Även pratat med Zeptos tekniska support. Stödjer vesa 400 bredd 200 höjd för väggfästen.
Sån får det nog bli till sommarstugan.
Vad tror ni?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 08 September 2008 - 09:38
Hittade precis denna på Dustin för 3990 sek.
Även pratat med Zeptos tekniska support. Stödjer vesa 400 bredd 200 höjd för väggfästen. Sån får det nog bli till sommarstugan. Vad tror ni? Postad 08 September 2008 - 19:52
Jag tror det verkar vara en helt okey sovrums tv / extra tv, men som jag förstår följer väggfäste med, eller är jag helt ute och cyklar?
Någon som testat denna apparat och har lite åsikter om den? http://www.dustinhom...pto_Pantheon_32 Redigerat av Ivestor, 08 September 2008 - 19:52. Postad 09 September 2008 - 19:11
Jag beställde den får väl den imorgon.
A42 ska enligt uppgift vara bra och jag antar att A32 inte kan vara så mycket sämre. Någon på Dustinhome har också kommenterat att den har bra bild. Specifikationerna för TV:n antydde i alla fall att man fick väldigt mycket TV för de pengarna. Sen återstår det ju att se bilden i verkligheten och att se hur den analoga mottagaren är (är student i en analog ComHem-KabelTV-lägenhet). Ska försöka komma ihåg att återkomma med första intrycken. Postad 09 September 2008 - 23:33 Utöver designen behöver dom inte ha mycket gemensamt när det kommer till bilden med A42. Det är ju en helt annan panel i den. Inget som säger att det ens är samma tillverkare. Zepto borde tillhandahålla en recension av den. En snabb koll ger inte mycket. Någon här lär väl beställa och kan göra ett uttalande, men det är helt klart svårt att avgöra om det är ett bra köp. Postad 10 September 2008 - 17:54
Sådär, nu har jag packat upp den och lekt lite med inställningarna. Första intrycket: massor med TV för pengarna.
Som sagt har jag precis börjat använda den men sakerna jag testat är: * Titta på analog TV (kabel-tv) * Titta på digital-tv (via inbygd DVB-T-mottagare) * Kopplat in den till datorn via DVI->VGA (har ingen DVI->HDMI tillgänglig) Jag har inte så mycket erfarenhet av olika TV-apparater men jag måste säga att bilden är förvånansvärt bra! Ljudet är nog vad som kan förväntas ur två stycken 10W-högtalare. Lagom många inställningsmöjligheter för både bild och ljud. Den analoga mottagaren är inte den bästa, men inte den sämsta heller. Oavsett vad man tycker om den analoga mottagaren ser jag inte detta som något problem eftersom jag kommer använda TV:n för uppspelning från datorn. Och på den punkten är den perfekt. När jag spelade upp en sekvens 720p från datorn var det en fröjd för ögonen. Jag har inte testat att spela något spel på den, men jag antar att det ska fungera utan att den släpar allt för mycket. Jag lade i alla fall inte märke till släpningar i videouppspelning. Som sagt, jag har inte så många TV-apparater att jämföra med så denna "recension" måste ses som väldigt subjektiv från min sida. Jag sätter inget slutligt betyg än men hittils är jag mycket imponerad! Utan tvekan värd 3990kr (Dustinhome)! Postad 10 September 2008 - 18:41
Jag vill ha en bra spel tv med hdmi för max 5000 kr.
Denna var väldigt billig och det känns som det är något som är dåligt på den ? Hur bra är bilden jämfört med en på 5000 kr ? . För jag tror denna kan bli väldigt bra till mig ^^, Postad 11 September 2008 - 14:58
Den här tvn verkar mycket intressant. Till er som har köpt den, fungerar pixelmappat över VGA?
Redigerat av Unregistereda73534df, 11 September 2008 - 15:01. Postad 14 September 2008 - 19:51
Eftersom den tidigare har kostat runt 6000 :- så känns det inte som det kan vara en dålig TV.. Vore mycket intressant att se någon typ av recension.
Jag hade tänkt att använda den till PS3 och vill ha en billig. Efter vad man ser på specifikationerna så verkar den ju helt perfekt. Postad 14 September 2008 - 21:06
Tittade på en BR film på en sådan här tv igårkväll och var helt klart imponerad. Trodde inte man fick så bra bild för under 4k. Visst, svärtan är väl mer grå än svart men överlag var det trevlig bild.
Postad 19 October 2008 - 12:04
då var den beställd! 3990 från dustin, ingen frakt då man är student känns som det bästa man kan få för mindre än 4000? Någon som hittat nått smartare köp någonstans?
Postad 19 October 2008 - 22:52
Ja den här har jag spanat på ett tag. Det enda jag undrar är om den stödjer Xbox 360-spelande som kräver 60hz, och om den lider av nåt annat som kan "försämra" spelupplevelsen såsom input-lag eller dålig respons, kontrast, färger osv osv..
Så om någon testat denna tillsammans med en 360 så skulle jag uppskatta om ni skrev lite om det här Postad 21 October 2008 - 11:56
Själv så köpte jag denna 26-tummare för sovrummet för 2990:- men den hade visst utgått nyligen ur sortimentet. Sedan vet jag ju om att SwedX har en 32-tummare för 2999:- men hur bra den är har jag ingen aning om. Redigerat av MrSpokk, 21 October 2008 - 11:56. Postad 21 October 2008 - 12:42
Jo men SwedX TV kostar ändå ca 4000kr när man väl valt alla tillbehör..
Dessutom är Zepton grymt snygg enligt mig Postad 28 October 2008 - 22:08
Någon som vet en butik i Uppsala där man kan titta på den här?
