Kan ju passa på och fråga om detta är ett passande moderkort till en HTPC om man inte skall ha separat grafikkort?
Tack på förhand!
Niklas
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Koppla internt från ljudkort för att få ut ljud/bild via HDMI?
Startad av
Explorer45
, Sep 09 2008 20:32
6 svar till detta ämne
Postad 09 September 2008 - 20:32
Kan man koppla ljudkort internt till moderkortet för att få ut både ljud och bild via HDMI porten på följande moderkort:
Kan ju passa på och fråga om detta är ett passande moderkort till en HTPC om man inte skall ha separat grafikkort? Tack på förhand! Niklas Postad 10 September 2008 - 07:28
Moderkortet har internt ljudkort så det är bara att välja att ljudet ska gå ut genom HDMI, ingen koppling behöv men ev. en inställning i Bios.
Moderkortet har det bästa integrerade grafikchippet för Intel och det verkar funka bra. Läs mer i den här tråden https://www.minhembi...howtopic=199630 Postad 10 September 2008 - 08:48 Jo men jag tänkte om man vill lägga till ett bättre ljudkort i framtiden. Postad 10 September 2008 - 10:26 I så fall måste det vara ett ljudkort med HDMI ingång / utgång för att det ska vara någon poäng. Alltså att du drar bild från grafikkortet in i ljudkortets HDMI som lägger till ljud och sedan skickar ut ljud och bild i sin HDMI utgång. De interna anslutningar som finns är spdif och då får du inte med de nya HD ljud formaten. Det är den enda anledning jag ser till att välja ett bättre ljudkort när man kör digitalt ljud. Det moderkort du valt klarar dessutom redan av flerkanals PCM över HDMI. Postad 10 September 2008 - 10:33 Nja, jag skulle vilja koppla ljudkortet till moderkortet och skicka ut ljud och bild över moderkortets HDMI port. Det funkar alltså inte då? Jo, jag vet att moderkortet klarar det men frågan är om man inte får bättre ljud med ett separat ljudkort. Det är därför jag vill kunna koppla ett annat ljudkort till moderkortet. Postad 10 September 2008 - 11:37 Nej, det är digital överföring av ljudet så det blir inte bättre med ett separat ljudkort. Postad 10 September 2008 - 16:45 Ok, tack! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |