Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG3000 37"?

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 September 2008 - 03:19

axr
  • axr
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Tänkte köpa mig en TV. Vet dock inte riktigt vad som är vasst och inte. Jag har tänkt att samtidigt köpa en laptop, och ha den kopplad till TVn. Kommer nog mest köra filmer från datorn till TVn, då via HDMI/DVI utgång i datorn. HD-material kommer det förmodligen bli en hel del av.
Har kikat lite på LG3000 37"
http://tinyurl.com/5gsgwx

Budgeten ligger väl runt 8000:-. Kom med förslag och synpunkter! :)

Edit:
Hur viktigt är det med Full-HD? Denna har ju inte det.

Edit2:
Om man slänger på några tusenlappar och kör på en Samsung LE-37A656, som har 100Hz samt Full-HD (m.m I guess), kommer jag få en märkbart bättre bild?

Redigerat av axr, 08 September 2008 - 03:39.

Postad 08 September 2008 - 05:41

Joesely
  • Joesely
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Tänkte köpa mig en TV. Vet dock inte riktigt vad som är vasst och inte. Jag har tänkt att samtidigt köpa en laptop, och ha den kopplad till TVn. Kommer nog mest köra filmer från datorn till TVn, då via HDMI/DVI utgång i datorn. HD-material kommer det förmodligen bli en hel del av.
Har kikat lite på LG3000 37"
http://tinyurl.com/5gsgwx

Budgeten ligger väl runt 8000:-. Kom med förslag och synpunkter! :)

Edit:
Hur viktigt är det med Full-HD? Denna har ju inte det.

Edit2:
Om man slänger på några tusenlappar och kör på en Samsung LE-37A656, som har 100Hz samt Full-HD (m.m I guess), kommer jag få en märkbart bättre bild?

Ska inte uttala mig om huruvida du får en märkbart bättre bild om du väljer Samsungen istället, vad jag däremot kan säga är att FullHD absolut inte behövs på en så pass "liten" tv. Du har egentligen endast nytta/glädje av FHD på skärmar som är 50'+.

Postad 08 September 2008 - 13:16

axr
  • axr
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Ska inte uttala mig om huruvida du får en märkbart bättre bild om du väljer Samsungen istället, vad jag däremot kan säga är att FullHD absolut inte behövs på en så pass "liten" tv. Du har egentligen endast nytta/glädje av FHD på skärmar som är 50'+.

Jasså jasså, ofan. Då kanske det känns lite onödigt att slänga ut extra pengar på det.
Men märker man skillnad på 50Hz kontra 100Hz?

Postad 08 September 2008 - 18:13

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Jasså jasså, ofan. Då kanske det känns lite onödigt att slänga ut extra pengar på det.
Men märker man skillnad på 50Hz kontra 100Hz?

Tror inte att man kan säga att 100hz-funktionen är bra eller dålig generellt. Beror på mycket mer än just den funktionen om bilden blir bra eller dålig.
Jag köpte 42" LG3000 i helgen just pga att jag upplevde en schysst och naturlig bild. Har stängt av alla "bildförbättrare" för att få just en så naturlig bild som möjligt och jag vete fan om inte 100hz är just en sådan funkition som kan göra bilden onaturlig.
Har inte testat någon hd-källa på tv´n än utan endast digitalbox via scart-rgb och jag tycker bilden är okej för att vara sd. Har varit skeptisk till LCD just för visning av sd men denna tycker jag gör ett jobb över förväntningarna.

Redigerat av Tobyponken, 08 September 2008 - 18:13.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.