Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kan det bli ett bio rum?

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 September 2008 - 10:35

Raoon
  • Raoon
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hejsan alla!
Efter att suttit och spanat igenom denna sida ett bra tag har jag äntligen tagit steget och blivit medlem.

Det är så här att jag äntligen har fått med käringen på att bygga ett bio rum! =) Men på ett villkor, att jag renoverar vardagsrummet och köket först. Så nu ######r är vardagsrummet i fullgång!!

Men iaf, till min fråga. Har funderat på att bygga om sovrummet i källaren till ett bio rum.
Rummet är 4x3.6 m. Är det för litet. Vill ju satsa på att kunna ha 90" duk iaf. Men går det ihop sig? Vill ju inte sitta alldeles för nära och slänga huvudet åt vänster o höger bara för att kunna läsa texten till expempel. Ja ni fattar...

Har ni fler tips o förslag så bara kom med dem. Är relativt ny i hembio världen. :)

Postad 12 September 2008 - 14:46

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
Storleken på duken bör du anpassa efter avståndet istället för att börja bestämma en storlek och sedan kika på rum. Sätter du dig i en garderob är 90" för stort. Hamnar du i en gympasal är det för litet. Jag skulle gissa att rummet räcker, men 90" är väl omkring 2 meter bred och det känns overkill (tycker jag). Funkar ok om du ska ha bara en soffa mot bakväggen, men jag gissar att du i alla fall vill ha 2 rader? Isf så tycker i alla fall jag (som iofs är lite känslig för för stora dukar) att en duk på omkring 77" räcker.

Postad 12 September 2008 - 19:22

OC-Hinken
  • OC-Hinken
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Jag gillar stora dukar.. Jag har ett rum på 2.7x4.5m med 2 rader.. Första raden så är storleken bra enligt mig dock sitter den på fel höjd..

Andra raden så är höjden bra men storleken lite för liten. Bestäm dig INTE för storlek nu! Börja på rummet och PROVA dig fram tills du hittar en storlek du tycker är bra. Jag hade kört på 100" + ivarjefall... Det ska ju vara biokänsla, eller hur?

*Det finns massor av folk som har mängder av synpunkter på det här, var beredd på det :)*

Postad 16 September 2008 - 20:00

Raoon
  • Raoon
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tackar för svaren.
Tar ett steg i taget, får se hur det blir.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.