Jag är en riktigt nybörjare vad gäller allt inom ljud (vilket kommer att märkas).
Har några frågor.
1. Hur ska jag tänka vad gäller förstärkare? Är det viktigaste effekten, dvs om det står "5 x 105 W"?
2. Är förstärkarens effekt kopplat till högtalarens maxeffekt? DVs om maxeffekten på en högtalare än högre än effekten från förstärkaren utnyttjar man inte högtalaren till fullo? ex. 5 x 105 w med högtalare med en maxeffekt på 125w.
3. Hur viktigt är det med hdmi-anslutningar till förstärkaren? SKa köpa bl.a. en ps3. Blir det bäst med hdmi då, med tanke på att de kanske är lite dyrare?
4. Ser mycket på film. Tänker jag rätt om jag först köper en bra förstärkare, med ett par fronthögtalare samt en centerhögtalare. Sen ett par bakre sattelithögtalare när jag vill/har råd. Är det rätt prioritering?
5. Läste på hi-fiklubbens hemsida att det är viktigt att centerhögtalaren och fronthögtalaren är av samma märke.
"och centerhögtalaren ska matcha varandra i klangen och bör därför vara från samma tillverkare och modellserie. Det ger den bästa och mest sammanhängande ljudbilden."
Stämmer det?
Tack på förhand.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
13 bilder
32 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?