Verkar väldigt intressant! Vill ha en tv jag blir nöjd med, men det är ju onödigt att betala flera tusenlappar till om den här kan leverera lika bra. Har annars kikat på Sony 32V4000, värt 2000 till? Postad 29 October 2008 - 09:32
Hallå,
Fick hem min TV igår och den är väldigt snygg och ger bra bild. Men min TV har ett väldigt jobbigt problem! Den "tappar" mina kanaler. Om jag stänger av den med fjärrkontrollen och låter den vara av ca 1 timme så när jag startar den hamnar jag i "first time installation" Oerhört irriterande, har mailat zepto och dustin, får se vad dom svarar, förhoppningsvis går det att fixa, vet inte om jag har alltför mycket förhoppningar dock. Sjukt jobbigt att skicka tillbaka en tv? :/ ../Rikard Postad 30 October 2008 - 11:04
Halli, la precis min order på 32"an från dustin, hoppas den kommer imorgon
Postad 30 October 2008 - 11:54
jag har hört att många har problemet med att den tappat kanaler, så zepto borde agera där och lösa problemet på nått bra sätt.
Postad 31 October 2008 - 21:21
Hmm nu blev jag lite fundersam. Låste på Dustin att några hade problem att tvn tappade kanaler. Många som har detta problemet? Var sugen på denna till sovrummet.
Postad 31 October 2008 - 21:32
När man sätter på tv ingen efter en stund så kommer man till first time installions igen... så problemet finns där.. men jag kör box till den.. boxer och canal digital.... så fort jag slår på en av boxarna så går den direkt till den så.. så jag tycker inte att det är något stort problem... med klart skall man köra ca-modul och den tappar kanalerna så är det väl ett stort problem... Ace34 Postad 31 October 2008 - 22:46
Jag kommer köra med comhem analoga kabeltv i sovrummet, räcker gott där. Men då får jag leta efter annan tv. Något tips på någon bra kanske i ungefär samma prisklass och prestanda.
Postad 01 November 2008 - 11:33
Jag ringde till Zepto och dom bekräftade att det är en del som haft problemet med tappade kanaler, men det är bara en inställning! Jag skriver ned lösningen som han gav mig här.
1. Gå in i menyn 2. Skriv 4725 3. Gå ned till Opt 1 4. Ändra "TV Open Mode" till "Last TV" Problemet löst! Dom borde skriva ut det i FAQn dom har på nätet. Någon annan som haft något problem med att TVn verkar ha ett eget liv när den är i standby? Min håller på o blinkar lite o har sig, ger ifrån sig små ljud, lite jobbigt när man ska sova. ../Rikard Postad 02 November 2008 - 00:14
Dustin home säger idag att den utgått! Det kan inte vara sant? Någon som vet något? Andra ställen säljer den för 1500 kr mer.
Postad 02 November 2008 - 20:12
Den har "utgått" en gång tidigare från dustins sortiment, men kom då tillbaka ett litet tag, och nu verkar det som de har plockat bort den igen. Jag tror att de inte vet säkert om de kan få in den igen, och därför tar de bort den ur sortimentet. Bara att hoppas att den kommer tillbaka igen
Postad 06 November 2008 - 09:37
Du hade rätt, den kom tillbaka. Jag beställde en så fort jag såg det. Ska bli spännande, återkommer med intryck.
Postad 09 November 2008 - 16:03
Ja, du hade väl tur
Har funderat på denna ett tag nu, hoppas den kommer tillbaka igen, då beställer jag den direkt ! Postad 17 November 2008 - 16:57
Nu finns den igen!... Sugen på denna till sovrummet.
Najje... Har du fått den än och vad är dina intryck? Postad 17 November 2008 - 21:36
Såg också att den fanns igen, och beställde en nu, verkar som om dom bara hade en?
Hoppas inte att det är en retur från någon annan bara.. Återkommer med kommentarer när jag fått den! Postad 17 November 2008 - 22:17
Måste nästan vara en retur då. Verkar konstigt om dom bara tog in en. Får leta annan tv då. Postad 18 November 2008 - 17:25
Nu finns den i lager igen!
Edit: Tydligen borta nu igen... Redigerat av Extreeem, 18 November 2008 - 22:27. Postad 18 November 2008 - 18:32
Jag har typ ingen referens vad gäller andra TV-appareter, men jag är heltnöjd med bilden! Det kan bero på att jag sitter jävligt långt bort >3m men även vanlig kabel-tv är helt klart okej bild. Det ända jag har att jämföra med är någon gammal 32" Samsung LCD med några år på nacken och zepton har verkligen mycket bättre bild. När jag matar med högupplöst material från datorn tycker jag inte att det finns mycket alls att gnälla på på bilden. I mina ögon var det ett bra köp särskilt som det inte finns så många alternativ under 4000kr.
Postad 14 December 2008 - 19:35
Ingen som vet när Dustin kommer få in denna TV igen?
Jag mailade dem för över en vecka sedan men har inte fått något svar :S Postad 16 December 2008 - 04:43
Jag mailade Dustin för ett tag sen. "Hej, Som det ser ut I dagläget så kommer vi inte att få hem dessa någonting mer Vänliga hälsningar Fredrik Larsson" Postad 22 December 2008 - 20:18
Okej tråkigt värre. Tycker den TV'n är snyggare än till exempel LG 3000 som också kostar 3999kr just nu.
Men då får det väl bli en billig LG eller samsung istället om inte Zepton sänks i pris någon annanstans Postad 26 December 2008 - 23:42
42" finns nu åter i Dustins sortiment, dock ej i lager men den finns som kampanj vara.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |