Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic 42"PX80

45 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 September 2008 - 19:54

yohaan
  • yohaan
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
har stött på ett problem efter en veckas användning.

efter att ställt in kanalerna mm, så efter 3dagar så var alla kanaler borta. (utom 1an och flimrig 4a på alla övriga)
efter att sökt o sökt igen, samt gjort fabriksåterställning ett par ggr.
så drog jag ur kontakten och antenn kabeln (analoga kanaler har ej digitala).
så lyckades jag hitta kanalerna och allt funkade till o med bättre än innan.

nu 3dagar senare igen!
så är kanalerna borta på samma sätt, förutom 1an o flimmrig 4a.
när ja söker så hittar den inga andra kanaler, varken via auto eller manuel.

hade hoppats det skulle funka genom fabriksåterställning o kontakten ur, som sist. men ingen lycka och har testat söka på nytt nu ett par ggr.

behöver nu hjälp.
någon som varit med om liknande problem?
och som har lösning, eller är det att kontakta Panasonic/återförsäljaren och lämna in den för en ny/reparation?
vill helst slippa lämna tillbaka, då jag beställde över nätet, och blir en hel del krångel att få iväg den...

Mvh Johan

Postad 12 September 2008 - 20:07

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1156 inlägg
  • 0
har du kopplat in någon HDMI sladd? Vet att det ska finnas någon bugg som gör att analoga kanaler försvinner om du sätter i en sådan.

Postad 12 September 2008 - 20:16

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0
Jag hade samma problem. Kunde inte söka efter kanalerna. Men när jag drog ur hdmi-kontakterna och sökte om så hittade den alla igen. Kanske räcker det till och med att stänga av alla enheter som är kopplade med hdmi.

Detta är en mycket irriterande bugg.

Postad 13 September 2008 - 10:46

yohaan
  • yohaan
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Jag hade samma problem. Kunde inte söka efter kanalerna. Men när jag drog ur hdmi-kontakterna och sökte om så hittade den alla igen. Kanske räcker det till och med att stänga av alla enheter som är kopplade med hdmi.

Detta är en mycket irriterande bugg.

aa, ja ska testa det nu. men borde väl isf finnas ett sätt att uppdatera tvn genom en system update?
och hur är det med dom digitala? finns dom kvar ändå?
rör detta enbart dom analoga tjänsterna?

jag ska testa att koppla ifrån datorn (med hdmi kabeln i) och se om det funkar. för nu förstår jag att tvn fick kanalerna när jag tidigare råkade tvingas stänga av datorn och sökte kanaler under tiden.

men borde gå att nämna detta för panasonic och att dom fixar någon sorts update angående detta.
för det är ju liiite störande ändå.

har du kopplat in någon HDMI sladd? Vet att det ska finnas någon bugg som gör att analoga kanaler försvinner om du sätter i en sådan.

jo det har jag, men det skumma är ju att kanalerna ändå funnits 3dagar sen borta, sen 3dagar igen. nu däremot är det en dag o så har den tappat kanalerna. liiite irriterande.

borde finnas möjlighet att köra en system update. för borde vara ett mjukvaruproblem och inte själva hårdvaran? eller kan det dessutom diffa beroende på vilken hdmi ingång man kör? just nu kör jag 1an finns ju 3st att välja mellan.

Postad 13 September 2008 - 11:13

yohaan
  • yohaan
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
har tagit kontakt med panasonic nu, och försöker få svar ifrån deras sida.
kanske om man har lite tur så kan det finnas en system update som fixar det.
det jobba är väl om problemet är en hårdvara och inte en mjukvara.
då är det ju att behöva lämna in tvn på "lagning" o då står man ju utan tv ett bra tag.
alternativt fixa digitala signaler om dom kvarstår. ska testa detta med min polare som köpt en likadan tv.

Postad 13 September 2008 - 12:03

Unregisteredf2d015da
  • Unregisteredf2d015da
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Tjena, har kopplat med hdmi och inga problem har uppstått. Hoppas det fortsätter så.....
Dock Hdmi från Blueray Samsung bd1500 om det skulle spela roll?

