har en NAD 2-kanalsförstärkare med separata försteg-slutsteg i en och samma låda (med brygga emellan)
till detta har jag naturligtvis två sjyssta stativare som jag är grymt nöjd med.
på den här anläggningen har jag alltid kollat på film och lyssnat på musik, är överlag nöjd med båda upplevelserna.
MEN! om man ändå ska ge sig in i det här med surround återigen - som man ägde en mycket budgetmässig lösning på en gång vad det led - vad är det då jag behöver komplettera mina befintliga grejer med för att få till lite fler kanaler? (Utan att byta ut någonting)
I en perfekt värld så skulle jag vilja ha en väldigt slimmad processor-aktig sak som man kanske kan lägga på förstärkaren som lixom tar hand om bara de där andra ljudkanalerna som jag inte har förstärkning eller hantering för idag.
Å då är frågan: finns sånt fortfarande? Har för mig att jag sett det på nittiotalet iallafall när surround var "nytt å hett"...
Hade tänkt köpa väldigt små högtalare och gömma nånstans isåfall om jag får till det, och det skulle räcka egentligen med en väldigt klen kräm i prylarna.
Nu kör jag med ett externt 2-kanals ljudkort ljudet till Naden analogt, men jag har naturligtvis även ett till inbyggt kort på moderkortet där jag kan skicka ut både ljud och bild ifrån med HDMI (1.2).
Tacksam för en uppdatering med lite tips från någon vänlig själ därute.
MVH
Smil
Sökningen pågår
Avancerad sökning
36 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?