Så nu undrar jag vad som skulle kunna vara problemet, kan det vara något typ av fel på dem från början? har någon haft liknande erfarenheter eller någon teori?
Postad 11 September 2008 - 15:01
Så nu undrar jag vad som skulle kunna vara problemet, kan det vara något typ av fel på dem från början? har någon haft liknande erfarenheter eller någon teori?
Postad 11 September 2008 - 15:06
Har du testat med annan förstärkare eller högtalarkablar?
Eller så kanske det är något fel på dina högtalare?
Postad 11 September 2008 - 15:20
Tycker mina F2,or låter mycket bra i alla register.
Har du testat med annan förstärkare eller högtalarkablar?
Eller så kanske det är något fel på dina högtalare?
jag har testat med min gammla sony förstärkare, men det låter ju knappast bätre. Högtalar kablarna är supra classic 1,6mm men har svårt att tänka mig bero på det. har kört både singel o bi-wiring också. jag har försökt och leta upp problemet länge och jag börja tro att det är högtalarna det är fel på vilket skulle låta lustigt
Postad 11 September 2008 - 17:33
Och skulle det vara fel på högtalarna så vore det egentligen konstigt om det var samma fel på båda!
Har du testat att ställa högtalarna någon annanstans i ditt hem ifall det är nått akustiskt problem i rummet där du har dom! Vet inte om det kan göra så mycket på ljudet då ja inte är nån expert men kanske värt att testa!
Postad 11 September 2008 - 18:03
Postad 11 September 2008 - 21:50
Postad 12 September 2008 - 09:11
Om du köpt dem nya - ta tillbaka dem till affären och testa att koppla in dem där. Låter det juste så kan man ju börja söka i övriga delar.
Postad 12 September 2008 - 11:46
Postad 12 September 2008 - 15:20
Nästa steg... blir det någon som helst skillnad på ljudet när du kör via datorn gentemot din CD-spelare??
Om inte... Har du lyssnat på några F2:or (förutom dina) på exempelvis HiFi-Huset, så du "vet" hur det kan låta.
Någon nämnde något om att byta högtalarkabel, men det är fel, högtalarkabeln påverkar ljudet oerhört lite så det är inte där du ska börja ändra i alla fall.
Rumsakustiken kan vara ett problem, men borde vara helt ok så länge du har lite möbler, mattor eller kanske en bokhylla där. Har du haft en annan högtalaranläggnig i samma rum förut? Hur lät det i så fall??
Det kan ju faktiskt vara så att det är något fel på dina Klipsch F2, men det är väldigt ovanligt att det är något fel från fabriken. Tyckte du att de lät bättre den första dagen, innan du började mixtra med datorequalizern? Har du kopplat analogt från datorn eller går det optiskt till HK:n??
MVH Flingan
Postad 12 September 2008 - 20:37
Ljudet låter väldigt lika när jag spelar från datorn eller cd spelaren och signal kabeln som används mellan stärkare och dator är en analog supra Dual RCA. Mitt rum är väldigt litet "ca 3x2,5" meter. I rummet finns säng, bokhylla, byrå och skrivbord. jag har haft mitt hemmabygge från ljudia i rummet och tycker det har låtit som på andra ställen jag haft dem. även min syrras små har testats på rummet och låter lika bra som med hennes förstärkare. Första dagen tycke jag som sakt att de lätt bättre och första intrycket var "vilken ###### grym bas" sen efter lite ändringar med eq kan man säga att dem dog typ. Så detta är ett jä#la mysterium, och jag har inte lyssnat på andra f2:or på hifihuset vilket jag ångrar nu men är säker på att dem är bra mycket bättre än det jag har hört. kommer så småningom iallafall åka till örebro och provlyssna så man iallafall vet vad man kan förvänta sig.Okej, så du har haft anläggningen i ca 1 år, alltså är ju allting inspelat! fine.
Nästa steg... blir det någon som helst skillnad på ljudet när du kör via datorn gentemot din CD-spelare??
Om inte... Har du lyssnat på några F2:or (förutom dina) på exempelvis HiFi-Huset, så du "vet" hur det kan låta.
Någon nämnde något om att byta högtalarkabel, men det är fel, högtalarkabeln påverkar ljudet oerhört lite så det är inte där du ska börja ändra i alla fall.
Rumsakustiken kan vara ett problem, men borde vara helt ok så länge du har lite möbler, mattor eller kanske en bokhylla där. Har du haft en annan högtalaranläggnig i samma rum förut? Hur lät det i så fall??
Det kan ju faktiskt vara så att det är något fel på dina Klipsch F2, men det är väldigt ovanligt att det är något fel från fabriken. Tyckte du att de lät bättre den första dagen, innan du började mixtra med datorequalizern? Har du kopplat analogt från datorn eller går det optiskt till HK:n??
MVH Flingan
Tack iallafall
Postad 14 September 2008 - 08:39
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
45 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?