Sökresultat     Sökningen pågår   Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
 Söker efter filmer  
 Gå till filmdatabasen
 Söker efter produktkategorier  
 Se alla kategorier (på Prisjakt)

Söker efter användare  
 Avancerad sökning
 Söker efter gallerier  
 Se alla gallerier
 Sök forumtrådar  
 Avancerad sökning

Du måste vara registrerad för att kunna logga in.
Som registerad användare kan du:

• Skapa ett galleri och filmsamling
  • Skriva inlägg i forumet
  • Skapa prisbevakningar på Prisjakt
  • Annonsera gratis på Marknaden.

Om du inte har ett konto, kan du registrera dig här.

Användarnamn  Glömt ditt användarnamn? Klicka här
Lösenord  Glömt ditt lösenord? Klicka här

Stäng  

Välkommen gäst ( Logga in | Registrera ) Våra regler · 

69 Sidor V  « < 36 37 38 39 40 > »    Gå till första olästa inlägg
Svara Starta ny tråd
* Officiell Tråd - HTC Touch HD *, HTC´s nya mobil med större skärm och 5mpix kamera
Produkter kopplade till denna tråd
HTC Touch HD (Mobiltelefoner)        19     54     3 andra trådar Lägsta pris 5316:- Medelbetyg:   (8.93)
 Koppla ny produkt till denna tråd

Koppla produkt till forumtråd
 Här kan du koppla ihop denna forumtråd med en produkt. På så sätt anger du att tråden handlar om produkten i fråga. Genom att koppla ihop bra trådar med produkter hjälper du andra att hitta information om produkten.

Produkt:
  Sök på tillverkare och/eller modellbeteckning eller del därav

Ditt användarnamn lagras i samband med produktkopplingen. Missbruk av funktionen kan medföra varning eller avstängning från forumet.

Relaterade trådar (2 st)
HTC Touch HD vs. iPhone 3G 102 inlägg Senaste: 7 mån sedan
HTC Touch HD eller Sony Ericsson X1 14 inlägg Senaste: 1 år sedan

posta Jan 5 2009, 13:23
Inlägg #1111
bellul

Rookie

Gick med: 2008-12-04
Saknar galleri, filmsamling, annonser

Har haft min HD sedan mitten på december. Under december installerade jag två program HD Tweak och ett registerhack (frånen forumttråd på xda-developers) som snabbar upp HD:s läsning av minneskort (för att få bättre filmvisning med WMP). I går (dvs minst en vecka sedan jag installerade nåt) så har jag börjat få upp ett meddelande varje gång jag lägger på luren:

"Ny databas för anslutningsinställningar har upptäckts. Vill du installera den?"

Hittills har jag svarat "Nej". Telenor känner inte igen det och HTC menar att det måste bero på den tredjepartsprogramvara som jag har installerat. De rekommenderar systemåterställning. Själv är jag tveksam till att det skulle ha med HD Tweak eller registerhacket att göra. Varför dyker det plötsligt upp nu?

Är det nån som känner igen det här?

Har via Google hittat andra som pratar om det här och dom tycks mena att det är HTC som fjärruppdaterar!? Se följande sida (där det även finns bilder): http://www.4winmobile.com/forums/htc-touch...w-database.html

posta Jan 5 2009, 21:08
Inlägg #1112
janne_s

Lärjunge

Gick med: 2004-02-25
 Har 1 annonser i Marknaden

Jag fick detta igår och jag instalelrade skiten för jag blev less på att se detta meddelande. Har inte märkt något efter detta varken + eller -.

posta Jan 5 2009, 21:35
Inlägg #1113
sabio_proeliat

Amatör
**

Gick med: 2004-08-24

Någon som sett en riktigt liten laddare som man kunde haft med sig i jackan, motsvarande. Har, för många gånger, hamnat i situation utan tillräckligt med batteri i mobilen. Någon typ av "nödladdare" hade också varit intressant.