Postad 14 September 2008 - 16:39

yohaan
  • yohaan
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Tjena, har kopplat med hdmi och inga problem har uppstått. Hoppas det fortsätter så.....
Dock Hdmi från Blueray Samsung bd1500 om det skulle spela roll?

ja man vet ju inte. möjligt. var köpte du den? och vad kostade den?
jag kör med en vinklad, hmm vettefan va den hette.
köpte min från kabelgiganten.se

http://www.kabelgiga...lar.asp?id=5324

ser dock inte vad den kan heta. men e ju fullt möjligt att det kan skilja mellan dom olika kablarna. min var ju en billig variant. och dessutom så blev vinklingen helt fel...

syftet var ju att sladden skulle falla ner, men på tvn blev det tvärtom. dvs att den skulle peka upp. ok skitbra om ja ska dra sladden i taket. men nu vare inte så. hehe

så tog den ovinklade sidan till tvn, o kör den vinklade vid datorn.

någon annan som testa olika märken av kablar?

sen undrar jag, har du digitala eller analoga kanaler? för jag har ju enbart analoga. så vet ju inte om det är så att dom digitala kanske skulle få finnas kvar.

sen tänker jag på en annan sak. att man kanske kör en dvd eller liknande, ställer in kanaler på den. och sen kopplar till tvn. eftersom kanalerna borde finnas kvar i dvdn, o sen om man kör till hdmi2 (har 3st). då slipper man ju själva problemet med o tappa kanaler. sålänge man inte förlorar bildkvalite vilket man inte borde göra. och då kör dvd/kanaler via hdmi 1 eller 2, och datorn genom övrig ledig hdmi utgång.

more input pliz, slipper gärna skicka tillbaka tvn o krångla hehe.
i övrigt funkar den perfekt. är otroligt nöjd, enkel att styra, bra bild. perfekt för wii, märker knappt något. e väl någon diff via guitarhero, men de ska man oxå kunna ställa in i spelet har jag hört. aja hör av er med mer input :huh:

Postad 03 October 2008 - 10:00

olisan
  • olisan
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har samma problem med Min PX80E, har varit i kontakt med Panasonic men inte fått felet bekräftat, hade en dialog med Panasonic i sommars och då kände man till problemet, när jag kör DVI-HDMI och växlar över till vanlig TV så är alla kanaler borta, och man måste koppla ur HDMI och söka om.

Postad 06 October 2008 - 14:53

Gnete
  • Gnete
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag förmodar att detta problemet gäller endast användning av den interna boxen. Rätt eller fel?

Postad 11 October 2008 - 17:45

dawej
  • dawej
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Någon som har fixat till det? Det är ju totalt värdelöst att jag ska behöva återställa min TV flera gånger om dagen.

Redigerat av dawej, 11 October 2008 - 17:46.

Postad 11 October 2008 - 18:14

tkaka
  • tkaka
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Är detta ett problem som drabbat/drabbar de flesta PX8 ägare? Fyfan vad jobbigt =/

Postad 12 October 2008 - 19:36

Unregisterede3dae447
  • Unregisterede3dae447
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Snor lite av den här tråden, har inte ditt problem då jag kör med en digitalbox, dock så har jag för några veckor sen införskaffat mig ett Harman/Kardon HS200, har renoverat innan inflytt så knappt kopplat in det, ikväll var det dags att testa en film från HK till Tv´n.

Det som händer är att jag inte får någon bild när jag kör genom HDMI kabel, det fungerar om jag kör scart, även när jag kör S-video från datorn. Någon som har något förslag? Kan det vara så illa att HK HS200 och Panasonic TH-42PX80 inte är komptabila? Vore ju helt sjukt isf.

Tacksam för svar

/Jimmy

Postad 15 October 2008 - 18:05

Daven
  • Daven
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
jag har exakt samma problem med min Panasonic TH-50PZ80E, fast måste göra en fabriksåterställning varje gång, kanalerna försvinner när jag kör dvi-->hdmi till tv:n från datorn. Helt sanslöst dåligt.

Redigerat av Daven, 15 October 2008 - 18:06.

Postad 21 October 2008 - 17:08

Unregistered45f16b52
  • Unregistered45f16b52
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har samma problem. Så fort jag kopplar in datorn till tv:n (dvi -> hdmi) så tappar den alla analoga kanaler och jag måste koppla ur hdmi-kabeln för att en kanalsökning ska funka. Däremot så funkar hdmi->hdmi kopplingen mellan min ps3a och tv:n utan att detta problem uppstår.

Jag hittade denna tråd när jag skulle ut och söka efter en firmware uppdatering på nätet.

Postad 21 October 2008 - 18:36

MrBurn
  • MrBurn
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

Jag har samma problem. Så fort jag kopplar in datorn till tv:n (dvi -> hdmi) så tappar den alla analoga kanaler och jag måste koppla ur hdmi-kabeln för att en kanalsökning ska funka. Däremot så funkar hdmi->hdmi kopplingen mellan min ps3a och tv:n utan att detta problem uppstår.

Jag hittade denna tråd när jag skulle ut och söka efter en firmware uppdatering på nätet.

Hittar du någon uppdatering eller llösning?

Jag tänkte köpa en PX80 och köra analoga kanaler + en dvd spelare via HDMI.
Men om alla kanaler försvinner direkt man kopplar in DVD spelaren så tänker jag inte köpa en PX80.
Jag skulle aldrig klara av den buggen utom jag skulle få utbrott.

Postad 23 October 2008 - 13:07

Unregistered45f16b52
  • Unregistered45f16b52
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag ringde Panasonics support idag. Fick svaret att det måste vara fel på min dator och att jag inte skulle köra tv:n som datorskärm förrän jag löst problemet. Logiken bakom det är att det funkar att koppla in ps3an utan problem. Finns väl en poäng i det men samtidigt så är det ju så lätt för dem att bara skicka vidare problemet. Ni andra som har problem, vad har ni för grafikkort? Jag har ett Geforce7800GTX. Har nyaste drivrutinerna installerade. Men jag antar att själva utsignalen sköts av grafikkortets bios utan inblandning av drivrutinerna...

Hur f*n ska jag kunna kontrollera att inget är fel på utsignalen från grafikkortet, förutom att det ser ut (med blotta ögat) att fungera bra?

Postad 23 October 2008 - 13:34

Unregistered0edd65c6
  • Unregistered0edd65c6
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
fel på PC?
Om det vore endast en enda eller ett fåtal men flera har samma bekymmer vilket indikerar att något stör ut Tv´s kanaler.
Eventuellt kanske har det med frekvens behandlingen från PC till TV?

Postad 26 October 2008 - 22:02

Tjippen
  • Tjippen
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har en PC inkopplad mot min 42PX80 med en DVI->HDMI kabel. Om jag har datorn på först och sen slår på TV:n så är det ca 50/50 om jag får problemet att bara 1:an plus en suddig 4:a funkar. Jag var i kontakt med Panasonic i somras och de bekräftade att de hade ett känt problem där och att de kunde fixa det om jag lämnade in TV:n. De hade hört rykte om en firmware uppdatering men inte sått någon.

Jag orkade aldrig lämna in den utan har en workaround som funkar 100% för mig: Stänga av datorn och sen TV:n helt (med knappen på tv:n) och låta den vara av ett par sekunder. Man kan också stänga TV:n "mjukt" och låta den vara av 1-2 minuter tills ett knäpp hörs. När jag sen slår på den så är allt som det ska.
Alltså - stäng av bildkällan, stäng av TV:n. Starta TV sen bildkälla.
Kanske kan det tipset spara lite frustration för någon :)

Redigerat av Tjippen, 26 October 2008 - 22:04.

