Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Värdesätt mitt paket (ps3-paket, såklart;)

18 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 September 2008 - 09:49

Gäst_dannywtf_*
  • Gäst_dannywtf_*
  • 0
Hejsan!

Jag har varit en nöjd ps3-ägare ett bra tag nu, men har kommit fram till att jag nästan bara använder den för att se på film och ska därför skaffa en htpc eller en fet, bärbar dator istället. Därför skulle jag vilja ha lite hjälp med vädesättandet på följande paket:

Ps3 - 60 gig
2 Trådlösa handkontroller
1 HDMI-kabel
Optisk kabel
Orginalkartongen

Spel:
F.E.A.R (Spelat högst 2 timmar. Okej shooter med schysst AI)
BUZZ + 4 kontroller (Kul partyspel. Använt det högst 1 timme)
GTA 4 (Behöver väl ingen närmare föklaring. Ett av de bästa spel jag spelat.)
Unreal Tournament 3 (Svårt med shooter på konsoll, men röjigt online!)
Devil may cry 4 (Grymt snyggt i HD)
Halflife - Orange box (Hade räckt med Portal för köpvärdet)
Motorstorm (Rätt okej för att vara motorspel. Fick med det vid köpet av PS:an)
Uncharted - Drake´s fortune (Snyggaste spelet jag någonsin sett. Vattnet är otroligt!!)
Resistance - Fall of men (Sjukt underskattad shooter. Varvat det 2 ggr)

Köpta spel via PSN:
Bionic Commando - Rearmed (Hädelse att INTE köpa de då man ägt orginalet)
Pixel junk´s Monsters (Stressande, men rätt okej)
Pixel Junk´s Eden (Så läckert och så avslappnande)
Locco Rocco (Konstigt. Bara konstigt)

I.o.m att det är ganska många och bra spel så hade jag tänkt ta runt 8000:-. Skriv gärna vad ni tycker. Om jag säljer så lägger jag ut en annons, så det är ingen idé att ni försöker köpa redan nu innan jag har bestämt mig :rolleyes:

Postad 20 September 2008 - 10:32

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
jag tror inte du får 8000 kr för det paketet. För det första har du den äldsta modellen, visst den klarar av PS2 spel men är som sagt äldst. Alla spelen du rabbla upp är idag gamla och det är inte mycket värde på dem. Jag tror inte folk är intresserade av ett paket som kostar så mycket som 8000 kr. Dem väljer nog hellre att köpa en ny maskin för halva priset och köpa till något spel som dem gillar. Du kanske får högst 4000 kr för ditt paket.

Postad 20 September 2008 - 10:40

Gäst_dannywtf_*
  • Gäst_dannywtf_*
  • 0
Okej, det är noterat!

Jag var faktiskt lite optimistisk med mitt prissättande, men jag tror nog att det är vär mer än 4000:- Finns ju annonser ute på tradera där folk säljer sitt 60gb för 5000:- och då har de bara tre spel. Räkna in 6 spel till + PSN spelen så höjs ju värdet ytterligare. Har sänkt mina förväntninar till runt 7000:- tills vidare. Fortsätt med era värderingar:)

Postad 20 September 2008 - 10:53

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
8000:- är nog inte omöjligt. En här på forumet sålde sin 60gb för det och då tror jag det inte va nå spel o tillbehör som ingick. En annan fick 6500:- och jag sålde mitt för 5000:- utan tillbehör och spel. Många betalar bra för att få 60gb varianten. Kör hårt :rolleyes:

Postad 20 September 2008 - 11:38

Gäst_dannywtf_*
  • Gäst_dannywtf_*
  • 0
Tack för optimismen, Ultramagnus! Såg annonser på blocket med ganska exakt samma paket som jag hade för 7000:-, så det verkar vara ett rimligt prs isf. Väntar lite med att bestämma mig tills jag är säker... Förresten; är inte Ultramagnus namnet på en Transformer? En autobot, va? Måste googla...

Postad 20 September 2008 - 12:30

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Japp... världens fånigaste transformers :rolleyes: Har jag inte han som avatar eller va det heter här i forumet? Tror det iaf

EDIT: såja nu fixade jag den :P

Redigerat av Unregistered883bce2a, 20 September 2008 - 12:36.

Postad 20 September 2008 - 14:36

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
hmm, men om folk verkar galna i 60GB versionen så är det väl bara att prova på 8000 kr, är värt ett försök.

Postad 20 September 2008 - 17:06

Gäst_dannywtf_*
  • Gäst_dannywtf_*
  • 0
Ja, iofs har jag ju inte så himla bråttom att sälja den. Ska dock passa på å köpa en schysst bärbar från Dustin på ett bra erbjudande, så det hade varit gött med lite cash, men det hinns. Drabbar ju ingen fattig:) Ska försöka på 8000:- lite längre fram så får vi se hur det blir. Tackar för tankarna och åsikterna. Är det nån mer som har nått?

Det finns INGA fåniga Transformers!

Postad 20 September 2008 - 18:20

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Ja, iofs har jag ju inte så himla bråttom att sälja den. Ska dock passa på å köpa en schysst bärbar från Dustin på ett bra erbjudande, så det hade varit gött med lite cash, men det hinns. Drabbar ju ingen fattig:) Ska försöka på 8000:- lite längre fram så får vi se hur det blir. Tackar för tankarna och åsikterna. Är det nån mer som har nått?

Det finns INGA fåniga Transformers!

Megatron som kunde förvandla sig till en pistol är ganska fånig. Speciellt som han då krympte till en storlek en människa kunde använda. :)

Postad 20 September 2008 - 19:19

Gäst_dannywtf_*
  • Gäst_dannywtf_*
  • 0
Megatron är väl den siste man ska kalla fånig. Finns inget ondare än han! Ger man sig på Optimus, har man nått emot allt. Snygg profilbild, btw:)

Postad 20 September 2008 - 21:09

Dowden
  • Dowden
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Jag skulle värdesätta ditt paket runt 7000kr utan problem, 60gigaren går åt som smör numera, massa familjer söker efter den dom flesta barnfamiljer köpte just ps2 då den var billig och bra konsol, och har därför en del spel till just ps2. Därav så kan du lätt kräma ut extra stålar på just 60gigaren.

Jag ska för övrigt sälja min egna troligtvis, och jag kommer sälja mitt paket runt 5500, och då är det bara konsol och 2 handkontroller som följer med. =)

OT. Hur vågar du säga Megatron är fånig!? Skamligt sagt Mdag :)

Kul o se fler transformers fans, haha! =)

//Dowden

Redigerat av Dowden, 20 September 2008 - 21:11.

Postad 20 September 2008 - 21:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Hmm, vad pratar ni om här inne?

Postad 20 September 2008 - 21:52

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

• 1126 inlägg
  • 0

Megatron är väl den siste man ska kalla fånig. Finns inget ondare än han!

Bah, han är en skolepåg jämfört med Skeletor och benranglet ligger snäppet efter Mumm-Ra :)

OT, jag vet.

Postad 20 September 2008 - 22:06

Gäst_dannywtf_*
  • Gäst_dannywtf_*
  • 0
"Moderator", är inte det en Transformer? Låter definitvt som en Decepticon:)

Alltså, vi började med att diskutera mitt paket (ps3:n), men sedan kom ämnet oundvikligen in på Transformers. It always does. Verkar inte finnas nått OT i den här trden:P

Postad 02 November 2008 - 02:32

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Snackas Transformers här utan att jag är med!
Min favorit Brave Max har jag stående i sin "lilla" kartong. Super God Ginrai står på hyllan, knappt använd. Primus är helt oöppnad, mm.
OT. hehe

Hade behövt klirr i kassan jag med, men jag behöver ha kvar min PS3 60Gb. Man får ju tänka igenom behovet.

Postad 02 November 2008 - 11:00

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
Funderar även jag på att sälja min. Tänker köpa en ny med större hdd. är 60gb komplett med alla tillbehör och kartonger. :)
Tror ni man kan få 4400 så man kan köpa en 80gb med två handkontroller? Är det svårt att lägga över sparningarna förresten? Man vill ju inte köra om på COD4. :)

Postad 02 November 2008 - 12:11

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Funderar även jag på att sälja min. Tänker köpa en ny med större hdd. är 60gb komplett med alla tillbehör och kartonger. :)
Tror ni man kan få 4400 så man kan köpa en 80gb med två handkontroller? Är det svårt att lägga över sparningarna förresten? Man vill ju inte köra om på COD4. :)

PS3-sparningar lägger jag över på memory stick. Men det blir ju problem sedan när PS3 80 Gb inte har minneskortsläsare.

Postad 02 November 2008 - 13:38

X3M1
  • X3M1
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Är det bara mer hårddiskutrymme du är ute efter, så köp en större hårddisk. Har själv bytt från 40 till 250GB (c:a 650:-), inga problem om man har en USB disk att mellanlagra på.
Så om du har en tyst 60 GB PS3 så skulle iaf jag behålla den pga 4 USB och PS2 möjligheten

Postad 02 November 2008 - 18:13

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Okej, det är noterat!

Jag var faktiskt lite optimistisk med mitt prissättande, men jag tror nog att det är vär mer än 4000:- Finns ju annonser ute på tradera där folk säljer sitt 60gb för 5000:- och då har de bara tre spel. Räkna in 6 spel till + PSN spelen så höjs ju värdet ytterligare. Har sänkt mina förväntninar till runt 7000:- tills vidare. Fortsätt med era värderingar:)

Läste om en kille som sålde sin 60gigare med EN handkontroll och INGA spel för 8000kr, här på forumet för några månader sen..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.