posta Jan 5 2009, 22:18
Inlägg #1114
janne303

Användare
**

Gick med: 2008-11-27

Citera(sabio_proeliat @ Jan 5 2009, 21:35 ) *
Någon som sett en riktigt liten laddare som man kunde haft med sig i jackan, motsvarande. Har, för många gånger, hamnat i situation utan tillräckligt med batteri i mobilen. Någon typ av "nödladdare" hade också varit intressant.

har du ingen kort usbkabel då? Det finns ju datorer lite varstans, och det går ju ladda via usb biggrin.gif

posta Jan 5 2009, 22:23
Inlägg #1115
EEKA

Amatör
**

Gick med: 2007-09-07
 Har 5 bilder i Galleriet

Citera(bellul @ Jan 5 2009, 13:23 ) *
Har haft min HD sedan mitten på december. Under december installerade jag två program HD Tweak och ett registerhack (frånen forumttråd på xda-developers) som snabbar upp HD:s läsning av minneskort (för att få bättre filmvisning med WMP). I går (dvs minst en vecka sedan jag installerade nåt) så har jag börjat få upp ett meddelande varje gång jag lägger på luren:

"Ny databas för anslutningsinställningar har upptäckts. Vill du installera den?"

Hittills har jag svarat "Nej". Telenor känner inte igen det och HTC menar att det måste bero på den tredjepartsprogramvara som jag har installerat. De rekommenderar systemåterställning. Själv är jag tveksam till att det skulle ha med HD Tweak eller registerhacket att göra. Varför dyker det plötsligt upp nu?

Har via Google hittat andra som pratar om det här och dom tycks mena att det är HTC som fjärruppdaterar!? Se följande sida (där det även finns bilder): http://www.4winmobile.com/forums/htc-touch...w-database.html

Undrar detsamma, då jag också fått upp det! Men som du upptäckt själv så verkar det vara mobilen som uppdaterar sig själv helt enkelt.
Konstigt att vissa inte får den alls och vissa flera gånger. Jag har bara fått den en gång.

posta Jan 5 2009, 22:29
Inlägg #1116
IceBall

Wannabe
*

Gick med: 2001-10-29

Citera(bellul @ Jan 5 2009, 15:23 ) *

Som jag förstår det så är det just vad det låter som att det är. En ny databas för anslutningsinställningarna i mobilen. När jag fick min HD fanns inte Telia som operatör när man gjorde anslutningsinställningarna. Jag var tvungen att lägga in alla inställningar manuellt. Nu finns Telia som alternativ.
Så det är nog ingen fara att köra den.

Mycket märkligt att HTC säger att det är tredjepartsgrej det där. Ringde du HTC och frågade?

/IceBall

posta Jan 5 2009, 23:30
Inlägg #1117
jot

Rookie

Gick med: 2006-03-19

Jag ställde in mina inställningar för Telia idag (har också en som tycker jag ska köra Halebop). Tyvärr har jag inte ett flatrate-abonnemang så jag skulle vilja stänga av dataanslutningen när jag inte använder den, extra viktigt eftersom jag jobbar i Tyskland. Men under dagen har jag märkt att dataanslutningen hoppar igång igen automatiskt. Jag har alltså i inställningsfliken valt Kommunikation och sen slagit av Dataanslutning.

Någon som har samma problem och/eller tips på en lösning?

posta Jan 5 2009, 23:52
Inlägg #1118
Lindstrand

Amatör
**

Gick med: 2008-12-06

Denna borde funka med en usb --> miniusbkabel:
http://www.24.se/default.aspx?main=ShowPro...&prodid=871
Gär förmodligen att ladda den på samma sätt från HD-laddaren, men jag har inte testat själv...

