- En stationär dator som klarar Full HD som jag har stående vid min Philips (Full HD).
Frågor: Hur mycket pengar bör jag lägga på en dator som jag bygger själv för att den ska klara Full HD utan problem? Ett Windows operativsystem behöver inte ingå och jag kommer att köra med Media Player Classic och CoreAVC om jag skaffar en stationär dator.
- En HTPC som jag bygger själv och har stående vid Full HD TV'n och kör Windows på (behöver inte heller ingå). Har aldrig haft en HTPC innan, är det en förstärkare också eller är det som en dator? Vad är skillnaderna på en stationär dator och en HTPC?
- En Popcorn Hour A-110 med antingen en extern hårddisk eller en intern, vet inte vad. Denna kommer givetvis stå vid Full HD TV'n för att spela upp HD material och även andara filmer. Musik och bilder vill jag även kunna visa utan problem men jag har hört att det ska krångla väldigt mycket på Popcorn Hour A-100. Får hoppas på förbättring på den kommande.
- En TviX. Kan inte så mycket om dom här. Någon som kan berätta lite?
Frågor: Har TviX WLAN inbyggt? Vad stödjer den för hårddiskar? Har den hårddisk i sig när man köper den? Berätta gärna lite om vilken av alla dessa olika TviX modeller som är bäst och mest prisvärd.
Vad bör jag köpa och varför?
Krav:
Budget: 5 000:- (helst så billig som möjligt)
Minst 500GB hårddisk.
Lätt att lägga in filer från datorn, FTP o sånt är för krångligt. Något enkelt!
Klara Full HD utan problem, även kunna spela upp .avi och .iso/.img vore ett + i kanten (:
Jag kommer att ha internet kopplat till det jag köper och vill gärna kunna ladda ner torrents på den utan problem.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
11 bilder
8 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?