Postad 30 October 2008 - 11:12

Tjippen
  • Tjippen
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej,

nu har jag precis pratat med Panasonics support igen och det var helt annat besked nu - "Max" på supporten hävdade att problemet berodde på att datorn levererar för hög spänning och därmed bryter mot HDMI-standarden. Han visste att det är flera som har det här problemet men kände inte till om Panasonic arbetade på nån lösning.

Postad 29 November 2008 - 23:19

ola_j82
  • ola_j82
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
hej
har samma problem med min tv nu ,, kanalerna försvan..
kollade på film från dvdspelaren sen växlade över till tv så fanns bara 4an kvar
å kanal 1 på resten av kanalerna.. som är väldigt brusig svartvit bild
någon som vet nån lösning på det?
har haft datan med inkopplad innan filmen men då fanns kanalerna kvar iaf

Postad 30 November 2008 - 12:44

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Ta och prova med någon av de andra HDMI-ingångarna. Läste i någon tråd att det tydligen kan variera mellan de olika HDMI-ingångarna.

Postad 04 December 2008 - 19:36

SambaSlim
  • SambaSlim
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Har samma problem med min.
Tappar alla analoga kanaler utom 1, 4 och svt 24 efter att jag koplat in telia digitalbox via hdmi. Lär rycka ut strömkabeln ur väggen och söka om alla kanaler för att få det att fungera.
Ringde försäljaren, dom hade alldrig hört talas om problemet.
Skall kontakta Panasonic i morgon. Typiskt om man blir utan tv i jul !
Har haft en massa problem med Samsung tidigare och bytte till Pana och nu är man här igen efter 6 månader och söker svar!

Postad 05 December 2008 - 09:03

Unregistered068316fc
  • Unregistered068316fc
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Även jag har samma problem. Pratade med Panasonic som hänvisade till återförsäljaren. Pratade med NetonNet som tyckte jag skulle komma in med den eller ta den direkt till en verkstad. Pratade då med TV Berg i Malmö som tyckte jag skulle komma in med apparaten vilket jag ska göra när jag har letat upp kvittot och har ett annat ärende in till Malmö.

I mitt fall är det HDMI ut från Telias IP-TVbox som gör att kanalerna försvinner. Har analoga kanaler och använder Teliaboxen lite då och då bara. Att dra ut HDMI kabeln och stänga TVn på powerknappen löser problemet, men tanken är att TVn ska upp på väggen nu och då blir det omständigt att ta ut HDMI kabeln.

Postad 05 December 2008 - 23:32

SambaSlim
  • SambaSlim
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Panasonic suport säger:
Att det mest troligen handlar om att Telias digitalbox skickar för mycket ström ut, håller inte standard.
Eller dålig kabel.
Tycker att jag skall prova med senaste modellen av hdmi kabel.
Ganska bra bemötande. lät inte så kunnig

Telia suport säger:
Att detta har dom inte hört talas om. Även dom tycker att jag skall prova en annan kabel.
Dom skall undersöka saken, men att det kommer mest troligen att ta tid.
+Mycket bra bemötande

Butiken säger:
hänvisar till Panasonic i första hand !
Bra bemötande

Jag säger:
Har provat olika ingångar på tv:n men ingen skillnad.
Har nu provat med en hdmi kabel som jag använt tillsammasn med kompisens Twix 6500 som fungerade felfritt hemma hos mig. Denna kabel gorde ingen skillnad, problemet kvarstår.
Reklamerade en box med andra problem från telia förra veckan. Fick den nya i onsdags och det var då detta problem uppstod. Annars fungerar den ok (Motorola VIP 1910-9)
Skall prova med en Supra kabel i helgen. Vi får se om detta hjälper?
Men jag tror inte det är kabeln som är felet. Troligen boxen!
Eller så är Pannasonic extremt känsliga?

Vad är det för hdmi kabel borde inte vara det avgörande utan det borde snarare ha med signalstyrkan att göra som jag förstår det.
Jag kan inte få fram vad det skall vara för volt eller amp standard i en hdmi kabel eller in/out i tv och box
Detta borde dom kunna svara på exakt om man skyller på det !
Någon som vet?

Känns lite tröstlöst just nu!

Redigerat av SambaSlim, 05 December 2008 - 23:34.

Postad 06 December 2008 - 01:43

fjunisbunis
  • fjunisbunis
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
de här är riktigt illa, så pass att jag inte vet om jag vågar få denna levererad.. har en på order men detta är ju stora problem, har alla som har detta problem testat byta hdmi port på tv´n?

finns de ett flertal på forumet här som kör dvi-htmi ifrån datorn utan problem med analog sändning så låt oss andra veta. just nu ser de ut som detta är fakta, de kronglar för alla?

uhh

Postad 07 December 2008 - 01:52

SambaSlim
  • SambaSlim
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Ful-fix fungerar !
Precis som Tjippen skriver längre upp.
Enda skillnaden är att jag måste dra ur strömkabeln ur min Telia digitalbox (Motorola VIP 9119-9) för att det skall fungera.
1. Stäng av tv.n först (med fjärr eller på knappen= mjuk och hård avstängning)
2. bryt strömmen till Digitalboxen genom att dra ur strömkabeln bak.
3. Sätt på TV:n och vänta tills det kommer bild. (inga snuskiga fantasier)
(passa på att söka upp alla analoga kanaler i detta skede)
4. Koppla in strömkabeln i Digitalboxen. (Den startar upp av sig själv)

Eller så låter man bli att stänga av digitalboxen! Detta fungerar med !

Har ni en Telias box / Motorola VIP 1910-9 med detta problem. Så skulle jag behöva era serie nr till boxarna.
Har pratat med Telia om det kan vara så att det är olika komponenter i samma modeller av boxar, så det är kanske det som är orsaken till detta problem. Kan vara olika ström eller jordvärden som spökar.
Om ni har möjlighet att skicka över informationen på undersidan av era 1910 boxar (helst all info men viktigast är serienummer och sådan info som kan para ihop den med en viss tillverkningsserie eller liknande) så vore det bra att ha vid test av teorin att det är en viss serie boxar som kanske använder andra delar.

Vore najs och få detta att fungera som det skall. Man vet ju inte om detta problem kan vara skadligt för TV:n ??
Nä, nu skall jag sjunka ner i soffan och blänga på en film !

PX80 inköpt Maj 08 Tillverkad ?
Motorola VIP1910-9 Lånad 3 Dec 08 Tillverkad 2008-06

Redigerat av SambaSlim, 07 December 2008 - 11:53.

Postad 07 December 2008 - 03:46

fjunisbunis
  • fjunisbunis
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Ni som har dom här problemen, när har ni köpt era tv apparater och var? Antar dom kanske kan ha släppt flera serier av den me updateringar osv? Fast när man ringer Panasonic så borde dom ju veta om felet om de skulle va olika på nya/gammla..

Men ja, för er som har problem när köpte ni er tv? Och som ja efterlyste tidigare, sitter de folk här på forumet som inte har några problem att köra dvi-hdmi ifrån datorn med kanal problem`?

Postad 14 December 2008 - 16:39

Unregistered068316fc
  • Unregistered068316fc
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Kan meddela att min PX80 nu är tillbaka efter att ha varit på service. Felet med tappade analoga kanaler efter att ha använt HDMI ingången är nu åtgärdat. Vi fick besked att det kunde ta upp till 10 arbetsdagar att åtgärda men fick hämta TVn efter två dagar. Jag pratade inte med teknikern som jobbade med TVn men det verkar ju som om de visste vad problemet var och hur det skulle åtgärdas eftersom det gick så snabbt.

Postad 14 December 2008 - 17:23

Unregisteredced758c3
  • Unregisteredced758c3
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
är problemet löst om man köper en i dagsläget?

Postad 14 December 2008 - 19:40

Unregistered068316fc
  • Unregistered068316fc
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Vet inte om det är ett problem fortfarande. Jag köpte min under sensommaren. Det skrivs inte så mycket om det längre, men det kan ju också bero på att de flesta har digitalt distribuerade kanaler och inte märker av problemet.