posta Jan 6 2009, 00:20
Inlägg #1119
cmlewan

Amatör
**

Gick med: 2007-04-16

Den här verkar praktisk. Jag ska köpa den (den finns också i en version för hundralappen mindre, som bara har 15 h ström): http://www.siba.se/index.aspx?identifier=SEA2964

posta Jan 6 2009, 00:21
Inlägg #1120
paulson96

Användare
**

Gick med: 2005-08-25

Citera(bellul @ Jan 5 2009, 14:23 ) *

Jag fick samma meddelande i början. När min HD tappade kontakten med 3G fick jag ett meddelande typ att "eftersom roaming nu är i gång kommer alla inkommande meddeleanden att avbrytas", eller liknande, samtidigt som telefonen körde på vanligt nät istället.
Efter att jag installerat databasen har detta meddelande försvunnit och jag är nöjd och glad. Så att köra databasen verkar inte vara något farligt alls!

posta Jan 6 2009, 07:33
Inlägg #1121
sabio_proeliat

Amatör
**

Gick med: 2004-08-24

Citera(Lindstrand @ Jan 5 2009, 23:52 ) *
Denna borde funka med en usb --> miniusbkabel:
http://www.24.se/default.aspx?main=ShowPro...&prodid=871
Gär förmodligen att ladda den på samma sätt från HD-laddaren, men jag har inte testat själv...

Verkar vara guld. Riktigt billig också. Får testa den.
cmlewan <- Verkar också bra. Något dyr tycker jag nog. Tack för tipsen.

posta Jan 6 2009, 09:05
Inlägg #1122
bellul

Rookie

Citera(IceBall @ Jan 5 2009, 22:29 ) *
Som jag förstår det så är det just vad det låter som att det är. En ny databas för anslutningsinställningarna i mobilen. När jag fick min HD fanns inte Telia som operatör när man gjorde anslutningsinställningarna. Jag var tvungen att lägga in alla inställningar manuellt. Nu finns Telia som alternativ.
Så det är nog ingen fara att köra den.

Mycket märkligt att HTC säger att det är tredjepartsgrej det där. Ringde du HTC och frågade?

/IceBall

Ja, jag ringde HTC support och killen som svarade hörde med sin "support". Förmodligen är allt som det ska, men som sagt, det är lite märkligt att HTC support inte känner till detta...

posta Jan 6 2009, 11:27
Inlägg #1123
Silfverlood

Rookie

Gick med: 2008-12-09

Bra priser!
http://www.clove.co.uk/category.aspx?depar...A5-4CD5F1638611
På sidan jag länkar finns det två alternativ som kanske passar dig. De har många andra bra tillbhehör till våra stenar och priserna är riktigt bra.

posta Jan 6 2009, 16:16
Inlägg #1124
slingshotrev

Rookie

Gick med: 2009-01-06

http://www.proporta.com/F02/PPF02P05.php?t...&t_mode=des
Inte så liten men mycket prisvärd och massor av mAH (3400) dessutom resepaket med väggladdare och siggutagsladdare med usb utgång. Bra priser i övrigt på sidan och snabba leveranser.

posta Jan 6 2009, 22:42
Inlägg #1125
speactra

Wannabe
*

Citera(bellul @ Jan 5 2009, 13:23 ) *

Ingen fara att uppdatera anslutningsinställningarna, telefonen hämtar hem nyaste databasen för de olika operatörerna. Om du tittar här så hittar du databasen:
"Start/inställningar/anslutningar/anslutningsinställningar"

posta Jan 7 2009, 10:36
Inlägg #1126
BruketFans

Wannabe
*

Gick med: 2007-04-07

Äntligen fått synkroniseringen att fungera med bokmärken (Mobila Favoriter).
Dock så blir det bara Internet Explorer som får bokmärkena sad.gif .

Skulle gärna vilja få över "Favoriterna" till Opera webläsaren också.
Någon som har lyckats med det?

Tackar på förhand...

posta Jan 7 2009, 13:42
Inlägg #1127
TheGun

Användare
**

Gick med: 2005-12-06

Tjo ingen som har lite tips på roliga gratis spel till HD'n, lämna gärna länk till spelet.

