Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

XTZ Floorstand 99 eller 80 till XTZ 93 WMT?

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 September 2008 - 16:02

skogsturken
  • skogsturken
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Tja vilket stativ tror ni passar bäst till XTZ 93 WMT?

Högtalaren: http://www.fyndborse...5896/P_5896.jpg

Floorstand 80: http://www.fyndborse...5996/P_5996.jpg

Floorstand 99: http://www.xtz.se/xt...r/9926stand.jpg

Kanske någon tom. har nått av stativen och 93an?

Postad 20 September 2008 - 16:39

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Tja vilket stativ tror ni passar bäst till XTZ 93 WMT?

Högtalaren: http://www.fyndborse...5896/P_5896.jpg

Floorstand 80: http://www.fyndborse...5996/P_5996.jpg

Floorstand 99: http://www.xtz.se/xt...r/9926stand.jpg

Kanske någon tom. har nått av stativen och 93an?

Här finns en bild på 93:an på Floorstand 99...ser iaf ut att vara Floorstand 99. Länk: http://www.surround....Pianolakk_.html

Postad 20 September 2008 - 16:46

skogsturken
  • skogsturken
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Här finns en bild på 93:an på Floorstand 99...ser iaf ut att vara Floorstand 99. Länk: http://www.surround....Pianolakk_.html

Ja det var det, tack. Undra om man ska köra på Floorstand 99 då, 80 kanske blir lite väl kantig? O_o

Postad 20 September 2008 - 17:40

asmund
  • asmund
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Ved å klikke på tilbehør til 93 WMT så linkes det til 99 floorstand.

Postad 22 September 2008 - 16:07

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
Jag köpte 99 floorstand till mina 93:or och tyckte det blev riktigt bra,skulle vilja ha dom lite högre men tror inte det funkar utan att det blir för ostabilt. Tycker det är lite nervöst eftersom plattan är så mkt mindre än högtalaren men det funkar fint ändå...bara man inte springer på den eller ngt sånt ;)

Postad 22 September 2008 - 17:43

skogsturken
  • skogsturken
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Jag köpte 99 floorstand till mina 93:or och tyckte det blev riktigt bra,skulle vilja ha dom lite högre men tror inte det funkar utan att det blir för ostabilt. Tycker det är lite nervöst eftersom plattan är så mkt mindre än högtalaren men det funkar fint ändå...bara man inte springer på den eller ngt sånt ;)

Har du nån bild du skulle kunna lägga upp med högtalaren på? vore skitshysst! Kan inte bestämma mig mellan de 2 stativen :) fast måste faktiskt säga att jag är lite mer inne på Floorstand 80 då de har några cm större åt alla håll samt väger mer, tycker av nån anledning att de verkar passa bättre, men som sagt så vet jag inte då jag inte hittar bilder :D

Postad 23 September 2008 - 06:28

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

Har du nån bild du skulle kunna lägga upp med högtalaren på? vore skitshysst! Kan inte bestämma mig mellan de 2 stativen ;) fast måste faktiskt säga att jag är lite mer inne på Floorstand 80 då de har några cm större åt alla håll samt väger mer, tycker av nån anledning att de verkar passa bättre, men som sagt så vet jag inte då jag inte hittar bilder ;)

Japp...ska se om jag kan fixa några bilder ikväll.
Av dom bilderna du la in längst upp så tycker jag helt klart att 99 har snyggare former,80 är som du säger lite kantig.
99 följer ju högtalarnas form bättre medans 80 är gjord för fyrkantiga högtalare mer. Så tror jag det är :)
För tyngdens skull så går det ju att sandfylla 99 om man vill. Är riktigt fin kvalitet vilket fall som helst.

Redigerat av hippo6, 23 September 2008 - 06:35.

Postad 23 September 2008 - 13:46

skogsturken
  • skogsturken
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Japp...ska se om jag kan fixa några bilder ikväll.
Av dom bilderna du la in längst upp så tycker jag helt klart att 99 har snyggare former,80 är som du säger lite kantig.
99 följer ju högtalarnas form bättre medans 80 är gjord för fyrkantiga högtalare mer. Så tror jag det är :)
För tyngdens skull så går det ju att sandfylla 99 om man vill. Är riktigt fin kvalitet vilket fall som helst.

Okej, inväntar dina bilder då innan jag bestämmer mig ;)

Postad 23 September 2008 - 19:04

Dowden
  • Dowden
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Nice, tänkte nyss starta en tråd om detta!

Är precis som Skogsturken inne på att köpa stativen till XTZ 93 WMT Shielded, men oroar mig för att dom känns väldigt instabila, Jag menar, Skulle dom klara en fest och nån råkar stöta till dom? Känns som att själva stativet känns bra, men plattan dom står på är för liten, om inte otroligt för liten när det gäller deras storlek..

Är det någon här som har erfarenhet av denna kombon?

