OK, så det va riktigt seriöst bygge det här med fin fina element !
du ska inte bara köpa ett färdigt filter för det låter skit och du skulle lika gärna kunna köpa element för 100kr/ då.... du ska ha special designade filter för din element och dom ska vara simulerade så att man kan få till ett bra resultat, det samma gäller låda, jag tvivlar på att det är en optimal konstruktion du har lyckats ta fram där, du ska även simulera lådan och ta fram en konstruktion som är värdig elementen, annars är det som sagt att slänga pengarna i sjön....
Färdiga filter med färdiga delngar köper man till skoj bygget på 500kr och inte sånna hög grejer, det e mycket mer komplicerat att konstruera en högtalare än att bara köpa element, färdiga filter och sätta dom i en låda så låter det bra. Delningan på dom filtrena e dessutom uträknade utifrån att elementen skulle vara en konstant last (en resistans) men dom är induktanser så där skiter det sig totalt.
Som sagt, riktiga filter och lådor ska du köra på och med bra och genomtängta konstruktioner, rätt prioriterade filter som inte behöver kosta skjortan för att vara bra, kan lova att du får 1000 gånger bättre resultat med ett special designat filter för just dina element och lågkonstruktionen än om du köpte ett färdigt filter för dubbla dem pengarna.
Vad har du för krav, vad lyssnar du på för musik och vad har du för budget ?
Det kan hända att dom elementen som du tittat på inte har elektriska parametrar som passar bra ihopp, och det blir svårt att få till ett vettigt filter, då kan det vara bra att titta på andra alternativ 
Jag har inte tänkt så mycket på lådans konstruktion, Endast gått efter litetmåttet.
Lådan är ju alltid en sak som är simpel att ändra, Vet ett par faktorer som gör lådan bättre, såsom inte raka väggar, eller stagning i mitten.. Det finns olika sätt man kan förbättra det på.
Delningsfiltret hade jag inte tänkt att köpa ett färdigt. I sånna fall för att se hur det är uppbyggt och sedan byta till mina egna komponenter.
Har inte tänkt ändra mina val av element då jag tror på det här konceptet. Och att det inte blir svårt att göra ett filter därefter..
En budget finns det inte, Jag betalar vad det kostar, Men jag vill göra så mycket som möjligt själv då det är erfarenheten "mest" som jag vill uppnå med detta projekt.
Har nu tagit kontakt med en proffesionel firma och dom hade möjlighet att ordna mig ett filter anpassat till mina element, Har skrivit till dom och inväntar nu ett svar..
Angående lådan som du nämde var så viktigt, Vad tycker du vore en lämplig konstruktion? Jag har räknat med formler och värden från elementet och fått fram en volym på 16.241L Jag gör lådan i 25mm tjockt material (golvspån) och gör den ~20L från grunden och sen blir det 20% vadd.
Om du har något förslag så skriv gärna ner det här.
Mvh Jonatan