Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

En ljudresa, ur en amatörs synvinkel

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 September 2008 - 06:48

JimmyEk
  • JimmyEk
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Är en 27-årig kille utan någon som helst audiologisk utbildning eller har inte heller någonsin hört en högtalare över 20000:- klassen. Så jag är defenetivt amatör och mina åsikter är helt och hållet personliga och inte ett dugg vetenskapliga eller logiska.

Det började en Augustidag när jag bestämde mig för att sälja mitt nuvarande hemmabiosystem. Det är ett "Infinity Beta40 5.1" med en "NAD T753". Jag satt och funderade på om jag skulle bygga nytt hemmabio eller köra enbart 2-kanal. Jag är bosatt i en 59kvm lägenhet i södra Sverige så episka volymer är inget att tänka på. Min budget var ifrån början 10000:- och mitt första mål var Dynavoice M-85.

M-85 med Onkyo-606:
Det första misstaget jag gjorde var att jag "visste" att jag ville ha Dynavoicehögtalarna. Alla har ju snackat så gott om dom och att dom låter skitbra för sitt pris. Jag läste en massa forum och fick mer och mer olika infon om högtalarna och en vacker dag så fick jag tag på en bekant som hade dom. Han körde M-85:orna och en Onkyo-606. Mitt första intryck var, "Jo det låter ju bra för dom pengarna". Och det är precis vad dom högtalarna gör. Dom låter bra för 3000:-. Ljudet blandade ihop sig i en enda röra. Det lät högt, det gjorde det, men inte bra. Och den dagen insåg jag att ska jag ha något som jag tycker låter bra så får jag gå upp i prisklass.

Harman Kardon: