Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Lyssnar på Nuforce icon och Mark & Daniels Ruby

52 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 september 2008 - 12:31

Unregistered02c905d4
  • Unregistered02c905d4
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
Köpte den lille Nuforce Icon för att få ett bra data ljud och hörlurs förstärkare . Roliga var att jag kopplade in mina Ruby (MD) som är ganska tung drivna och lät iconen driva dom . Hoppsan va det gick bra ,denna lilla buse som är så jäkla liten klass D stärkare gjorde detta med finess. Känslan icon förmedlar i alla register är bara att säga hatten av till min nya Kung. Tycker den har lite av samma kvalliter som Nuforce dyrare/större stärkare upp till en normal+ lyssnings nivå.
Sen att man får världens bästa data ljud via USB och en grym hörlurförstärkare på köpet gör den oslagbar i mina öron. Deras s-1 högtalare som har kommit håller jag på att lyssna in.. men återkommer när dom spelats in om någon vill.
Om någon undrar om Mark & Daniels Ruby ,så är dom SJUKT bra !!! ...borde kosta dubbla :D Duktigt kär i dom :P

Redigerat av Unregistered02c905d4, 10 september 2008 - 11:48.


#2

Postad 09 september 2008 - 16:03

kung arne
  • kung arne
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Låter bra :( Apropå s-1, finns dom till försäljning i Sverige nu, hembioconsult? Hur kopplade du icon till dina högtalare? Många frågor blir det...Återkom gärna med betyg på s-1 när du lyssnat mera!

#3

Postad 09 september 2008 - 16:09

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Jag undrar också vart du har fått tag på S-1orna?

Man ska få en kabel som har RJ45 i ena änden och banan i andra..
Och jag antar att man får med en RJ45 - RJ45 kabel om man köper S-1orna.

Kan man använda den som ett försteg

#4

Postad 10 september 2008 - 09:07

Unregistered02c905d4
  • Unregistered02c905d4
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
Kopierar lite från component nedan som jag skrev. Kommer med nuforce nätkablar funkar grejt ....kan bara ge 5 telefoner för s-1 helt klart en #1 till av Nuforce.

Ska tillägga brukar inte köpa "billiga" högtalare brukar vara 30k + men det här måste man testa eftersom nuforce vill ner och busa i dom lägre klasserna .


Jag har mina s1or ca 30cm från väggen just nu och dom låter mkt bra . Helt klart en subba till Jag kör just nu med final sounds s110 (ca 5000kr) och tycker matchen stämmer . Har kört med s110 i lite olika sammanhang med blandat resultat men här känns det som kärlek vid första ögonkastet Annars kanske velodyne mini serie kan vara något (inte provat gissar att det kan ev funka) Själv gillar jag s110an för att den jobbar neråt och sprider ljudet fint (lättare att placera den) och den kommer med ok spikes som gör att inte hela skrivbordet har fått dansflipp För 10k så är det kanske i dyraste laget för dig (komplett) men du får ett jäkligt bra dator ljud som är svårt att slå för dom pengarna.
Jag har även min dvd pioneer 989 kopplad i rca utgångarna. Hörlurs förstärkaren får du med i kakan som åxå är i toppklass.
Tror att audioprophile ska rigga iconen +s1 med en imac uppe på Arken mässan i helgen om du har möjlighet att ta dig dit ..för som sagt ljud är ljud och smaken är ....

#5

Postad 10 september 2008 - 09:29

Unregistered02c905d4
  • Unregistered02c905d4
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
Prata med Audioprophile i helgen på Arken för dom kör med dom där eller maila dom var dom finns att köpa :D

Lite kul kört ganska tunga låtar i 2 timmar med full gas på iconen +s1 +s110 och den lille taxen flämtar inte ännu :blush: Klart att dom gjort S-1orna väldigt lätt drivna men ändå . Det är så högt att jag knappt kan sitta på kontoret utan att iconen s1 tappar greppet ...imponerande respekt ;)

Redigerat av Unregistered02c905d4, 10 september 2008 - 09:30.


