Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Era lösningar för att gömma dator?

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 September 2008 - 20:29

cerbero
  • cerbero
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Hej, tänkte kolla ifall det är någon här som har lyckats gömma undan en dator/server hemma på ett bra sätt?

Jag har en mediaserver som jag behöver få undan på något sätt – har fått ned ljudnivån ordentligt, men den är ju så ful – och alla kablar sedan!
Pga att min lägenhet är ganska liten så har jag svårt att hitta något naturligt ställe att ha den; den enda garderoben är vid min säng, och är krånglig att dra el till. Jag gjorde ett försök med att ställa den i ett takskåp i köket, men det blev för trångt och dålig ventilation.
Alltså: jag behöver lite inspiration!

Allting är egentligen av intresse – om ni har byggt in den i speciella skåp, installationer i garderober osv. Inspiration på smarta lösningar är det jag är ute efter, som sagt.

Postad 11 September 2008 - 20:32

Zyrell
  • Zyrell
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Köp en iMac B)

Näe, men om den är i prinsip knäpptyst skulle du ju kunna gömma den i en ventilerad pall, tex sånna dom har på ikea i "nätat" trä.
Annars bygga in i säng/soffbord.
Tar din trånga vistelse som att du bor i studentlägenhet lr liknande. Därav mina råd :)

Lycka till.

Postad 11 September 2008 - 20:32

qwertansk
  • qwertansk
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Ja har min filserver i ett htpc chassi ståendes inuti ett skåp i tv bänken. Fungerar bra å ser snyggt ut.
Bilder finns i mitt galleri.

Postad 11 September 2008 - 20:46

cerbero
  • cerbero
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Köp en iMac :D

Näe, men om den är i prinsip knäpptyst skulle du ju kunna gömma den i en ventilerad pall, tex sånna dom har på ikea i "nätat" trä.
Annars bygga in i säng/soffbord.
Tar din trånga vistelse som att du bor i studentlägenhet lr liknande. Därav mina råd :)

Lycka till.

En iMac har jag, men den gör jag roliga saker på; servern får göra det tråkiga (lagring och routing) :D
En sån "pall" skulle kunna vara ett alternativ – tack för tipset. I en sådan kan man ju få in lite switchar och sånt också. Synd att de inte är så snygga bara…
Ingen studentlägenhet, förresten, men väl första bostadsrätten i Stockholm, vilket innebär ungefär samma storlek B)

Ja har min filserver i ett htpc chassi ståendes inuti ett skåp i tv bänken. Fungerar bra å ser snyggt ut.
Bilder finns i mitt galleri.

Det är ju inte så dumt faktiskt – det behöver ju inte vara en HTPC i ett HTPC-chassi.

Postad 11 September 2008 - 22:13

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0
Ställ den i en skrubb

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.