Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Streaming?

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 September 2008 - 23:51

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

• 1636 inlägg
  • 0
Hejsan, jag undrar om ni där ute skulle vilja förklara hur det här med streaming fungerar?

Jag skulle vilja streama ljud från min bärbara vaio till min receiver, helst via mitt trådlösa nätverk. Men som jag förstått det så kan typ soundbridge och squeezebox bara streama musik, och inte ljud från filmer, och inte heller styra uppspelningen med datorn. Finns det någon som kan det? (Apple airport express verkar kunna det, men har en fördröjning på ljudet). Måste jag ha en media extender för både bild och ljud typ tvix och popcorn för att klara ljud från filmer?

Många frågor jag vet, men jag hoppas på lite svar :) Hur gör alla ni som streamar trådlöst?
Mvh

Edit: Skrev om hela inlägget...

Redigerat av Unregisterede3e9db38, 21 September 2008 - 18:15.

Postad 22 September 2008 - 17:56

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

• 1636 inlägg
  • 0
Ingen respons alls? Det måste väl finnas folk på forumet som skickar trådlöst? Eller har jag lagt tråden fel?

Postad 22 September 2008 - 20:31

tyve
  • tyve
  • Veteran

• 1618 inlägg
  • 0

Ingen respons alls? Det måste väl finnas folk på forumet som skickar trådlöst? Eller har jag lagt tråden fel?

För att streama behöver du något som kan avkoda strömmen dvs. en mediaspelare eller dator. För att "bara" överföra ljud och bild är det trådlös överföring av ljud och bild vi pratar om. En helt annan produktkategori som inte går via det trådlösa nätverket. Anledningen till att det inte går att låta den bärbara sköta avkodningen och skicka via det trådlösa är att det antingen blir för mycke data (DVI/HDMI överföring) eller så är det analogt som skall överföras digital och då krävs en omvandlare i båda ändarna (s-video, komposit etc.)

Därmed inte sagt att du är ensam om att ha den här tanken. Vi har haft flera som suttit med bärbara och önskat ett enkelt sätt att starta uppspelning av musik och film på TV och stereo direkt från den bärbara. Tyvärr funkar det inte på något enkelt sätt. Mitt bästa förslag är en mediaspelare eller enkel HTPC som kopplas till TV och stereo och sedan fjärrstyrs från den bärbara.

Postad 22 September 2008 - 21:19

Unregisterede3e9db38
  • Unregisterede3e9db38
  • Veteran

• 1636 inlägg
  • 0
Men jag trodde jag var nära när jag hittade denna tråd där folk är jättenöjda med en liten mackapär kallad airpace, men så finns den inte att köpa längre :) Och när även airport express finns (dock med väldigt begränsade möjligheter) så kan det väl inte vara en alltför utopisk idé?

Men hur fungerar det annars då? Jag har som sagt noll koll... Att köpa en extra mediaspelare låter både besvärligt och dyrt tycker jag, och hur gör man för att spela upp då? Om man har musiken på datorn t.ex.

Mvh

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.