#6

Postad 10 september 2008 - 09:43

Unregistered02c905d4
  • Unregistered02c905d4
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
sorry glömde svara på din fråga... med iconen kommer deras egna nätvärkskablar och guldplaterade banan kontakter i andra ändan....med s-1orna kommer som sagts deras egna nätvärkablar med nätvärks kopplingar i båda ändarna eftersom s-1orna bara går att koppla med sådana.

Redigerat av Unregistered02c905d4, 11 september 2008 - 19:36.


#7

Postad 10 september 2008 - 09:49

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Jag har bara hört bra ord om denna lilla skapelse. Om jag bodde närmare skulle jag inte tveka på att åka ner till göteborg för den mässan, men nu råkar man bo i eskilstuna och det är några timmar med tåg.

Skulle jättegärna vilja lyssna på den, speciellt i kombo med min/en imac. Ska nog kontakta hemmabiocenter och kolla om dom har den...

#8

Postad 10 september 2008 - 10:25

Unregistered02c905d4
  • Unregistered02c905d4
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
lite långt kanske men om det är någon mässa man ska gå på så är det den .-) jag kör med en imac och svarta vita s1or snyggare kan det inte bli fröjd för ögat ;) finishen på både iconen och s-1 orna är det klass på känns mkt dyrare än 2500kr st

#9

Postad 10 september 2008 - 10:38

Unregistered02c905d4
  • Unregistered02c905d4
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
Har även nu satt finals subba på solid techs dämparfötter passar kanon eftersom dämparna har hål för spikes :D nu skakar inte skrivbordet mkt och för att göra det perfekt ;) dämpat väggarna i skrivbordet med väggabsorbenter ;) Nu är det bara att köra skiten av lillen lol ja just det det gör jag redan :blush: Men nu är det #1 ljud och jag sitter lugnt å fint å njuter ;)

Redigerat av Unregistered02c905d4, 10 september 2008 - 10:39.


#10

Postad 10 september 2008 - 14:44

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
jaa ingen av dessa delar ser ju direkt dåliga ut..

vart fick du tag på dina s-1or?

#11

Postad 11 september 2008 - 09:03

Unregistered02c905d4
  • Unregistered02c905d4
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
Finns inte i sverige ännu :) men är nog på väg ut väldigt snart i butikerna vad jag hört ..kolla med dessa som kommer troligen att föra dom gissar jag... therock ,hemmbioconsult ,hemmabiocenter .

#12

Postad 11 september 2008 - 16:04

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
nee jag vet.. skickade ett mail till audioprophile, där jag frågade vilka som skulle sälja dom

#13

Postad 12 september 2008 - 16:36

Unregistered02c905d4
  • Unregistered02c905d4
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
Bifogad fil  pict6166_1.jpg   142,18K   0 Antal nerladdningarriggen på arken ..blev visst ingen imac men PB 17" istället

#14

Postad 13 september 2008 - 22:09

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Det ser riktigt bra ut!

Ska nog ta mig till en bekant som har Nuforce Icon, dock osäker på vilka högtalare han hade. Återkommer med lyssningsintryck när jag har vart hos han!

#15

Postad 11 oktober 2008 - 21:05

Log1N
  • Log1N
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Var på flatscreencenter i Löddeköping tidigar idag.
Skulle lyssna på en ny två kanals strärkare för under 3000:-
Tänkte lyssna på TEAC 300III. Marantz Pm 4001. samt högtalarna M-S Mezzo 1 (som de inte hade för demo dock)

Så när jag går in så ser jag denna lilla Iconen stå uppriggad tillsammans med Marantz CD 5001 och Tangent Clarity 8.

Hmm tänkte jag. Har ju varit väldigt sugen på denna lilla stärkare pga av allt som skrivits här.
Så jag satte i Muse Black holes and revalations. Och satte på Map of the problematic.
Oj shit tänkte jag. är det den lilla som spelar på så bra.

Aja tänkte jag men TEACen och Marantzen måste ju kunna lira mycket bättre iom att de har ju mer muskler.

