Skulle vara hemskt tacksam om någon hade råd att dela med sig med en invite till www.spotify.com.
Tack på förhand!
[email protected]
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 20 September 2008 - 14:38
Hej!
Skulle vara hemskt tacksam om någon hade råd att dela med sig med en invite till www.spotify.com. Tack på förhand! [email protected] Postad 07 October 2008 - 11:30
Jag är också extremt intresserad i ett konto till spotify.
Hade varit riktigt skoj om någon vill dela med sig [email protected] Postad 07 October 2008 - 14:20
Verkar ju riktigt intressant det där. Men hur är det, är det verkligen lagligt?
Postad 07 October 2008 - 16:22
Istället för att tigga prova en månad för 99kr, det har jag gjort. Ni kommer inte bli besvikna, så sjukt snabbt mycket snabbare än när man har filerna på datorn. Spola, hoppa, byt låt precis som i itunes men mycket mycket snabbare. Vill gärna att någon med vettig utrustning kan uttala sig om kvalitén. Kör ett par Porta Pro nu till datorn och det låter väldigt bra, men kan inte avgöra om det är 192-bra eller 128-bra någon som kan prova koppla till stereon? PS. Har inga invites att dela ut.
Postad 22 October 2008 - 13:10
Har kört Spotify ett tag och ljudkvalitén är överlag bättre än liknande tjänster. Idag används OGG Vorbis med kompressionsnivå 5 som codec (~160kbps) vilket innebär en betydligt bättre ljudkvalité än MP3 med samma bitrate. I framtiden hoppas jag att Spotify utökar exempelvis sin premium tjänst med alternativ till bättre ljudkvalité så att även tjänsten passar oss med lite högre krav på kvalité och inte bara anpassar utbudet till "MP3-kidsen"...
Läs gärna FAQ om codectekniken: http://www.vorbis.com /hejo Postad 22 October 2008 - 13:28
Riktigt imponerad av Spotify. Skönt att det äntligen finns ett lagligt alternativ som till och med är enklare att använda än piratkopiering. Spotify går varmt både hemma och på jobbet så de 99:- det kostar i månaden är det väl värt!
Postad 23 October 2008 - 09:26
Om man betalar för en månad, får man då behålla sitt konto och kan därefter använda spotify som gratistjänst med reklamen?
Postad 23 October 2008 - 10:25
Jadå, det blir nedgraderat automatiskt till "free". Vill du inte längre betala så kom ihåg att avaktivera din premium-prenumeration. Postad 24 October 2008 - 22:34
Kan inte annat än att rekommendera Spotify. Har varit betatestare i några månader, men är premiumkund sen en vecka tillbaka. Bra ljudkvalitet, snabbt utan väntetider och superenkelt att använda. Bäst av allt är att om du har fest hemma, kan alla välja sin favoritlåt. Spotify räknar med att ha 95% av ALL utgiven musik innan jul. Det är också enkelt att installera (tar väldigt liten plats) så om du är nån annanstans kan du lätt installera och köra på en annan dator så länge du kommer ihåg ditt inlogg.
Alldeles fantastiskt bra om man vill upptäcka ny musik, Spotify har revolutionerat mitt musiklyssnande. Jag har inget behov av att "äga" låtarna utan streaming är i mitt tycke optimalt. Lätt värt 99:- i månaden. Eller 999:- för ett år. Enda minuset är att jag ännu saknar vissa album, t ex Volbeat's senaste. Men de trillar väl in inom kort. Betyg 9 av 10. Tiopoängaren kommer när deras servrar är fulltankade, men fanken vad prisvärt det är. Har tyvärr inte nån inbjudan att dela med mig av... Postad 25 October 2008 - 20:19
Den dagen då man kan streama till Squeezeboxen så Betalar jag för ett konto direkt.
Postad 26 October 2008 - 20:22
Har hört mycket gott om Spotify. Tycker om idén och det är på tiden att några lanserar en ordentlig tjänst av denna typ. Kommer definitivt att börja köra det när lägenhetsflytten blir klar om ett par veckor.
Postad 27 October 2008 - 19:44
skulle också vilja ha en invite.skicak mig ett pm om min epostadress.
last fm, är det inte samma sak, eller det kanske inte är lagligt med last fm? (har bara testat last fm en gång, så jag vet inte riktigt om det är nåt helt annat.) Postad 27 October 2008 - 20:45 På last fm kan du bara lyssna på radio (som du specificerar själv i viss mån), på spotify kan du lyssna på vilken låt/skiva som helst on demand. Postad 27 October 2008 - 20:50
Precis som övriga besökare av tråden är jag sugen på att testa detta fantastika program.
Har du en invite skicka gärna den till: [email protected] Postad 28 October 2008 - 10:22
Mottager gärna en invite om någon har en över.
PM eller mail på mr_spock80(snabela)hotmail.com Postad 29 October 2008 - 16:39
tackar, har fått invite nu. bara hem o prova o se vad detta är. Postad 29 October 2008 - 18:34
Riktigt najs program, drog iväg ett sms till Expressen och fick en invite.