Postad 14 December 2008 - 20:19

Unregisteredced758c3
  • Unregisteredced758c3
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en px80 och jag kommer köra med kabel-tv :blush:

Postad 14 December 2008 - 21:07

Apan1
  • Apan1
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Köpte en TH-50PX8 och det är samma problem här. Jag har ett PS3 kopplat till hdmi 1 och datorn (DVI-HDMI) i hdmi 2.

Det går inte att åtgärda problemet eftersom det är ett problem med hårdvaran och inte mjukvaran.

Så det blir till att lämna tillbaka tvn.

Postad 14 December 2008 - 22:04

Unregisteredced758c3
  • Unregisteredced758c3
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
så alla px-modeller har detta problemet? även px-81?

Postad 14 December 2008 - 23:32

Unregistered068316fc
  • Unregistered068316fc
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Bara ett förtydligande, det går alltså att åtgärda på verkstad. Vet inte vad de har ändrat/bytt i TVn men tidigare tappade den kanalerna och nu gör den inte det längre.

Skulle vara intressant att höra från någon som har PX81 om problemet finns kvar.

Postad 15 December 2008 - 00:01

Unregisteredced758c3
  • Unregisteredced758c3
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
manix: vilken butik köpte du teven av? kan tänka mig att vissa butiker kan vara lite obemötande om man vill få teven direkt till verkstaden ;)

Postad 15 December 2008 - 09:35

Unregistered068316fc
  • Unregistered068316fc
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Som antyds ovan i tråden så är min köpt på NetonNet. På deras hemsida kan man se vilka verkstäder de sammarbetar med. I mitt fall var det bara att ringa verkstaden och ta med kvitto så skötte de resten av administrationen med NetonNet och Panasonic. Ganska smidigt förutom att man måste packa ner TVn och köra iväg den. Det funkar ju med en 42a men kräver nästan specialarrangemang med större modeller.

Postad 15 December 2008 - 18:57

aguhi
  • aguhi
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
är det någon som haft problem när ni ENDAST haft ps3 och tven ihopkopplad med HDMI? blev lite orolig nu:P har precis beställt denna TV :)

Redigerat av aguhi, 15 December 2008 - 18:58.

Postad 22 December 2008 - 18:36

olisan
  • olisan
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hejsan
Det verkar som vi har minst två problem, följer man tråden från början verkar det vara något som inte står rätt till med HDMI ingången under vissa omständigheter.

1: DVI-HDMI dvs från Dator till TV, detta problem verkar inte vara löst vad jag föstår av inläggen

2:Telia digitalbox till-HDMI, bytt hårdvara så fixar det sig !

Frågan är vad är det som TV-Berg gör vi detta byte och varför kan inte Panasonic svara på detta, man borde vara väldigt rädd om sitt rykte.

Han som lämnade in sin TV på TV-Berg och fick den fixad vad sa verkstaden om problemet ?

Frågan är om det är ett allmänt problem med HDMi imgången som skapar problemet med att PX80 tappar kanaler.

Jag måste kolla med Panasonic efter era mycket bra inlägg, även med TV-berg. Mitt problem ligger i att det int går att köra DVI-HDMI mellan dator och TV, vilket man kan tycka är en självklar funktion, DVI är standard och HDMI är standard, fick TV´n rekomenderad från en kille som som kör EN PX70 och har inga sådana problem.

Redigerat av olisan, 22 December 2008 - 18:37.

Postad 21 August 2009 - 09:39

Cobraz
  • Cobraz
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har åkt på samma problem...
I stort sett alla kanalerna försvinner. På analoga har jag enbart 1 och 3:an... dom finns alltid iaf 3:an... det konstiga är att 4:an försvinner på både digitala och analoga? "har inbyggd box i tvn"

En annan sak jag märkt att folk skrivit nu är att många har en suddig 4:a?
Jag har samma sak... Kan inte få bra bild på 4:an på varken digitala eller analoga, på analoga blir den suddig och på digitala blir den kladdig eller vad man ska säga. Beror detta också på tvn?