Så kopplade vi in TEACen och visst den lät bra och så men det saknades lite botten och lite i toppen tyckte jag.
Och marantzen var lite av samma slag jätte bra mellanregister men lite lös i ändarna;)

Så kopplade vi in Nuforcen igen (visst den har bara ett par rca ingångar och ingen fjärr tänkte jag men jag måste lyssan på den igen.
Och vilken lite krabat Basen fylldes ut till bredden och de högsta tonerna på Knights of Cydonia spreds med glädje i rummmet på ca 150kvm :)

Så jag tog och beställde en i Silver och skall få den levererad på tisdag enligt killen i butiken. Så då hoppas jag på många timmar framför
stereon.

Kan återkomma med lite bilder om innehåll i lådan osv.

#16

Postad 20 oktober 2008 - 07:35

lazpete
  • lazpete
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0
Väntar på bilder och omdömen :)

#17

Postad 24 oktober 2008 - 22:38

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0
Är lite nyfiken på M&D. I ren nyfikenhet, om man jämför med högtalare med större "vanliga" baselement, hur pass högt klarar dem av att spela? Om man t.ex. jämför med mina billiga Dynavoice golvhögtalare med dubbla åttatummare. Nu har du ju säkert inte hört just dem men du har säkert hört liknande konstruktioner.

#18

Postad 01 november 2008 - 16:54

Joppe Apa
  • Joppe Apa
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0
Är sjukt sugen på en Icon till datorn. Kanske tillsammans med ett par Tangent Evo 4. Kanske lite billiga högtalare, men det är de enda som får plats hos mig i rimlig prisklass. Fegge: hur långa är RJ45-banan-kablarna som kommer med?

#19

Postad 02 november 2008 - 15:43

Log1N
  • Log1N
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Så nu ligger det bilder uppe i mitt galleri för er som är intresserade.

#20

Postad 03 november 2008 - 05:35

lazpete
  • lazpete
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0
Kablarna som följer med är en meter långa, räcker fint runt skärmen vid datorn.

#21

Postad 03 november 2008 - 21:08

Joppe Apa
  • Joppe Apa
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0
Sådärja. Nu har jag beställt mig en Icon och ett par Tangent Evo 4. Ska lägga upp lite bilder när grejerna kommer. Kommer få göra egna RJ45-banan-högtalarkablar, eftersom de medföljande verkar vara för korta. Ska bara hitta lite billiga vinklade bananer först. Tips på detta?

#22

Postad 04 november 2008 - 00:29

Log1N
  • Log1N
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Vet att det ska gå att köpa 2 meters kablar från usa för ca 25 dollars.
Vet bara inte vart man ska beställa.
Skulle vara väldigt skönt att ha 2 meters istället.

#23

Postad 06 november 2008 - 22:41

Unregistered861f1bd5
  • Unregistered861f1bd5
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
2m kablarna

#24

Postad 07 november 2008 - 12:31

Log1N
  • Log1N
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
får inte länken att funka fettavskiljarn ?

#25

Postad 10 november 2008 - 16:54

Joppe Apa
  • Joppe Apa
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0
Nu har jag fått min Icon och mina Evos. Kolla i galleriet "Arbetsplats"! Det låter ju... helt fantastiskt bra. Upplösning, krispighet, med nästan analog värme. Nästan så man skäms över att ha så bra ljud vid datorn. Iconen är svår att skilja rent ljudmässigt från min betydligt dyrare Audio Analogue Puccini, och driver med lätthet mina gamla Black Diamonds till ordentliga nivåer. Största nackdelen är att ljudnivån ut när man använder inbyggda USB-DAC:en blir lite låg. Tydligen ett känt problem, om man kollar på forat på NuForce' egen sida. Ska försöka komma till rätta med detta.

#26

Postad 11 november 2008 - 21:36

Unregistered861f1bd5
  • Unregistered861f1bd5
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

får inte länken att funka fettavskiljarn ?

Nu då?
2 meters kablar till Nuforce S-1

#27

Postad 12 november 2008 - 02:24

Joppe Apa
  • Joppe Apa
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0
De medföljande kablarna är faktiskt längre än 1 meter. Mina var ca 1½ meter. Sedan är det alltså inte så svårt eller dyrt att göra egna, om man behöver längre - eller kortare. Köp valfri längd patchkabel för nätverk (Nuforce rekommenderar Cat 6, som är bättre isolerad), klipp på mitten. Skala, sätt på bananer. Instruktioner om hur man kopplar finns på Nuforce Icons hemsida.
Kolla gärna i mitt galleri på exempel.

#28

Postad 15 november 2008 - 12:54

Unregistered861f1bd5
  • Unregistered861f1bd5
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Har tänkt köpa nuforce och s-1:orna. Funderar nu på att komplettera med en subwoofer också. Nu kan jag verkligen ingenting om subbar så jag tänkte höra om någon annan har koll på det.
Vad går det att använda för typ av subwoofer till Nuforce Icon?
Frekvensomfång och andra specar?

Skulle denna fungera t ex? Audio Pro Sub Level 110

#29

Postad 18 november 2008 - 01:47

Joppe Apa
  • Joppe Apa
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0

Har tänkt köpa nuforce och s-1:orna. Funderar nu på att komplettera med en subwoofer också. Nu kan jag verkligen ingenting om subbar så jag tänkte höra om någon annan har koll på det.
Vad går det att använda för typ av subwoofer till Nuforce Icon?
Frekvensomfång och andra specar?

Skulle denna fungera t ex? Audio Pro Sub Level 110


Som jag ser det är det egentligen bara två saker att tänka på. Iconen har alltså bara en lågnivåutgång att tillgå för inkoppling av subwoofer. Subben måste alltså ha en lågnivåingång (RCA). Vidare har inte heller Iconen något lågpassfilter, i likhet med de flesta icke-hemmabioförstärkare. Så subben måste också ha ett lågpassfilter.
Detta är något som i princip alla subbar har, liksom den Audio Pro du tittat på. Den funkar säkert alldeles utmärkt. Frekvensomfång är egentligen inte särskilt intressant när man talar om subbar, inte heller effekt eller andra specifikationer. Man får - som vanligt - det ljud man betalar för. Audio Pro brukar göra prisvärda grejer, och det gäller i synnerhet deras subbar.
För inkoppling behöver du en kabel med 3,5 mm plugg i ena ändan och 2 x RCA i den andra.

Redigerat av Joppe Apa, 18 november 2008 - 01:51.


#30

Postad 20 november 2008 - 18:43

Unregistered861f1bd5
  • Unregistered861f1bd5
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Som jag ser det är det egentligen bara två saker att tänka på. Iconen har alltså bara en lågnivåutgång att tillgå för inkoppling av subwoofer. Subben måste alltså ha en lågnivåingång (RCA). Vidare har inte heller Iconen något lågpassfilter, i likhet med de flesta icke-hemmabioförstärkare. Så subben måste också ha ett lågpassfilter.
Detta är något som i princip alla subbar har, liksom den Audio Pro du tittat på. Den funkar säkert alldeles utmärkt. Frekvensomfång är egentligen inte särskilt intressant när man talar om subbar, inte heller effekt eller andra specifikationer. Man får - som vanligt - det ljud man betalar för. Audio Pro brukar göra prisvärda grejer, och det gäller i synnerhet deras subbar.
För inkoppling behöver du en kabel med 3,5 mm plugg i ena ändan och 2 x RCA i den andra.


Tack för tipsen!

Det verkar dock inte vara så jättemånga subwoofers man kan välja mellan om man vill ha en för under 4000 kr som har lågpassfilter och rca-ingång. 3 st subwoofers filtrerade jag fram på prisjakt.

#31

Postad 21 november 2008 - 11:46

Log1N
  • Log1N
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Audio pro subarna ska väl vara riktigt prisvärda.

