Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Är det kabeln eller en inställning?

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 September 2008 - 11:25

johanfahlgren
  • johanfahlgren
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej, Har just installerat min Epson tw520 och fått upp duken på väggen, började ställa in den igår. Men..har stött på ett problem, jag kör signalen genom vad jag kallar "bildskärmsutgången" den med 15 pinnar.RGB? Vilket ger en klar och fin bild (enligt mig iaf) ;) Inte ens problem att köra den på skrivbordet. :blink: Problemet är att den, nästan närsomhelst kan tappa signalen och bilden blir blå , "RGB no signal" står det i kanske 5 sek, sen kan den komma tillbaka, men ibland gör den inte det. Då får man gå in och söka reda på skärmen igen.

Detta problem fanns inte när jag köpte den. Och då användes samma kabel. Så jag misstänker min dator? Kan det vara en inställning? Trodde att det var skärmsläckaren först, men den är avstängd nu och problemet är kvar. Har stängt av alla energisparfunktioner och så. Stänger inte av hårddiskarna heller. Har provat både kloning och dualview, ingen skillnad.

Är helt grön på det det här, så lite hjälp på vad man ska kolla/ändra vore guld värt! :D

Mvh Johan

Postad 17 September 2008 - 11:35

Salte
  • Salte
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Det kan va så att ditt g-kort skickar en svagare signal en det som personen innan använde. Hur lång är kabel, och av vilken kvalitet? om den är lång bör du nog prova med en kortare kabel, eller en av bättre kvalitet.

Postad 17 September 2008 - 12:20

johanfahlgren
  • johanfahlgren
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
okej, tack för svaret!

Den är ca 10 meter tror jag. Jag har en ny Acer med Windows Vista.Det sitter ett NVIDIA GeForce 7000M /nForce 610M i den. På kabeln står det AWM E101344 Style 2919 80 grader 30v Space Shuttle-c VW-1 Low voltage computer cable. Finns det nå inställningar man kan göra?
Det konstiga är, att ibland funkar det i en halvtimme, ibland buggar det efter 2 minuter..suck!

Ska jag prova köra med en S-video kabel och se om problemet kvarstår?

Mvh J

Redigerat av johanfahlgren, 17 September 2008 - 12:34.

Postad 17 September 2008 - 14:00

xennox
  • xennox
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Dum fråga men
Har du skruvat in dom två skruvarna på vga kabeln ordentligt?

Hade nämligen själv detta problem med en bildskärm för nåt år sedan.
Funkade till och från och det visade sig vara kabeln som glappade pga att jag
inte skruvat åt skruvarna ordentligt.

Postad 19 September 2008 - 22:07

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
jag har 15m VGA kabel från en bärbar dator med ATI Radeon X1600 (win XP) till en TW700 har aldrig haft något problem (jag skruvar inte fast kabeln).

försök fixa en annan dator och testa med så du ev. kan utesluta någon komponent.

Redigerat av defiant, 19 September 2008 - 22:09.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.