Problemet märks oftast när jag har glott på film eller liknande via datorn eller dvd spelaren... men när väl TVn stängs av för kvällen är problemet borta dagen efter och alla kanalerna är tillbaka. Dock irriterande och som en annan sa tidigare, är detta skadligt för Tvn?

Jag har en PX80 och är inte ens ett halvår gammal. Köpt 2009-01-03 eller liknande... Tvn har funkat utan några som helst problem fram till nu, problemet bara kom från ingenstans.

Postad 23 September 2009 - 19:41

Kristofer00
  • Kristofer00
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Hej alla,

Har samma problem som alla här... kör datorn dvi-HDMI men den tappar kanalerna jämt. Har haft datorn i cirka 6 månader. Jag ringde panasonic första gången jag märkte det men de skyllde på datorn så jag skaffade en extern digital box, men nu har den pajjat och vill ha tvn fungerande. Har någon kommit vidare mer än han som lagade den? måste hitta kvittot men förväntar mig svaret från alla "inte vårt fel"

Tack!

Kristofer

EDIT: Snackade idag med supporten och fick prata med Max som någon pratat med tidigare.. han sa samma som förut att den stöder bara HDMI standarden och att datorn trycker ut 3-4 volt ist för 0,3 V tror jag det var. Tydligen hade någon bränt sönder sin HDMI ingång tack vare detta.. Hans enda lösning var att köra VGA, känns lite B när man har ny dator med HDMI utgång och en ny TV med HDMI ingång...

Redigerat av Kristofer00, 24 September 2009 - 09:27.

Postad 02 October 2009 - 18:47

Cobraz
  • Cobraz
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Mitt problem har helt plötsligt löst sig självt?
Inte formaterat eller ändrat några inställningar...

Funkat felfritt nu i ca en månad...

Det får en att undra detta alltså?

Postad 02 October 2009 - 23:50

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0
Tja!

Har aldrig haft problem med kanal-försvinnandet men dock upplevde jag att bilden blev grymt(!) suddig vid några tillfällen helt plötsligt. Jag tror det var när jag tittade på Kändisdjungeln som det uppkom men jag fick för mig att de hade att göra med deras sändningar från Malaysia... Vet fortfarande inte om det var det som det berodde på...

Postad 03 October 2009 - 09:00

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0
...glömde säga att jag kör med boxen Samsung 850Z kopplad med scart till PX80:n.

Postad 08 October 2009 - 09:33

zooounds
  • zooounds
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Någon kanske redan har skrivit detta men jag orkar inte läsa allt :(

Att den glömmer kanalerna beror på att TV:n inte klarar av den högre spänningsnivån på HDMI-porten som vissa apparater har. I nyare modeller är detta löst. Panasonic säger att man asbolut inte får koppla in en dator till HDMI-porten för att det kan skada TV:n. Även vissa DVD-spelare och digitalboxar har denna högre spänning.

Postad 08 October 2009 - 13:43

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1091 inlägg
  • 0

Någon kanske redan har skrivit detta men jag orkar inte läsa allt :)

Att den glömmer kanalerna beror på att TV:n inte klarar av den högre spänningsnivån på HDMI-porten som vissa apparater har. I nyare modeller är detta löst. Panasonic säger att man asbolut inte får koppla in en dator till HDMI-porten för att det kan skada TV:n. Även vissa DVD-spelare och digitalboxar har denna högre spänning.

Va? Är det sant? Låter ju helt vansinnigt. Gissar att detta inte står i manualen. Om TV:n pajar, vem ska man skylla på då då, tillverkaren av TVn eller av DVD-spelaren?

Postad 08 October 2009 - 14:04

zooounds
  • zooounds
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0

Va? Är det sant? Låter ju helt vansinnigt. Gissar att detta inte står i manualen. Om TV:n pajar, vem ska man skylla på då då, tillverkaren av TVn eller av DVD-spelaren?

Ja det är det, jag hade ett långt snack med Panasonic Sverige om detta. De sade att det stod i manualen dock, men vem läser alla varningar?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.