Själv har jag lagt in Kungen (Freecell) som är ett måste vad gäller patienser, sjuuuukt kul smile.gif
http://freewareppc.com/games/freecellforpocketpc.shtml

Ett till "måste" spel, Amazing Mahjongg
Har inte testat det än men det ser riktigt bra ut!
http://rs349.rapidshare.com/files/91511269...jongg_1.3.2.rar

Det här inlägget har ändrats av TheGun Jan 7 2009, 14:17

posta Jan 7 2009, 14:00
Inlägg #1128
grekek

Wannabe
*

Gick med: 2008-02-11

Hur lägger man in nya teman? smile.gif
Jag skulle verkligen vilja ha något annat tema!
Någon som kan? rolleyes.gif

posta Jan 8 2009, 10:45
Inlägg #1129
Wwax

Wannabe
*

Gick med: 2007-08-24

Citera(TheGun @ Jan 7 2009, 13:42 ) *
Tjo ingen som har lite tips på roliga gratis spel till HD'n, lämna gärna länk till spelet.

Själv har jag lagt in Kungen (Freecell) som är ett måste vad gäller patienser, sjuuuukt kul smile.gif
http://freewareppc.com/games/freecellforpocketpc.shtml

Ett till "måste" spel, Amazing Mahjongg
Har inte testat det än men det ser riktigt bra ut!
http://rs349.rapidshare.com/files/91511269...jongg_1.3.2.rar

Slänger in en fråga till dig, ska byta ut min gamla HTC Touch i Februari*.
Har blivit beroende av Bubble Breaker, finns det även på WM6.1 och HTC HD?? unsure.gif

*måste vänta till dess då chefen tycker jag byter mobil lite väl ofta

posta Jan 8 2009, 10:59
Inlägg #1130
cmlewan

Amatör
**

Citera(Wwax @ Jan 8 2009, 10:45 ) *
Har blivit beroende av Bubble Breaker, finns det även på WM6.1 och HTC HD?? unsure.gif

Den finns! Nemas problemas.

posta Jan 8 2009, 11:00
Inlägg #1131
paulson96

Användare
**

En fråga om att installera program:
Bör man installera program på minneskort eller i interminnet? Är det någon skillnad? Om jag lägger en cab-fil på mitt minneskort och kör den, installeras den på minneskortet då?
Kan någon reda ut det här vore det super!

posta Jan 8 2009, 11:28
Inlägg #1132
rollokola

Rookie

Gick med: 2008-05-26

Citera(paulson96 @ Jan 8 2009, 11:00 ) *
En fråga om att installera program:
Bör man installera program på minneskort eller i interminnet? Är det någon skillnad? Om jag lägger en cab-fil på mitt minneskort och kör den, installeras den på minneskortet då?
Kan någon reda ut det här vore det super!

Jag brukar lägga de flesta programmen på minneskortet. Det beror ju lite på om man byter minneskort eller inte om man ska installera på enheten eller minneskortet. Vissa program måste man installera på enheten, medan andra går att installera på antingen enheten eller minneskortet. Utrymmet på enheten tar ju tyvärr slut fort så det är väl bäst att försöka installera så många program som möjligt på minneskortet. Jag har t.ex. DivXPlayer, Skype, KeePass och en hel del andra program på minneskortet och det funkar utan problem.

Om du överför en cab-fil till minneskortet och sedan kör den i telefonen kan du välja var du vill installera programmet förutsatt att programmet går att installera på minneskortet också. Istället för att överföra cab-filen till minneskortet kan du installera CABviaActiveSync (http://www.pocketpcfreeware.com/en/index.php?soft=1706) (gratis) och sedan högerklicka på filen och välja CABviaActiveSync, då kopieras filen till ActiveSync mappen och sedan får du upp installationsförfrågan på telefonen och sen är det bara att installera. På så vis slipper du att föra över filen till telefonen och installera därifrån.

posta Jan 8 2009, 11:31
Inlägg #1133
paulson96

Användare
**

Aah, perfekt, tack för snabbt svar!
Så man får helt enkelt prova sig fram för att se vilka program som funkar på minneskortet och vilka som inte gör det, antar jag ...