För övrigt så fick jag hem mina Canton Gle 407 som jag skall koppla till Iconen.
Det skall bli mycket roligt att se hur de kan prestera.
Man fick ju Cantonen för endast 300 ink frakt nu så jag tänkte fan detta kna man ju inte missa:D

#32

Postad 26 november 2008 - 17:13

Joppe Apa
  • Joppe Apa
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0
Har ett problem med min Icon. Den ger ifrån sig ett brusande ljud ut i högtalarna hela tiden. Det låter ungefär som den distorsion man kan höra från förstärkare som vridits upp på för hög volym. Det konstiga är att detta brus är helt oberoende av volymnivå och ingång. Ganska irriterande. Någon annan som upplevt detta? Har kollat på Nuforce' eget forum utan att hitta något om det.

#33

Postad 30 november 2008 - 02:48

andreas_n
  • andreas_n
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
står så här på deras hemsida. "Caution: If you have high efficiency speakers with sensitivity > 92db, you might hear high frequency switching noise. We recommend that you purchase RJ45CX-F"
http://www.nuforce-i...roduct-Icon.htm

Kanske kan va till någon hjälp iaf.Hoppas de löser sig verka va en kul liten grej de där. =)

#34

Postad 02 december 2008 - 23:22

Joppe Apa
  • Joppe Apa
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0
Det är inget "high frequency switching noise", snarare ett "mid-frequency humm" eller möjligen "fuzz" - alltså en ren distorsion. Mina högtalare är inte heller särskilt känsliga, anges till 92 dB/W. Jag har aldrig varit med om en distorsion som är så oberoende av volymposition, men är inte heller säskilt van vid digitala förstärkare. Vad jag kan förstå ska de ju snarare ge mindre brus än en analog. Eller?

#35

Postad 14 januari 2009 - 22:14

jl13
  • jl13
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Funderar på ett köp men jag undrar hur den skulle funka med xtz wmt93. Om det är någon som har hört eller rent utav har den kombon så vore det kul att hör er åsikt.

#36

Postad 23 januari 2009 - 06:41

andreas_n
  • andreas_n
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0

Funderar på ett köp men jag undrar hur den skulle funka med xtz wmt93. Om det är någon som har hört eller rent utav har den kombon så vore det kul att hör er åsikt.


https://www.minhembi...N/214528#260188 inte riktigt rätt modell men kanske kan bidra med lite xtz intryck till den iaf..

#37

Postad 27 januari 2009 - 23:53

Log1N
  • Log1N
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
JAHA

Då var min Icon död.

Skulle spela lite i söndags kväll och när jag slog igång den så blinkade nätdelen frenetiskt.
Så jag slog av den och kopllade in den på nytt. Då slutatde den blinka men fick inget ljud ut ur den.
Och en svag men bänd doft kom ur den ?!?!

Testade även med min dvd så att inte felet låg hos ps3an men ikke.
Det blir att lämna in den på fredag och se vad dommen blir.
Hoppas de inte skickar iväg den på service i 6 månader eller något.
Det är väldigt tyst hemma nu nämligen.
Darn Icon !!!

Dock så spelade den väldig fint med XTZs 99.22 som jag såg längre upp i tråden.
Har dock uppgraderat till ett par Canton glr 407er nu som är lite mer lätt drivna och den kompon funkar ännu bättre. Grym botten och mellan lite svagare topp dock än XTZ.
Men bättre ljud till film.
AJA!!
Att man alltid skall få kompromissa i denna värld om man inte vill lägga ut alla sina pengar på Stereo.

#38

Postad 10 februari 2009 - 21:59

alomolife
  • alomolife
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Hej,

Tänkte höra om Nuforce icon funkar bra ihop med dessa högtalarna och subbasen:

- (I VITT!)


Basen kanske är lite overkill men vill så gärna ha en i vitt, finns kanske andra?

PS. Anläggningen ska enbart användas till musiklyssnande via en ipod .DS

Tacksam för hjälp,

Mvh
John

EDIT: Hittade en lite mer passande sub

Finns dock inte i vitt men det får man leva med.

