som matas in via HDMI-ingången matas inte ut via några högtalarutgångar, men däremot till ansluten videomonitor". Se sid. 13 (Svenska).

Blir man less eller?!

Postad 04 March 2009 - 10:35

Huskys
  • Huskys
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Hur har det gått med inkopplingen fått det bra?
Har själv samma probelm, borde läst på mer innan jag köpte, men köpte det som paket för att jag ville åt högtalarna så grämer mig inte över det så mycket. dock hade det varit roligt att få ner TV Ljudet till det hela.

Borde man inte kunna koppla HDMI kablarna till TVen och sedan där i från sätta in Koakialkablen ner till RX-V363
och få ut att som digitalljud, dvs få med dts och dolby digital??

Postad 04 March 2009 - 11:43

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0
Huskys: TV-ljudet antar jag att du får in via någon form av digitalbox, koppla då hellre direkt från den till förstärkaren, och från eventuell PS3 till förstärkare med optisk, ju färre apparater det måste genom på vägen desto mindre risk för signalförsämring och lag. Samtidigt så skadar det inte att försöka med din föreslagna version och om du inte upptäcker nåt negativt så är det bara köra så och slippa en mer kabel.

Frion: Man måste tyvärr läsa på innan om ens reciever, speciellt om HDMI-ljudintag. Det är inte så vanligt på äldre och billigare modeller.

Redigerat av DanielSchenström, 04 March 2009 - 11:45.

Postad 21 April 2009 - 17:20

Unregistered58fed20a
  • Unregistered58fed20a
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Sitter med samma problem?
köpte denna förstärkaren,

Drog en Hdmi kabel från min Ps3 in i förstärkaren, sedan en till Hdmi kabel från förstärkaren till min Tv.

Får upp bild på tv:n och ljud ur tv:n men inte något ljud ut högtalarna som är kopplade till förstärkaren.
så varför får jag inte det? och om det inte går, varför ens ha hdmi kontakterna :s
/mvh

Postad 22 April 2009 - 17:22

TheSaurus
  • TheSaurus
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0

Sitter med samma problem?
köpte denna förstärkaren,

Drog en Hdmi kabel från min Ps3 in i förstärkaren, sedan en till Hdmi kabel från förstärkaren till min Tv.

Får upp bild på tv:n och ljud ur tv:n men inte något ljud ut högtalarna som är kopplade till förstärkaren.
så varför får jag inte det? och om det inte går, varför ens ha hdmi kontakterna :s
/mvh

363an skickar väl inte ljud via HDMI om jag kommer ihåg rätt?
Varför man har HDMI? Jadu, jag är inte insatt i prestande och dylikt så det får någon annan svara på, det är ju en digital signal iaf :)

Postad 11 May 2009 - 10:41

Rezniq
  • Rezniq
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har du fått det att fungera?
Och isf, hur?

Postad 12 May 2009 - 12:21

Unregistered58fed20a
  • Unregistered58fed20a
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Har du fått det att fungera?
Och isf, hur?

Nä, den tar inte imot ljud signaler via hdmi...
så jäkla onödigt att ha det så, men men de sålde ju en extra iaf :)

jag kör med optisk kabel mellan ps3 och förstärkaren och en vanlig RCA kabel med tv ljudet till förstärkaren, behöver inte 5.1 för tv tittande

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.