posta Jan 8 2009, 18:21
Inlägg #1134
TheGun

Användare
**

Gick med: 2005-12-06

Citera(Wwax @ Jan 8 2009, 10:45 ) *

*måste vänta till dess då chefen tycker jag byter mobil lite väl ofta

Yes, Boubble Breaaker finns med som standardspel på HD'n, är också lite smått beroende av det måste jag villigt erkänna smile.gif

posta Jan 8 2009, 20:50
Inlägg #1135
janne_s

Lärjunge

Gick med: 2004-02-25

Citera(TheGun @ Jan 8 2009, 18:21 ) *
Yes, Boubble Breaaker finns med som standardspel på HD'n, är också lite smått beroende av det måste jag villigt erkänna smile.gif

Å jag har knappt testat det å när jag gjort inte fatta vad det går ut på... dock är ju Teter eller vad det heter kul!

posta Jan 8 2009, 20:52
Inlägg #1136
cmlewan

Amatör
**

Citera(cmlewan @ Jan 6 2009, 00:20 ) *
Den här verkar praktisk. Jag ska köpa den (den finns också i en version för hundralappen mindre, som bara har 15 h ström): http://www.siba.se/index.aspx?identifier=SEA2964

Hoppsan, de två modellerna funkar väldigt olika. Den billigare ( http://www.siba.se/index.aspx?identifier=SEA2964 ) sätter man bara i väggen, medan den dyrare är ett separat usb-paket som man i sin tur ska ladda från USB (laddare medföljer). Jag köpte den billigare versionen, som verkar mer praktisk: bara att köra.

posta Jan 9 2009, 08:45
Inlägg #1137
paulson96

Användare
**

Jag vet att det är många som använder SPB wireless monitor, och det verkar vara ett kanonprogram.
Dock funkar bara mitt första gången jag kör det. När jag försöker starta det en andra gång får jag meddelandet "Spbwirelessmonitor är inte ett giltigt Pocket PC-program".
Även för Spb wireless popup får jag ett felmeddelande.

Vad är problemet? Jag har installerat det på minneskortet.

posta Jan 9 2009, 09:53
Inlägg #1138
janne303

Användare
**

Gick med: 2008-11-27

Jag laddar min med mitt jabra headsets laddare när jag är på jobbet biggrin.gif Funkar sketabra

posta Jan 9 2009, 10:22
Inlägg #1139
jouh

Användare
**

Gick med: 2005-12-09
 Har 12 bilder i Galleriet

Citera(paulson96 @ Jan 9 2009, 09:45 ) *
Jag vet att det är många som använder SPB wireless monitor, och det verkar vara ett kanonprogram.
Dock funkar bara mitt första gången jag kör det. När jag försöker starta det en andra gång får jag meddelandet "Spbwirelessmonitor är inte ett giltigt Pocket PC-program".
Även för Spb wireless popup får jag ett felmeddelande.

Vad är problemet? Jag har installerat det på minneskortet.

Du har förmodligen en äldre version av programmet. Testa att ta hem en nyare version, annars PM:a din mailadress så hjälper jag dig att hitta.
Lycka till.

posta Jan 9 2009, 12:29
Inlägg #1140
BrittBastard

Veteran

Gick med: 2008-01-30

WTF!?!?

Jag har haft min HTC Touch HD nu ica 1,5 månad och den har aldrig ställt till med några problem.
MEN...nu när jag väljer kamera för att fota så blir displayen helt svart förrutom "fokuskorset" och själva "bildtagningsknappen". Kameran tar dock fotot precis som den ska, d v s felet är att jag inte kan använda skärmen som sökare eftersom den är helt svart, förrutom ovanstående.
Hoppas ni fattar vad jag menar och att ni har några förslag på vad det kan bero på.

69 Sidor V  « < 36 37 38 39 40 > » 
Svara Starta ny tråd
1 användare läser den här tråden (1 gäst(er) och 0 anonym(a) användare)
0 medlem(mar):

Lo-Fi-version Tid: 9th February 2010 - 05:54
Detta forum sponsras av
log
log

Våra
sponsorer:
Prisjakt © 2000 - 2009 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.