Redigerat av alomolife, 11 februari 2009 - 11:28.


#39

Postad 11 februari 2009 - 14:02

Log1N
  • Log1N
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Pm almolife

#40

Postad 15 juni 2009 - 23:36

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
denna tråden fick mig att upptäcka Icon, och samma dag av en slump hade affären jag jobbar på litegrann en inne som jag fick låna o se om dom skulle ta in några sådana och sälja. nu typ 5 veckor senare då jag motvilligt lämnade tillbaka den så måste jag säga att jag fullkomligt ÄLSKAR denna lilla förstärkare!
kan inte tänka mig ett liv utan den! måste bara få ihop stålarna för att köpa mig en egen!
kombinationen spotify/icon har fått mig att lyssna på musik mer än jag har gjort på 5 år!

så jag rekommenderar denna så mycket man bara kan! underbar!

Mvh
Beagle

#41

Postad 23 juni 2009 - 20:45

Expandy
  • Expandy
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Som jag ser det är det egentligen bara två saker att tänka på. Iconen har alltså bara en lågnivåutgång att tillgå för inkoppling av subwoofer. Subben måste alltså ha en lågnivåingång (RCA). Vidare har inte heller Iconen något lågpassfilter, i likhet med de flesta icke-hemmabioförstärkare. Så subben måste också ha ett lågpassfilter.
Detta är något som i princip alla subbar har, liksom den Audio Pro du tittat på. Den funkar säkert alldeles utmärkt. Frekvensomfång är egentligen inte särskilt intressant när man talar om subbar, inte heller effekt eller andra specifikationer. Man får - som vanligt - det ljud man betalar för. Audio Pro brukar göra prisvärda grejer, och det gäller i synnerhet deras subbar.
För inkoppling behöver du en kabel med 3,5 mm plugg i ena ändan och 2 x RCA i den andra.


Tack för det inlägget. Jag är på jakt efter en Subbas till min Nuforce Icon men jag är helt novis när det gäller subbar och det gav mig lite mer info.

Någon som har en Subbas till sin Nuforce Icon och kan ge lite information. Icon har ju inte femtioelva inställningsmöjligheter som en större förstärkare, upplever ni endå att en Subbas gör stor skillnad i djupupplevelsen?
Jag använder min Icon främst för musik och är nyfiken på vad jag kan få ut av en subbas.

#42

Postad 17 december 2009 - 19:01

slayerwen
  • slayerwen
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Jag undera om denna lilla förstärkare skulle kunna driva mina Vifa blue spark högtalare. Det sitter 2st 10 tums baselement i dem. Tror ni Nuforce icon klarar av att trycka ut membranen?

https://www.prisjakt...ukt.php?p=84903

Redigerat av slayerwen, 17 december 2009 - 19:04.


#43

Postad 18 december 2009 - 11:25

slayerwen
  • slayerwen
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

denna tråden fick mig att upptäcka Icon, och samma dag av en slump hade affären jag jobbar på litegrann en inne som jag fick låna o se om dom skulle ta in några sådana och sälja. nu typ 5 veckor senare då jag motvilligt lämnade tillbaka den så måste jag säga att jag fullkomligt ÄLSKAR denna lilla förstärkare!
kan inte tänka mig ett liv utan den! måste bara få ihop stålarna för att köpa mig en egen!
kombinationen spotify/icon har fått mig att lyssna på musik mer än jag har gjort på 5 år!

så jag rekommenderar denna så mycket man bara kan! underbar!

Mvh
Beagle


Jag undera om denna lilla förstärkare Nuforce icon skulle kunna driva mina Vifa blue spark högtalare. Det sitter 2st 10 tums baselement i dem. Tror du Nuforce icon klarar av att trycka ut membranen?

https://www.prisjakt...ukt.php?p=84903

#44

Postad 28 december 2009 - 21:35

Hex
  • Hex
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0
Jag har en fråga,
man kan ju köpa till en bättre (mer watt) nätdel till Iconen, blir det "bättre/mer" ljud med detta? Kan den prestera högre ljudvolymer med samma ljud som innan?