Har bara hunnit lyssna på några få låtar, men det går snabbt och finns mycket att välja på. Postad 29 October 2008 - 20:20
Skickade SMS kl 20.00 o fick svar att dem var slut.. Så om någon har en invite över nu när ni är medlemmar så skicka gärna en till mig Tack på förhand.. Postad 29 October 2008 - 21:11
vad är den stora skillnaden mellan spotify och last fm?
verkar som om man inte kan söka på artister som liknar ens favoritartister som på last fm? eller finns det nåt sätt? men på last fm verkar man inte kunna lyssna på en viss låt. lite jobbigt att behvöa komma på vilak låtar man ska lyssna på. nån som vet hur man skapar bra blandmusik i spotify, med artister som man inte har lyssnat på? Postad 29 October 2008 - 21:20 Stora skillnaden är att på Spotify kan du lyssna på vad du vill när du vill. Last fm är bara en radio där du kan "färga" hur du vill lyssna. Du har liknande funktion i Spotify, men den är inte lika utvecklad. Men det kommer nog. Sedan har du ju så att du kan dela med dig av spellistor, listiply.com tex. Postad 29 October 2008 - 21:26
Gjorde ett litet test med Spotify/iTunes sökte på "Valeriy Meladze" en artist som spelas flitigt i baltikum. Fanns inte på Spotify men däremot på iTunes, vilket jag inte räknat med faktisk.
Edit: Kan man spela upp ljudet i via Airtunes? Redigerat av Unregistered828ccd15, 29 October 2008 - 21:30. Postad 29 October 2008 - 21:44 De utökar utbudet kraftigt fram till jul iom att de fick med de stora skivbolaget strax innan lanseringen. Airtunes fungerar via airfoil. Utvecklarna har noterat på sin supportsida att det finns intresse för inbyggt airtunes. Redigerat av Phindus, 29 October 2008 - 21:45. Postad 30 October 2008 - 17:11
Drog iväg ett sms till expressen men dem var slut. Provade med Ford hemsidan också men har inte fått något svar än.
Undrar om någon skulle kunna skicka en invite till mig? [email protected] Postad 04 November 2008 - 20:59
Språkpolisen på G: Är det verkligen en seriös sida? Frågan lyder: "Kan din MP3-spalare styras från ratten i nya Fiesta?" Postad 05 November 2008 - 08:41
Jag svarade förra veckan och fick ett meddelande i måndags att jag vunnit, och att jag skulle få inloggningsuppgifter från Spotify. Men det har fortfarande inte dykt upp några Postad 06 November 2008 - 12:09
Fick min nu!! Älskar det hittills Och ja, fiesta sidan fungerade iaf för mig. Postad 06 November 2008 - 12:12
Kul för dig alltså! Men var är min? Verkar som flera andra fått sina idag också, men inte jag
Hur dags kom mailet? /D Redigerat av dannedj, 06 November 2008 - 12:12. Postad 06 November 2008 - 12:32
Min låg i Junk (skräppost) i min hotmail....
Kom för kanske 2 timmar sen (Kollade, va kl 10:32) Redigerat av Auron, 06 November 2008 - 12:35. Postad 06 November 2008 - 12:34
OK!
Jag har gmail och problemet är att det inte gck att skicka eller ta emot mellan 10:30-10:45 typ när alla andra verkar ha fått sina - Skit! Redigerat av dannedj, 06 November 2008 - 12:36. Postad 06 November 2008 - 12:37
Man får bara invites om man betalar tror jag. Jag känner iaf ingen med gratiskonto som har invites så tigg inte. Tävla och vinn eller betala.
Postad 06 November 2008 - 12:40
Delar de inte ut invites lite då och då till folk med konton? Hoppas det iaf, har ju några man vill invita...
Postad 06 November 2008 - 12:40
Men jag har ju tävlat och vunnit, men inte fått själva priset liksom...
Postad 08 November 2008 - 17:25
Spotify är det bästa som hänt sen elden! Det är som en drog, kan inte slita mig!
Var tvungen att dela med mig... Postad 09 November 2008 - 16:38
Haha, håller med! Enda problemet är att playlist listan blir så jäkla lång...
Redigerat av Auron, 09 November 2008 - 16:39. Postad 10 November 2008 - 10:56
Dela gärna med er av spelistorna. Gör det själv snart. Kanske läge att starta en ny tråd. Ny tråd för låtlistor https://www.minhembi...howtopic=215574 Redigerat av joje69, 10 November 2008 - 11:01. Postad 10 November 2008 - 13:03
Hur? Postad 10 November 2008 - 13:12 Högerklicka en låt eller lista så kan du kopiera en länk. Listiply.com är en ganska intressant sida. Postad 11 November 2008 - 12:52
Wohoo!
Hur lång tid tog det för er att få infon + lösenordet? Postad 15 November 2008 - 14:04
Hej hej, en fråga bara
ni som använder spotify nu, får ni fram några album när ni söker på Metallica? jag fick det på beta stadiet men inte längre, bara en massa skivor där det finns metallica låtar med inte deras egna skivor alltså. surt är det i alla fall, men de kanske kör sin linje även här. att inget av deras material ska finnas tillgängligt gratis(undantaget premium tjänsten då) Postad 15 November 2008 - 18:58
Det verkar vara en del artister som på sista tiden själva valt att inte vara med: Beatles, Pink Floyd, Led Zeppelin, Metallica, Black Sabbath, AC/DC, Arctic Monkeys, till exempel. Det har rensats en hel del i utbudet.
Även om Spotify har avtal med de stora bolagen har artisterna rätt att säga nej. Jag är rädd att det kan bli ett problem för tjänsten på sikt. Synd isf för tjänsten är ju bra. Redigerat av Kent Brockman, 15 November 2008 - 19:00. Postad 15 November 2008 - 19:05
Varför gör de så? De får väl betalt genom reklamen? Tycker det är dåligt av artisterna....
Men tex metallica har väl några låtar, dock inte albumen? Hur går det ihop? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |