Har haft min HD sedan mitten på december. Under december installerade jag två program HD Tweak och ett registerhack (frånen forumttråd på xda-developers) som snabbar upp HD:s läsning av minneskort (för att få bättre filmvisning med WMP). I går (dvs minst en vecka sedan jag installerade nåt) så har jag börjat få upp ett meddelande varje gång jag lägger på luren:
"Ny databas för anslutningsinställningar har upptäckts. Vill du installera den?"
Hittills har jag svarat "Nej". Telenor känner inte igen det och HTC menar att det måste bero på den tredjepartsprogramvara som jag har installerat. De rekommenderar systemåterställning. Själv är jag tveksam till att det skulle ha med HD Tweak eller registerhacket att göra. Varför dyker det plötsligt upp nu?
Någon som sett en riktigt liten laddare som man kunde haft med sig i jackan, motsvarande. Har, för många gånger, hamnat i situation utan tillräckligt med batteri i mobilen. Någon typ av "nödladdare" hade också varit intressant.
Gick med: 2008-11-27 Har 1 annonser i Marknaden
Citera(sabio_proeliat @ Jan 5 2009, 21:35 )
Någon som sett en riktigt liten laddare som man kunde haft med sig i jackan, motsvarande. Har, för många gånger, hamnat i situation utan tillräckligt med batteri i mobilen. Någon typ av "nödladdare" hade också varit intressant.
har du ingen kort usbkabel då? Det finns ju datorer lite varstans, och det går ju ladda via usb
Gick med: 2007-09-07 Har 5 bilder i Galleriet
Citera(bellul @ Jan 5 2009, 13:23 )
Har haft min HD sedan mitten på december. Under december installerade jag två program HD Tweak och ett registerhack (frånen forumttråd på xda-developers) som snabbar upp HD:s läsning av minneskort (för att få bättre filmvisning med WMP). I går (dvs minst en vecka sedan jag installerade nåt) så har jag börjat få upp ett meddelande varje gång jag lägger på luren:
"Ny databas för anslutningsinställningar har upptäckts. Vill du installera den?"
Hittills har jag svarat "Nej". Telenor känner inte igen det och HTC menar att det måste bero på den tredjepartsprogramvara som jag har installerat. De rekommenderar systemåterställning. Själv är jag tveksam till att det skulle ha med HD Tweak eller registerhacket att göra. Varför dyker det plötsligt upp nu?
Undrar detsamma, då jag också fått upp det! Men som du upptäckt själv så verkar det vara mobilen som uppdaterar sig själv helt enkelt. Konstigt att vissa inte får den alls och vissa flera gånger. Jag har bara fått den en gång.
Som jag förstår det så är det just vad det låter som att det är. En ny databas för anslutningsinställningarna i mobilen. När jag fick min HD fanns inte Telia som operatör när man gjorde anslutningsinställningarna. Jag var tvungen att lägga in alla inställningar manuellt. Nu finns Telia som alternativ. Så det är nog ingen fara att köra den.
Mycket märkligt att HTC säger att det är tredjepartsgrej det där. Ringde du HTC och frågade?
Jag ställde in mina inställningar för Telia idag (har också en som tycker jag ska köra Halebop). Tyvärr har jag inte ett flatrate-abonnemang så jag skulle vilja stänga av dataanslutningen när jag inte använder den, extra viktigt eftersom jag jobbar i Tyskland. Men under dagen har jag märkt att dataanslutningen hoppar igång igen automatiskt. Jag har alltså i inställningsfliken valt Kommunikation och sen slagit av Dataanslutning.
Någon som har samma problem och/eller tips på en lösning?
Jag fick samma meddelande i början. När min HD tappade kontakten med 3G fick jag ett meddelande typ att "eftersom roaming nu är i gång kommer alla inkommande meddeleanden att avbrytas", eller liknande, samtidigt som telefonen körde på vanligt nät istället. Efter att jag installerat databasen har detta meddelande försvunnit och jag är nöjd och glad. Så att köra databasen verkar inte vara något farligt alls!
Som jag förstår det så är det just vad det låter som att det är. En ny databas för anslutningsinställningarna i mobilen. När jag fick min HD fanns inte Telia som operatör när man gjorde anslutningsinställningarna. Jag var tvungen att lägga in alla inställningar manuellt. Nu finns Telia som alternativ. Så det är nog ingen fara att köra den.
Mycket märkligt att HTC säger att det är tredjepartsgrej det där. Ringde du HTC och frågade?
/IceBall
Ja, jag ringde HTC support och killen som svarade hörde med sin "support". Förmodligen är allt som det ska, men som sagt, det är lite märkligt att HTC support inte känner till detta...
http://www.proporta.com/F02/PPF02P05.php?t...&t_mode=des Inte så liten men mycket prisvärd och massor av mAH (3400) dessutom resepaket med väggladdare och siggutagsladdare med usb utgång. Bra priser i övrigt på sidan och snabba leveranser.
Ingen fara att uppdatera anslutningsinställningarna, telefonen hämtar hem nyaste databasen för de olika operatörerna. Om du tittar här så hittar du databasen: "Start/inställningar/anslutningar/anslutningsinställningar"
En fråga om att installera program: Bör man installera program på minneskort eller i interminnet? Är det någon skillnad? Om jag lägger en cab-fil på mitt minneskort och kör den, installeras den på minneskortet då? Kan någon reda ut det här vore det super!
En fråga om att installera program: Bör man installera program på minneskort eller i interminnet? Är det någon skillnad? Om jag lägger en cab-fil på mitt minneskort och kör den, installeras den på minneskortet då? Kan någon reda ut det här vore det super!
Jag brukar lägga de flesta programmen på minneskortet. Det beror ju lite på om man byter minneskort eller inte om man ska installera på enheten eller minneskortet. Vissa program måste man installera på enheten, medan andra går att installera på antingen enheten eller minneskortet. Utrymmet på enheten tar ju tyvärr slut fort så det är väl bäst att försöka installera så många program som möjligt på minneskortet. Jag har t.ex. DivXPlayer, Skype, KeePass och en hel del andra program på minneskortet och det funkar utan problem.
Om du överför en cab-fil till minneskortet och sedan kör den i telefonen kan du välja var du vill installera programmet förutsatt att programmet går att installera på minneskortet också. Istället för att överföra cab-filen till minneskortet kan du installera CABviaActiveSync (http://www.pocketpcfreeware.com/en/index.php?soft=1706) (gratis) och sedan högerklicka på filen och välja CABviaActiveSync, då kopieras filen till ActiveSync mappen och sedan får du upp installationsförfrågan på telefonen och sen är det bara att installera. På så vis slipper du att föra över filen till telefonen och installera därifrån.
Aah, perfekt, tack för snabbt svar! Så man får helt enkelt prova sig fram för att se vilka program som funkar på minneskortet och vilka som inte gör det, antar jag ...
Hoppsan, de två modellerna funkar väldigt olika. Den billigare ( http://www.siba.se/index.aspx?identifier=SEA2964 ) sätter man bara i väggen, medan den dyrare är ett separat usb-paket som man i sin tur ska ladda från USB (laddare medföljer). Jag köpte den billigare versionen, som verkar mer praktisk: bara att köra.
Jag vet att det är många som använder SPB wireless monitor, och det verkar vara ett kanonprogram. Dock funkar bara mitt första gången jag kör det. När jag försöker starta det en andra gång får jag meddelandet "Spbwirelessmonitor är inte ett giltigt Pocket PC-program". Även för Spb wireless popup får jag ett felmeddelande.
Vad är problemet? Jag har installerat det på minneskortet.
Gick med: 2005-12-09 Har 12 bilder i Galleriet
Citera(paulson96 @ Jan 9 2009, 09:45 )
Jag vet att det är många som använder SPB wireless monitor, och det verkar vara ett kanonprogram. Dock funkar bara mitt första gången jag kör det. När jag försöker starta det en andra gång får jag meddelandet "Spbwirelessmonitor är inte ett giltigt Pocket PC-program". Även för Spb wireless popup får jag ett felmeddelande.
Vad är problemet? Jag har installerat det på minneskortet.
Du har förmodligen en äldre version av programmet. Testa att ta hem en nyare version, annars PM:a din mailadress så hjälper jag dig att hitta. Lycka till.
Jag har haft min HTC Touch HD nu ica 1,5 månad och den har aldrig ställt till med några problem. MEN...nu när jag väljer kamera för att fota så blir displayen helt svart förrutom "fokuskorset" och själva "bildtagningsknappen". Kameran tar dock fotot precis som den ska, d v s felet är att jag inte kan använda skärmen som sökare eftersom den är helt svart, förrutom ovanstående. Hoppas ni fattar vad jag menar och att ni har några förslag på vad det kan bero på.
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".