#45

Postad 12 januari 2010 - 18:01

Hex
  • Hex
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0
Hej,
Sitter nu med en NuForce Icon som jag testat ihop med ett par Dynaudio Excite X12.
Rent ljudkvalitetsmässigt så tycker jag att kombinationen är helt fantastisk, speciellt när man sedan beräknar in funktionen och det lilla formatet så blir det en svårslagen kombination till desktopen.
Problemet är när det ska upp på lite högre ljudvolymer. Det är där den brister, tyvärr.
De där små-watten kan prestera mer ljudkvalité än vad man kan tro :)

EDIT: Måste testa denna krabaten med den lite vassare nätdelen.

Redigerat av Hex, 12 januari 2010 - 18:02.


#46

Postad 14 januari 2010 - 00:35

Sir Macalot
  • Sir Macalot
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Har testat Nuforce Icon med den vassare nätdelen och kan säga att den inte gjorde någon jätteskillnad för min del vad gäller ljudtryck. Lät den iofs driva ett par Elac 310.2 vilket nog var lite elakt med tanke på att de är ganska tröga. Jag gillade Iconen ändå men nätdelen är en mindre begränsning, eller var en mindre begränsning i min setup iaf.

Till alla som gillar Iconen kan jag inte nog rekommendera att kolla in Virtue Audio. Jag fick tag på en av de sista Virtue 2 förstärkarna som gick att få tag på (från Danmark) och den sparkade ut både min Cambridge Azur 840 v2, min Trends TA10.1 och min Icon. Den ger allt det bästa med Tripath ljudet men med mycket mera effekt, kontroll, klarhet m.m. De uppgraderade Virtue One.2 går att förbeställa för 299 dollar. Med tull och moms blir det något dyrare än Iconen men bortsett från ingångarna är den helt överlägsen.

Ett tips bara.. och nej, jag har inget med Virtue audio att göra:)

#47

Postad 14 januari 2010 - 18:11

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

  • 297 inlägg
  • 0

De uppgraderade Virtue One.2 går att förbeställa för 299 dollar.

Hemsidan är lite rörig tycker jag, har den hörlursutgång? Noteras bör också att priset är ett förbeställningspris som gäller till och med imorgon.

#48

Postad 19 januari 2010 - 18:38

Hex
  • Hex
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0
Sitter och lyssnar på Iconen med mina XTZ 99.36, och jag måste säga att det låter bra.
Den största skillnaden jag märker mellan Iconen och XTZ A100 D2 är väl att det är lite ljusare ljud med Iconen, inte för att är på något sätt sämre, då det aldrig går över till irriterande. Sedan så kan den inte spela riktigt lika kraftfullt. Men detaljer i ljudet och spridningen är det inget fel på.

#49

Postad 24 juni 2010 - 12:14

Hex
  • Hex
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0
Har en fråga till andra NuForce Icon ägare...
Är det någon som testat Iconen som försteg? Är nämligen lite sugen på att hänga på ett slutsteg :)

#50

Postad 30 juli 2010 - 19:26

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

  • 1 819 inlägg
  • 0

Sitter och lyssnar på Iconen med mina XTZ 99.36, och jag måste säga att det låter bra.
Den största skillnaden jag märker mellan Iconen och XTZ A100 D2 är väl att det är lite ljusare ljud med Iconen, inte för att är på något sätt sämre, då det aldrig går över till irriterande. Sedan så kan den inte spela riktigt lika kraftfullt. Men detaljer i ljudet och spridningen är det inget fel på.

Va? Sitter på ett par XTZ 99.26 som jag tänkte kränga till förmån för mindre system. Skulle jag kunna driva dessa ganska tungdrivna högtalare med endast den lilla NUfoce icon tro? Kanske kunde ha 99.26 som ett par schyssta datorhögtalare i så fall. Eller vilka högtalare funkar bäst med Nufoce icon?

Redigerat av twebbas, 30 juli 2010 - 19:28.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.