Blir väl annars till att snickra ihop ett par egna stativ, men vaf*n, ska man orka det? ^^

//Dowden

Postad 23 September 2008 - 20:18

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
Så..ett litet försök med bilder. Hoppas det ger en hum om hur det ser ut i verkligheten :)

Bifogad fil(er)

Postad 23 September 2008 - 20:34

skogsturken
  • skogsturken
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Så..ett litet försök med bilder. Hoppas det ger en hum om hur det ser ut i verkligheten :)

Tack

Ja det där såg ju bra ut, beställer nu direkt då :) så får jag böna och be att det som tidigare användare nämnde aldrig händer, att nått fyllo på nån framtida fest dyker in i dom ;)

Postad 23 September 2008 - 20:37

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

Nice, tänkte nyss starta en tråd om detta!

Är precis som Skogsturken inne på att köpa stativen till XTZ 93 WMT Shielded, men oroar mig för att dom känns väldigt instabila, Jag menar, Skulle dom klara en fest och nån råkar stöta till dom? Känns som att själva stativet känns bra, men plattan dom står på är för liten, om inte otroligt för liten när det gäller deras storlek..

Är det någon här som har erfarenhet av denna kombon?

Blir väl annars till att snickra ihop ett par egna stativ, men vaf*n, ska man orka det? ^^

//Dowden

Håller med om att plattan är väldigt liten,trots det är ju högtalarn tung och det är med "gummipluppar" som ger lite fäste,men en stöt på högtalaren eller stativet är nog inte så lyckat. Nu har jag mina ibak,bakom en soffa, så jag har inte det problemet på mina fester. Stänger av den delen av vardagsrummet för andra folk :)

Postad 23 September 2008 - 20:39

Dowden
  • Dowden
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Haha, Tackar för bilderna, fast tvärtom mot Skogsturken så bestämde jag mig helt klart att inta ha dessa stativare, Om man kollar på ytan som högtalarna stödjer sig mot så ser man klart och tydligt att det inte känns stabligt, Minst 40% av högtalaren är ju utanför?!

Nej, blir till och bygga egna för nån 1000:-, då blir dom iaf i dom måtten man vill ha dom =)

Tackar för bilderna, de var guld värda!

Såg även ditt svar nu när jag vart klar med mitt första inlägg. Hursom, jag kommer troligtvis flytta till en etta, där den möjligheten inte finns att avskärma just vardagsrummet, då där blir själva "festområdet".. Så dessa är galet snygga, men dom klarar inte mina krav :/

Mvh Dowden

Redigerat av Dowden, 23 September 2008 - 20:41.

Postad 23 September 2008 - 20:42

skogsturken
  • skogsturken
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Haha, Tackar för bilderna, fast tvärtom mot Skogsturken så bestämde jag mig helt klart att inta ha dessa stativare, Om man kollar på ytan som högtalarna stödjer sig mot så ser man klart och tydligt att det inte känns stabligt, Minst 40% av högtalaren är ju utanför?!

Nej, blir till och bygga egna för nån 1000:-, då blir dom iaf i dom måtten man vill ha dom =)

Tackar för bilderna, de var guld värda!

Såg även ditt svar nu när jag vart klar med mitt första inlägg. Hursom, jag kommer troligtvis flytta till en etta, där den möjligheten inte finns att avskärma just vardagsrummet, då där blir själva "festområdet".. Så dessa är galet snygga, men dom klarar inte mina krav :/

Mvh Dowden

Mjo sant men det är nå gummipluppar dom sitter på så dom lär inte "glida" av direkt, fast ja dom sitter ju inte fast heller, får hitta en lösning till det, kanske eventuellt nå bra karbonband kanske inte räcker det heller dock :/

Postad 23 September 2008 - 20:46

Dowden
  • Dowden
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Tror iofs inte dom räcker för att stoppa högtalaren, om någon skulle klanta till sig, visst en liten knuff kan dom nog ta bort friktionen, men inte någon lite kraftigare stöt.. Nej, tacka vet jag att ha stativ med omslutande kanter, Gör man dom runda och snygga blir resultatet perfekt till dessa högtalarna..

Får väl se om de blir något snickrande framöver!

Mvh Dowden

Postad 23 September 2008 - 21:01

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

Tack

Ja det där såg ju bra ut, beställer nu direkt då :) så får jag böna och be att det som tidigare användare nämnde aldrig händer, att nått fyllo på nån framtida fest dyker in i dom ;)

Ne de hade ju varit bra om de gått att fästa dom på ngt sätt på plattan men som sagt var så tyckte jag det blev såpass snyggt att man får leva med "faran". Sen är det ju bara att göra klart för gäster att de är skottpengar på den som välter dom :)

Redigerat av hippo6, 23 September 2008 - 21:04.

Postad 24 September 2008 - 11:24

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
Även jag har känt litegran av det ni känner. Jag har nämligen katter och när de är på G kan de välta att ha ner saker i hela lägenheten! :)
Jag har Floorstand 99 till mina 99.26, som de är till för. Men istället för att använda gummiplopparna som kommer med använder jag mig av dubbelhäftande tejp. Högtalarna sitter väldigt hård fast och det känns betydligt tryggare. Man kan även sandfylla stativen för ytterliggare stabilitet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.