Köpte en 42" LCD-TV (Philips) och den brakade efter två månader, troligen fel på grafikkortet. Den skickades till servicefirma i Linköping, och efter ytterligare en vecka skickades den vidare till Örebro pga hög arbetsbelastning...
Felet var tydligen allvarligt, och en reservdel skickades efter från Holland, där Philips hör hemma. Reservdelen var restnoterad, vilket är rätt så otäckt eftersom Philips är ett holländskt företag och man tycker att de skulle sitta på en bra stock reservdelar. Väntar man på en ny produktionsbatch? Hur många gånger per år kör man dessa batcher? Suck.
Ringde Expert i Sundbyberg, där jag köpte TVn, för att höra efter vad de kunde göra för mig. De svarade att DE BÖRJAR AGERA I ÄRENDET OM DET TAR MER ÄN 5 VECKOR.
Herrejesus. Inte tal om att "vi hänger en TV hos dig under tiden" eller "OJ, jag skall kolla och återkommer till er".
Problemet var snarare att de ljög för mig i telefon och sade att man inte alls skulle ringa servicestället "för då går det ännu långsammare och man hamnar sist i högen". När jag ändå ringde var det till en servicefirma som var mycket hjälpsam och tog sig tid att förklara vad de hade kmmit fram till.
Så problemet är:
- Philips har problem med reservdelar
- Expert i Sundbyberg ljuger för kunder som har reklamationer
- Expert - hela kedjag om jag förstod Sundbybergssäljaren rätt - lyfter inte ett finger förrän 5 veckor har gått.
Så jag är lite ledsen över att jag valde Philips, och lite mer ledsen över att jag valde Expert. Fortsättning följer...
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
306 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?